LIBfest e on!

Reduceri, carti cu Autograf si

Dialoguri cu scriitori

Plaseaza comanda!

Diana cu vanilie

Diana cu vanilie - Diana Sorescu

Diana cu vanilie este un volum în care sunt selectate 60 dintre postările de pe blogul personal al autoarei. Cartea ia forma unui jurnal în care sunt expuse refulările, ezitările sau cugetările a celei care a fost jurnalista Diana Sorescu. Prin intermediul unei sincerități tranşante, autoarea reușește să atingă chiar și cele mai insesibile corzi ale sufletului cititor.

Fiecare subiect abordat se remarcă printr-o sensibilitate și autenticitate dezarmantă. Prin lejeritatea exprimării, Diana reușește creeze iluzia unei confesiuni în fața celui mai bun prieten, neașteptând răspunsuri pentru enigmele ei existențiale.

Aroma vaniliei menționate în titlu se resimte în fiecare frază și capitol, învăluind întregul volum în dulceața unui om de o pronfunzime rară. Diana cu vanilie încântă prin feminitate și eleganță, prin introspecție și caldă resemnare. Conștientizarea efemerității existenței umane determină intensitatea trăirilor, a revoltei împotriva a tot ceea ce periclitează o dezvoltare armonioasă a spiritului liber și sănătos.

Asemeni unui caleidoscop, volumul reușește să redea amplificat trăirile unui suflet ancorat în farmecul vieții, îmbrățișând lumea cu tot ce înseamnă ea. Experiențele personale , plasate într-un timp neutru, sunt redate unui public virtual sub forma unui amalgam de ipostaze ale jurnalistei.

Impregnate cu nostalgie și umor, trăirile autoarei devin colective, reuşind să facă posibila o caramaderie autor –cititor, care depășește obstacolele timpului sau vârstei. Subiectele dezbătute nu se rezumă la o singură temă ci colectează și disecă tot ceea ce stârnește reacțiile unei tinere de 26 de ani. Poeziile presărate la sfârșitul volumului, transformă un final categoric și iremediabil într-un rămas bun, cald și romantic , dezvăluind o altă latură vanilată a Dianei. Laturile autoarei se succed armonios printre filele cărții, preluând fiecare ceea ce conferă unicitate caracterului său : noblețe, sentimentalism, umor și doze inimaginabile de empatie. Ce formă ia Diana în sufletele noastre în urma plecării ei?

Rus Daiana-Adriana, pentru Libris.ro

Diana cu vanilie

Cartea de fata este dedicata Dianei Sorescu (1987-2013), o talentata jurnalista, plecata dintre noi prea devreme, la doar 26 de ani. Nu putini au fost cei profund impresionati de destinul ei tragic, atat apropiati, cat si cei care nu o cunosteau, dar care au auzit de povestea ei.

Cu o experienta de 7 ani in domeniu, Diana a debutat in lumea presei inca din adolescenta, stiind ca acesta este drumul pe care vrea sa-l urmeze. De-a lungul timpului, ea a lucrat la diferite publicatii din presa scrisa sau online precum Unica, Tonica, Miresici, dar si in cadrul posturilor Pro Tv si Antena 3.

Ea era cunoscuta de cititori si prieteni drept Diana cu Vanilie, numele sub care scria, cu verva si franchete, un blog despre oameni si viata, despre lumea din jurul ei. Aceasta carte reuneste gandurile impartasite de Diana cu Vanilie pe blogul ei.

Fragment din carte:

"Zambeste. Esti frumoasa!

Nota: Nu stiu de ce, dar m-a impresionat teribil vestea ca Mica, fetita blonda din Abracadabra, nu mai este. M-a marcat pentru ca noi toti, atunci cand suntem tineri, ne credem nemuritori. Ne stresam din orice, ne pierdem vremea cu invidii si rautati, construim lucruri perisabile, ne incantam ca niste cotofene la orice tinichea ce straluceste, fie ea iPhone 5 sau blush Guerlain. Si, de fapt, totul e desertaciune. Nimic. In zadar. Dragii si dragile mele, haideti sa ne ocupam de sufletele noastre. Sa le spalam, sa le ingrijim, sa le primenim cu rugaciuni, bunatate si iubire. Stiu ca suna cliseistic, plictisitor si de rahat ceea ce spun, dar e atat de real. E singura certitudine pe care o am in acest moment.

Esti frumoasa. Da, tu, cea care citesti. Esti frumoasa, ma, ce nu intelegi !?! Cu tine vorbesc ! Da, da, chiar cu tine ! Esti frumoasa orice nume ai avea. Chiar daca imi esti ruda, prietena, necunoscuta sau daca nu ma suporti. Daca esti blonda, bruneta, satena, cu suvite, roscata sau ai parul mov. Esti frumoasa daca ai 90-60-90, dar crede-ma, fato, esti frumoasa si daca ai fundul mare ! Cu sanii mici sau ca Pamela, cu ochii migdalati, rotunzi sau oblici, cu pistrui sau fara, nas de Cleopatra sau de Audrey, dinti perfect aliniati sau incalecati, cracanata sau cu picioare de balerina, ESTI FRUMOASA ! As vrea sa fiu langa tine, sa te iau de o aripa, sa te pun in fata oglinzii si sa iti urlu in urechi pana ma va durea gatul: „ESTI FRUMOOOOOAAAAASSSSAAAAAAA!!!!"

E un manifesto. In felul meu. Pentru ca noi nu stim sa ne apreciem. Sa ne iubim. Daca intrebi o femeie, oricare, indiferent daca o iei de la troleu sau o scoti din Porsche, daca e multumita de ea, de cum arata, iti va tranti un categoric „NU!". „Am picioarele de zici ca-mi trece locomotiva printre ele !", „Sunt grasa cat Oceanul Planetar !", „Am sanii prea mici, zici ca-s mandarine !", „Nu-mi plac urechile mele, parca stau sa decoleze !", „Mi-e rusine cu mine, seman cu omuletul Michelin". Si as putea sa continui pana maine.

Frumusetea nu se rezuma la fizic, iar canoanele pe care ni le impun designerii, stilistii, media sunt o porcarie. Nici macar ei nu le respecta ! Alea sunt doar pentru oite fara creier! Voi nu ati observat ca sfaturi de moda primiti de la Anna Dello Russo? Ati vazut vreodata ce fata are femeia aia? Bagati repede un Google. Si spuneti voi de nu va place Oprah! Si o considerati vreo superbitate?

Pentru ca frumusetea consta in altceva. Zambetul, atitudinea, felul in care mananci, mergi, vorbesti, degetele de la picioare, umerii, modul in care te speli pe dinti. Esti frumoasa daca ai facut pace cu tine, daca iti dai sansa sa te accepti, daca iti permiti sa te iubesti si sa te descoperi. "

-10%

PRP: 27.90 Lei

!