headerdesktop raowktrgr10mai24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile raowktrgr10mai24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

RAO cu -50% -30%

si TRANSPORT GRATUIT

peste 70 lei, oriunde in Romania!

Rasfoieste si comanda.

Biletul de iesire din criza

De (autor): Adrian Vasilescu

0
(0 review-uri)
Biletul de iesire din criza - Adrian Vasilescu
Rasfoieste

Biletul de iesire din criza

De (autor): Adrian Vasilescu

0
(0 review-uri)

CRIZA SCHIMBA LUMEA sI NE OBLIGA SA ALEGEM UN ALT STIL DE VIATA
La Paris, in vara lui 2011, criza lovea cu aceeasi putere ca in toamna lui 2008. Era pretutindeni: pe strada, in magazine, in restaurante, la televiziune, in ziare. Dar oamenii erau altfel: mai putin ingandurati, mai putin ingrijorati, parca rodati cu greutatile apasatoare. si turistii erau altii. In 2008, masa de turisti avea compozitia pe care Parisul o mentinea de multa vreme. Erau vizitatori din toata lumea. Acum insa, in 2011, era o compozitie specifica, determinata de criza. Doar japonezii aminteau de anii de dinaintea crizei. Dar grosul turistilor il alcatuiau rusii si chinezii. Ei erau pretutindeni. Mass-media? Da, mass-media dadeau in continuare crizei locul I in toate topurile. Iar unele teme fierbeau: Grecia, Italia, Spania, datoriile suverane, deficitele bugetare, euro, politica fiscala si sansa Europei. Parizienii insa incercau sa-si normalizeze viata. Criza e criza, dar aceasta realitate nu-i mai scoate din minti. O noua normalitate intra in viata lor de zi cu zi. Intr-o seara, intr-o piata din apropierea Operei, am fost martorul unei scene care mi-a facut o teribila placere. Mai multe difuzoare transmiteau tangouri celebre. Iar in piata, femei si barbati de toate varstele dansau. Era expresia tonica a unei atitudini sanatoase in fata unei crize de care cu totii ne-am saturat.

 

Criza si recesiunea sunt ca durerea si febra: doua simptome diferite ale aceleiasi suferinte. (…) De regula, criza si recesiunea se conjuga, lovesc impreuna si produc efecte grave. Intai apare criza, dupa care vine recesiunea, in punctul culminant al crizei; iar dupa ce recesiunea trece, criza mai zaboveste o vreme. Un an, doi sau mai multi.

Noua criza, plecata din America, avandu-si baza de lansare in supraconsum, devenise posibila in secolul XXI, cand bunastarea pe datorie s-a intins pe spatii ample de pe planeta, in multe cazuri fara sa fie sustinuta de economii sanatoase; ori, si mai rau, bazandu-se pe economii obeze, umflate cu depasiri de consumuri, cu deficite si cu inflatii perfide. si totul pornise de la prea multa lacomie.

 

Adrian Vasilescu s-a nascut la 23 martie 1936. A urmat studii de economie, drept si jurnalistica. A fost profesor asociat la Academia de Studii Economice, la Universitatea Bucuresti si la scoala Superioara de Jurnalistica. Are o indelungata cariera jurnalistica, debutand in presa in anul 1962. In prezent, sustine rubrici financiare saptamanale in cotidienele Ziarul Financiar si Jurnalul National, precum si in revista Saptamana Financiara. De asemenea, este frecvent invitat in cadrul dezbaterilor pe teme economico-financiare de la principalele posturi de televiziune si de radio. In anul 1996 si-a inceput activitatea in domeniul bancar, devenind coordonator al strategiei de comunicare a Bancii Nationale a Romaniei, iar din anul 2001 ocupa functia de consilier al guvernatorului Mugur Isarescu.

Citeste mai mult

36.60Lei

36.60Lei

Primesti 36 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

CRIZA SCHIMBA LUMEA sI NE OBLIGA SA ALEGEM UN ALT STIL DE VIATA
La Paris, in vara lui 2011, criza lovea cu aceeasi putere ca in toamna lui 2008. Era pretutindeni: pe strada, in magazine, in restaurante, la televiziune, in ziare. Dar oamenii erau altfel: mai putin ingandurati, mai putin ingrijorati, parca rodati cu greutatile apasatoare. si turistii erau altii. In 2008, masa de turisti avea compozitia pe care Parisul o mentinea de multa vreme. Erau vizitatori din toata lumea. Acum insa, in 2011, era o compozitie specifica, determinata de criza. Doar japonezii aminteau de anii de dinaintea crizei. Dar grosul turistilor il alcatuiau rusii si chinezii. Ei erau pretutindeni. Mass-media? Da, mass-media dadeau in continuare crizei locul I in toate topurile. Iar unele teme fierbeau: Grecia, Italia, Spania, datoriile suverane, deficitele bugetare, euro, politica fiscala si sansa Europei. Parizienii insa incercau sa-si normalizeze viata. Criza e criza, dar aceasta realitate nu-i mai scoate din minti. O noua normalitate intra in viata lor de zi cu zi. Intr-o seara, intr-o piata din apropierea Operei, am fost martorul unei scene care mi-a facut o teribila placere. Mai multe difuzoare transmiteau tangouri celebre. Iar in piata, femei si barbati de toate varstele dansau. Era expresia tonica a unei atitudini sanatoase in fata unei crize de care cu totii ne-am saturat.

 

Criza si recesiunea sunt ca durerea si febra: doua simptome diferite ale aceleiasi suferinte. (…) De regula, criza si recesiunea se conjuga, lovesc impreuna si produc efecte grave. Intai apare criza, dupa care vine recesiunea, in punctul culminant al crizei; iar dupa ce recesiunea trece, criza mai zaboveste o vreme. Un an, doi sau mai multi.

Noua criza, plecata din America, avandu-si baza de lansare in supraconsum, devenise posibila in secolul XXI, cand bunastarea pe datorie s-a intins pe spatii ample de pe planeta, in multe cazuri fara sa fie sustinuta de economii sanatoase; ori, si mai rau, bazandu-se pe economii obeze, umflate cu depasiri de consumuri, cu deficite si cu inflatii perfide. si totul pornise de la prea multa lacomie.

 

Adrian Vasilescu s-a nascut la 23 martie 1936. A urmat studii de economie, drept si jurnalistica. A fost profesor asociat la Academia de Studii Economice, la Universitatea Bucuresti si la scoala Superioara de Jurnalistica. Are o indelungata cariera jurnalistica, debutand in presa in anul 1962. In prezent, sustine rubrici financiare saptamanale in cotidienele Ziarul Financiar si Jurnalul National, precum si in revista Saptamana Financiara. De asemenea, este frecvent invitat in cadrul dezbaterilor pe teme economico-financiare de la principalele posturi de televiziune si de radio. In anul 1996 si-a inceput activitatea in domeniul bancar, devenind coordonator al strategiei de comunicare a Bancii Nationale a Romaniei, iar din anul 2001 ocupa functia de consilier al guvernatorului Mugur Isarescu.

Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one