All, biografia unui succes
Recenzie blog.libris.ro
Recunosc că, atunci când am aflat cum stau lucrurile prima oară când am lucrat într-o librărie, m-am tot întrebat cine poate fi atât de curajos încât să se încurce cu asemenea premise? Chiar dacă numărul de edituri din România după 1989 a crescut exponențial și chiar dacă, și acum, este destul de ridicat (deși probabil că e mai mic decât acum un deceniu), totuși sunt puțini jucători pe piața de carte care să reușească să-și asume complet provocările domeniului în care se desfășoară: un ritm editorial susținut (adică multe pariuri riscante) și o recompensă financiară nu foarte previzibilă și nu foarte satisfăcătoare. În acest context am rămas intrigat de titlul volumului lui Mihail Penescu: All-biografia unui succes. Eram tare curios să aflu ce poate să însemne succesul într-un asemenea domeniu, în care doar supraviețuirea părea să fie o performanță demnă de luat în considerare. Mihail Penescu este fondatorul și directorul uneia din cele mai longevive și mai mari edituri din România: Editura All (astazi e vorba de fapt de un grup editorial care include și Editura Allfa, Helen Exley, All Educational etc).
Eu am luat contact prima oară cu Editura All, cand eram în clasa a V-a. Am fost prima generație care a studiat după manualele alternative (proiect susținut, așa cum amintește Mihail Penescu de Banca Mondială). La vremea respectivă am rămas foarte impresionat, din perspectiva școlarului de gimnaziu, de calitatea hârtiei, de coperta lucioasă și de conținutul prietenos și viu al manualului de limba română care se asemăna prea puțin cu ceea ce mă așteptam să găsesc într-o carte școlară. Era o adevărată revoluție și nu era întâmplătoare Editura All, cea care avea să devină unul din cele mai cunoscute nume editoriale de pe piață, o pregătise bine de tot. Volumul lui Mihail Penescu desfășoară, într-o manieră condensată, articulând punctele de cotitură, povestea editurii pe care a fondat-o. E o poveste în care se dezvăluie suficiente aspecte dramatice (uneori chiar tragice) încât să te convingă că nu e vorba de un volum propagandistic, de spoit cultura organizațională. E o poveste fără un debut glorios și promițător, cu profesori care supraviețuiesc cu greu la începutul anilor 90 și care se decid să deschidă o firmă (întâi construim un srl și vedem după aceea cu ce se ocupă). E o poveste din care nu lipsesc iluziile destrămate, amatorismul și nici oportunismul, la fel cum nu lipsesc pasiunea și dorința de a crea un lucru de calitate și de a aduce o contribuție la valorificarea și promovarea profesioniștilor români (căci Editura All a avut un profil de carte universitară și mai apoi școlară, înainte să devină o editură generalistă). E o poveste din care veți afla cum funcționa și cum funcționează piața de carte din România (dar și cea din strainatate) E o poveste din care veti afla insa si istoria unui business construit în anii tulburi ai deceniului nouă (o istorie in care se admite destul de explicit o insuficiență pe care prea puțini o recunosc: faptul că uneori nici chiar cele mai bune lecții venite din afară și nici chiar propria-ți experiență de ani de zile nu pot compensa un context favorabil și un factor întâmplător pe care îl întâlnești sau nu). E o poveste în care se simte sinceritatea (poate și pentru că Mihail Penescu se autocaracterizează drept puțin coleric și nu poate să se abțină de la a spune ceea ce crede) pe care nu știu câți directori de organizații mari din România și-o permit să o aibă, după ce ajung să conducă afaceri de milioane de dolari. Iar apropos de milioanele de dolari, am să vă ofer un pasaj pe care îl consider semnificativ: O vorbă adoptată în anii de după 1989 pe care nu o gust spune să nu întrebi cum a făcut cineva propriul milion. Eu, de modă veche fiind cred că tocmai felul în care ai făcut acest prim milion este cel mai important. Acest prim milion este cel mai greu de făcut și el te definește ca om de afaceri și mai ales ca om.
Miahil Penescu oferă povestea sinceră a primului milion câștigat (și nu de unul singur și nici pentru el, ca persoană fizică) dar și a primului milion pierdut ulterior. Iată așadar în ce constă de fapt biografia succesului Editurii All și a fondatorului ei capacitatea de a reveni, chiar și de pe gura prăpastiei (nu doar o data) și de a privi cu încredere și dăruire spre viitorul unui domeniu de care ramai devotat si caruia i te dedici cu consecventa, nu pentru ca este cel mai profitabil, ci pentru ca el reprezinta pana la urma suma celor mai frumosi ani pe care i-ai dedicat cuiva vreodata.
ALL, BIOGRAFIA UNUI SUCCES - Mihail Penescu Editura All, 2012
Sever Gulea pentru blog.libris.ro
All, biografia unui succes
Proiectul acestei carti ma framanta de mai multi ani. In ultimul timp am tot cautat motivatii pentru care o asemenea carte merita sa fie scrisa. Iata ce am gasit.
In primul rand, chiar daca printr-o fereastra foarte ingusta, ea este o marturie a ultimilor 20 de ani. Contine o farama din istoria acestor doua decenii, mici instantanee ale devenirii Romaniei dupa 1989.
In al doilea rand, exista in mintea fiecarui roman – si aici ma includ si pe mine – preconceptia ca toate afacerile postrevolutionare sunt manjite, nascute din privatizari dubioase sau dezvoltate la umbra unor retele de influenta care-si intind radacinile in era comunista. Povestea din aceasta carte arata contrariul. S-au putut constitui si initiative independente si curate, cum sunt convins ca mai exista cu miile. Povestea de fata poate fi o contributie la schimbarea de mentalitate, atat de necesara pentru intrarea in normalitate.
PRP: 19.90 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
17.91Lei
17.91Lei
19.90 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
Proiectul acestei carti ma framanta de mai multi ani. In ultimul timp am tot cautat motivatii pentru care o asemenea carte merita sa fie scrisa. Iata ce am gasit.
In primul rand, chiar daca printr-o fereastra foarte ingusta, ea este o marturie a ultimilor 20 de ani. Contine o farama din istoria acestor doua decenii, mici instantanee ale devenirii Romaniei dupa 1989.
In al doilea rand, exista in mintea fiecarui roman – si aici ma includ si pe mine – preconceptia ca toate afacerile postrevolutionare sunt manjite, nascute din privatizari dubioase sau dezvoltate la umbra unor retele de influenta care-si intind radacinile in era comunista. Povestea din aceasta carte arata contrariul. S-au putut constitui si initiative independente si curate, cum sunt convins ca mai exista cu miile. Povestea de fata poate fi o contributie la schimbarea de mentalitate, atat de necesara pentru intrarea in normalitate.
Detaliile produsului