tsukahara_reader

Membru din 02/04/2019

12

11

Cei care schimba jocul - Mona Dirtu, Andreea Rosca

Poveștile celor 7 antreprenori români sunt prezentate într-o manieră foarte fluidă, deloc monotonă, ba chiar cu o voce critică și obiectivă. De la viziuni de ansamblu la detalii de interviu, poveștile curg în fiecare capitol explicând și mediul în care au crescut antreprenorii, motivația lor, cum au început, decizii dificile. Mi-a plăcut în mod special povestea Măriucăi și a lui Florin Talpeș (poate pentru că era singura orientată spre tech?!) și dacă aș începe din nou cartea, aș începe prin a citi acest ultim capitol. Cele 7 povești sunt precedate de o analiză destul de riguroasă în care autoarele încearcă să identifice modele în cele 7 afaceri de familie, un bun prilej de a-ți lua câteva lecții sau de a vedea rigoarea lor. Per total, o lectură foarte bună, din care am extras câteva citate: Dragoș Petrescu (Caru' cu Bere, City Grill) 2 lecții: 1) ”Nu te băga în afaceri 50-50: cine are ultimul cuvânt?” 2) ”La divorț, nu distruge ceea ce ați construit împreună” Frații Dragoș și Adrian Pavăl (Dedeman) ”S-au extins și în București abia prin 2009 când aveau deja experiența administrării mai multor magazine de largi dimensiuni.” ”Dedeman este o afacere românească, dependentă de puterea de consum a românilor și de creșterea economiei locale. Fără afaceri locale solide, fie că sunt mici sau mari, nu există clienți care să poată cumpăra ce vând ei, crede Pavăl: creștem din bunăstarea clienților.” Dan Șucu (Mobexpert) 1) ”Dacă încerci destul și nu-ți pierzi încrederea, se poate.” 2) ”Ceea ce azi funcționează în Polonia, va merge doar peste câțiva ani în România.” 3) ”Pentru a înțelege ce vrea clientul, n-ar strica să te uiți la ceea ce face clientul.” Măriuca și Florin Talpeș (Bitdefender) 1) ”Florin spune că cifrele în Excel sunt bune, dar să nu exagerăm. De la un anumit prag încolo cifrele te pot induce în eroare.” 2) ”Le spun: Copii, obiectivul vostru este acesta, raportați direct la Dumnezeu, nu mai trebuie să treceți prin toate straturile de sfinți.” 3) ”Faptul că ai ratat startul, nu-ți dă dreptul să te descurajezi.” 4) ”Cazi? Te ridici. Nu știi? Înveți. Nu reușești? Mai încerci o dată.”

2020-10-08 10:10:46

1

Institutul - Stephen King

Institutul - Stephen King

Citind această carte, este ușor de observat de ce: a) oamenii se grăbesc să devoreze fiecare nouă carte King și b) snobii de carte nu-l iau în serios. Orice alt autor ar avea acest manuscris livrat direct la secțiunea YA. Nu este o insultă. Această carte a fost extrem de distractivă, snobismul de carte a fost blestemat. Și prin „distracție” mă refer frecvent la atât de oribil și de nedrept încât a trebuit pur și simplu să continui să citesc pentru a afla ce se va întâmpla.

2020-04-27 03:28:06

0

Regele malefic - Holly Black

Regele malefic - Holly Black

Genul fantasy nu a lipsit deloc de pe lista celor mai citite cărți ale ultimilor ani, iar „Regele malefic” pare să fie cea mai strălucitoare nestemata a ultimilor ani. Partea a doua din seria Young Adult a lui Holly Black, cartea este impregnată de mașinațiile politice care au făcut celebră „Urzeala tronurilor”, jucându-se cu ambiguitatea morală a personajelor sale și cu descoperiri și răsturnări de situație pe care de cele mai multe ori nu le intuim câtuși de puțin. Jude a reușit să și-l aservească pe Cardan, care a devenit rege, dar care se află acum, cel puțin parțial, sub controlul său.

2020-03-12 12:51:46

0

Balada serpilor si a pasarilor cantatoare - Suzanne Collins

A teen born to privilege but searching for something more, a far cry from the man we know he will become. Here he’s friendly. He’s charming. For now he’s a hero.

2020-02-17 02:00:06

0

Cosmosapiens. Evolutia omului de la originile universului - John Hands

This is an amazingly ambitious book. It covers such a wide range of topics--I have never seen such a comprehensive non-fiction book. It starts out with a detailed description of theories of the origins of the universe. Here, John Hands is at his best, as he sorts out the various theories. He reasons why some of the theories are still in the running, while others are not borne out by the available evidence.

2020-02-15 08:35:59

1

Limbajul corpului - Isabelle Duvernois

Limbajul corpului - Isabelle Duvernois

O carte care iti arata cum gesturile verbesc pentru noi.

2020-02-13 01:50:59

0

Arta manipularii - Kevin Dutton

Arta manipularii - Kevin Dutton

O carte care nu merita ratata.

2020-02-13 01:00:06

0

Pacienta tacuta - Alex Michaelides

Pacienta tacuta - Alex Michaelides

O carte care te tine cu sufletul la gura.

2020-02-12 01:05:59

0

Ghid de conversatie roman-englez

Ghid de conversatie roman-englez

L-a folosit unchiul meu si a fost foarte multumit. Pot spune cu mana pe inima ca si eu am fost curios sa il rasfoiesc. Desi este un dictionar si este axat mai mult pe intriga decat pe actiune m-a captivat. Il recomand tuturor iubitorilor de engleza.

2020-02-11 01:50:52

0

Popcorn - Ben Elton