Opere XI Richard al II-lea, Henric al IV-lea
Volumul reuneste, asadar, o selectie de titluri remarcabile, situate la varful creatiei dramatice shakespeariene, piesa-poem Richard al II-lea, stralucita prin limbajul ei metaforic, profunzimea analizei psihologice, filosofice, morale si politice, si cele doua piese in care Shakespeare a explorat ca nimeni altul raporturile dintre putere si opozitie, descinzand totodata in lumea interlopa londoneza, populata de „neimitatul si inimitabilul Falstaff", companionul fascinantului print mostenitor (Hal), care ulterior se va reinventa in ipostaza de monarh intelept si erou.
Fragment din cartea "Opere XI Richard al II-lea, Henric al IV-lea" de William Shakespeare
"UN NOU GEN DRAMATIC?
Desi uneori se sugereaza ca Shakespeare ar fi fost creatorul genului istoric, mai corect ar fi sa spunem ca a reformulat un gen existent deja. Ca a avut succes ne-o dovedesc ediliile rapid epuizate ale pieselor sale, dar si felul invidios in care Robert Greene il ataca pe mai tanarul sau confrate, folosind un vers din Henric al VI-lea, „suflet de tigru-n piele de muiere" (Partea a treia, I, 4), rastalmacit in „suflet de tigru in piele de actor". Dar cum a reusit Shakespeare sa se impuna intr-o Londra plina de teatre si autori dramatici talentati? in primul rand, a evitat scenele bataliilor: daca in Henric al IV-lea, Partea intai ele sunt esentiale, in Richard al II-lea si Henric al V-lea dispar cu totul si doar se vorbeste despre ele. Apoi, s-a distankat de Seneca si de cronicile istorice de care era mai apropiat in unele piese anterioare, precum trilogia Henric al VI-lea, si a adaugat ceea ce nici moralitatile medievale, nici piesele predecesorilor sai nu aveau: suspans, o mai mare profunzime psihologica, puterea de a medita asupra vietii, tensiunea provocata de obligatia de a lua o decizie si sugestia ca timpul nu iarta un monarh indiferent la soarta Derek Traversi mai adauga un motiv: „Adevaratul artist, cand circumstantele il indeamna sa abordeze conceptii politice, le da o noua valoare umana din perspectiva propriei sale experiente; iar aceasta combinatie intre vechi si nou, intre tema mostenita si recrearea individuala le confera pieselor istorice scrise de Shakespeare un interes aparte si transformator."
PRP: 38.40 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
36.48Lei
36.48Lei
38.40 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
Volumul reuneste, asadar, o selectie de titluri remarcabile, situate la varful creatiei dramatice shakespeariene, piesa-poem Richard al II-lea, stralucita prin limbajul ei metaforic, profunzimea analizei psihologice, filosofice, morale si politice, si cele doua piese in care Shakespeare a explorat ca nimeni altul raporturile dintre putere si opozitie, descinzand totodata in lumea interlopa londoneza, populata de „neimitatul si inimitabilul Falstaff", companionul fascinantului print mostenitor (Hal), care ulterior se va reinventa in ipostaza de monarh intelept si erou.
Fragment din cartea "Opere XI Richard al II-lea, Henric al IV-lea" de William Shakespeare
"UN NOU GEN DRAMATIC?
Desi uneori se sugereaza ca Shakespeare ar fi fost creatorul genului istoric, mai corect ar fi sa spunem ca a reformulat un gen existent deja. Ca a avut succes ne-o dovedesc ediliile rapid epuizate ale pieselor sale, dar si felul invidios in care Robert Greene il ataca pe mai tanarul sau confrate, folosind un vers din Henric al VI-lea, „suflet de tigru-n piele de muiere" (Partea a treia, I, 4), rastalmacit in „suflet de tigru in piele de actor". Dar cum a reusit Shakespeare sa se impuna intr-o Londra plina de teatre si autori dramatici talentati? in primul rand, a evitat scenele bataliilor: daca in Henric al IV-lea, Partea intai ele sunt esentiale, in Richard al II-lea si Henric al V-lea dispar cu totul si doar se vorbeste despre ele. Apoi, s-a distankat de Seneca si de cronicile istorice de care era mai apropiat in unele piese anterioare, precum trilogia Henric al VI-lea, si a adaugat ceea ce nici moralitatile medievale, nici piesele predecesorilor sai nu aveau: suspans, o mai mare profunzime psihologica, puterea de a medita asupra vietii, tensiunea provocata de obligatia de a lua o decizie si sugestia ca timpul nu iarta un monarh indiferent la soarta Derek Traversi mai adauga un motiv: „Adevaratul artist, cand circumstantele il indeamna sa abordeze conceptii politice, le da o noua valoare umana din perspectiva propriei sale experiente; iar aceasta combinatie intre vechi si nou, intre tema mostenita si recrearea individuala le confera pieselor istorice scrise de Shakespeare un interes aparte si transformator."
Detaliile produsului