Daniela Zeca este autoarea bestsellerului Istoria romantata a unui safari.
 
Demonii vintului – un bazar al gemelor rare,  citeva episoade de dragoste si un alt episod, magic, al bijuteriilor  care ar putea salva lumea, totul amalgamat intr-o scriitura tactila,  vizuala si olfactiva, cu iz de poem oriental.
 
In Dubai, la sfirsitul deceniului unu din mileniul al treilea, Burj Khalifa,  cel mai inalt si mai luxos turn din lume, tocmai a fost inaugurat.  Recesiunea mondiala se simte ca un vint rece sub usa, dar asta nu  tulbura opulenta spectacolului: zece mii de artificii se urca pina sub  talpile lui Allah.
In plin carnaval, „jurnalul arab” al unui bancher incepe sa spuna o  poveste surprinzatoare a Bucurestiului de acum un veac. Brusc, ne  aducem aminte ca, pina in 1923, cind a fost dezvelit mormintul lui  Tutankhamon, Romania avea cel mai mare tezaur de aur si nestemate din  lume. In Orient sau aiurea, povestea comorilor si a pietrelor pretioase  are acelasi final: bogatiile se intorc la nisipul sub care statusera  ingropate.
 
„Istoria romantata a unui safari si Demonii vintului  alcatuiesc un dublet oriental, in fapt, un pretext exotic pentru ca eu  sa ajung la teme sensibile, care m-au obsedat: fuga, destramarea ideii  de sine intr-o civilizatie a excesului, singuratatea si finalul  dezastruos al acestor nefericiri: nu raminem niciodata fideli  promisiunilor noastre. Altfel spus, am scris doua carti ale initierilor  esuate.” (Daniela Zeca)
 
„Dupa Istoria romantata a unui safari — o frumoasa poveste  de dragoste maghrebiana, dar mai ales o istorie a ipostazelor  oriental-occidentale ale feminitatii —, Daniela Zeca scrie in Demonii vintului  un uimitor roman despre neintrerupta legatura subterana a lumii  europene cu cea orientala sub semnul gemelor, al pietrelor pretioase,  depozite energetice ale iubirii si urii, ale istoriei mari si istoriilor  personale, ale destinului si esecului. Saiyed, «stapinul pietrelor»,  Bijutierul din Dubai, nu e doar personajul central al acestei  reintilniri alchimice, in destinul caruia se implinesc profetiile unui  misterios astrolab antic si blestemele comorilor valahe, ci si victima  ei, un artist cu «suflet de fluture» si insusiri de clarvazator.”  (Simona Sora)
 
„Daniela Zeca este un maestru in arta imaginilor care rastoarna  sensibilitatea, o tin la pinda, o obliga sa se predea. Este in proza ei o  mobilizare solara a senzorialitatii, care intriga simturile amortite si  le ademeneste spre o lume despre care odinioara se credea ca este  exotica, dar despre care noi stim ca apartine singurei forme de absolut  accesibila omului: vis in trezie, trezvie in vis, fericirea ca nazuinta a  sufletului spre o realitate coplesitoare. Toate acestea sint  resuscitate de vitalitatea senzoriala a metaforelor Danielei Zeca cu o  forta uimitoare. Proza ei reuseste sa ne atraga in surprizele acestor  nelinisti ale sufletului in acelasi fel in care erau atrasi spre  caravanseraiul providential calatorii rataciti in desert din O mie si una de nopti — intr-un regim regal, de eternitate.” (Horia-Roman Patapievici)