Didactica istoriei si formarea de competente
Potrivit cercetarilor actuale competentele specializarii reprezinta „ansambluri structurate de cunostinte si abilitati ale absolventului dobandite prin invatare in contextul domeniului de licenta”. (Singer, Sarivan, 2006, p. 128). Competentele ar trebui sa asigure mobilizarea tuturor elementelor dobandite prin invatare, cunostinte, capacitati, valori si atitudini in scopul rezolvarii unor probleme ale lumii reale. Didactica moderna tinde sa formeze la elevi un mod de gandire specific disciplinei de specialitate, in cazul nostru istoriei. Profesorul ar trebui, in consecinta, sa treaca dincolo de prezentarea informatiilor specifice unui domeniu de cunoastere oferindu-i elevului ”acces la «sufletul intelectual» al disciplineiˮ (Singer, Sarivan, 2006, p. 246). Pentru aceasta este necesar sa formam la studenti competentele didactice necesare viitorului profesor. Acestea combina proceduri didactice fundamentale cu modul de gandire al expertului dintr-un anumit domeniu de specializare. Prin prisma pregatirii sale de specialitate profesorul de istorie va fi in stare sa proiecteze sa desfasoare si sa evalueze activitati la clasa dar sa si reflecteze asupra demersului sau didactic. Este vorba despre combinarea categoriilor operationale didactice cu cele de specilaitate, inscrise in Registrul National al Calificarilor din invatamantul Superior (RNCIS).
Pentru formularea competentelor didactice ale viitorilor profesori de istorie am pornit de la documente precum Cadrul European al Calificarilor, Registrul National al Calificarilor din invatamantul Superior dar si fisa disciplinei „Didactica istoriei”. Competentele didactice reprezinta in cele din urma finalitatile cursului de didactica istoriei, iar formarea lor la studentii care se pregatesc sa devina profesori reprezinta scopul acestui curs. - Gabriela Gruber
Fragment din cartea "Didactica istoriei si formarea de competente" de Gabriela Gruber:
"La randul sau, disciplina scolara Istorie poate sa influenteze evolutia disciplinei academice, dace, adaptata cerintelor societatii, nivelului actual al dezvoltarii cunoasterii istorice si standardelor educationale contemporane s-ar constitui in pepiniera necesara, atragand intelecte motivate sa adanceasca aceasta cunoastere sau diseminand informatiile in mod incitant, pentru a face istoria atractiva pentru publicul larg. Aici intervine calitatea pregatirii de specialitate si didactica a profesorului de Istorie care poate sa-i atraga sau sa-i indeparteze pe elevi de studiul acestei discipline (Capita, 2012, p. 25).
PRP: 30.00 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
28.50Lei
28.50Lei
30.00 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
Potrivit cercetarilor actuale competentele specializarii reprezinta „ansambluri structurate de cunostinte si abilitati ale absolventului dobandite prin invatare in contextul domeniului de licenta”. (Singer, Sarivan, 2006, p. 128). Competentele ar trebui sa asigure mobilizarea tuturor elementelor dobandite prin invatare, cunostinte, capacitati, valori si atitudini in scopul rezolvarii unor probleme ale lumii reale. Didactica moderna tinde sa formeze la elevi un mod de gandire specific disciplinei de specialitate, in cazul nostru istoriei. Profesorul ar trebui, in consecinta, sa treaca dincolo de prezentarea informatiilor specifice unui domeniu de cunoastere oferindu-i elevului ”acces la «sufletul intelectual» al disciplineiˮ (Singer, Sarivan, 2006, p. 246). Pentru aceasta este necesar sa formam la studenti competentele didactice necesare viitorului profesor. Acestea combina proceduri didactice fundamentale cu modul de gandire al expertului dintr-un anumit domeniu de specializare. Prin prisma pregatirii sale de specialitate profesorul de istorie va fi in stare sa proiecteze sa desfasoare si sa evalueze activitati la clasa dar sa si reflecteze asupra demersului sau didactic. Este vorba despre combinarea categoriilor operationale didactice cu cele de specilaitate, inscrise in Registrul National al Calificarilor din invatamantul Superior (RNCIS).
Pentru formularea competentelor didactice ale viitorilor profesori de istorie am pornit de la documente precum Cadrul European al Calificarilor, Registrul National al Calificarilor din invatamantul Superior dar si fisa disciplinei „Didactica istoriei”. Competentele didactice reprezinta in cele din urma finalitatile cursului de didactica istoriei, iar formarea lor la studentii care se pregatesc sa devina profesori reprezinta scopul acestui curs. - Gabriela Gruber
Fragment din cartea "Didactica istoriei si formarea de competente" de Gabriela Gruber:
"La randul sau, disciplina scolara Istorie poate sa influenteze evolutia disciplinei academice, dace, adaptata cerintelor societatii, nivelului actual al dezvoltarii cunoasterii istorice si standardelor educationale contemporane s-ar constitui in pepiniera necesara, atragand intelecte motivate sa adanceasca aceasta cunoastere sau diseminand informatiile in mod incitant, pentru a face istoria atractiva pentru publicul larg. Aici intervine calitatea pregatirii de specialitate si didactica a profesorului de Istorie care poate sa-i atraga sau sa-i indeparteze pe elevi de studiul acestei discipline (Capita, 2012, p. 25).
Detaliile produsului