Scriitorul si umbra sa - Vol. 2

Scriitorul si umbra sa - Vol. 2
◊ Memoria, istoria, uitarea. De la romanul vietii la romanul literaturii
◊ Arta de a (nu) scrie un roman
◊ Lecturi infidele
◊ Romanul eminescian. Un proiect abandonat
◊ Mitul eminescian. Reconfigurari polemice
◊ Erotism si creativitate. Legaturi primejdioase
Studiul de fata demonstreaza ca E. Lovinescu si-a propus sa reinvie genul desuet al biografiei romantate, dar cu mijloacele moderne ale prozatorului trecut prin scoala lui Proust. In felul acesta, Lovinescu propune un model romanesc foarte original, de factura teatral-melodramatica, intr-un context (cel interbelic) in care cele mai importante 'modele' erau furnizate de proza de analiza psihologica si de romanul existentialist, care miza pe autenticitate. Optiunea romancierului Lovinescu pentru biografia romantata si pentru melodrama indica insa existenta unui foarte puternic etos burghez, relevabil si in practica literara propriu-zisa, si nu doar in 'teoriile' criticului de la 'Sburatorul'.
Volumul de fata (E. Lovinescu. Scriitorul si umbra sa) readuce in discutie atat personalitatea criticului de la 'Sburatorul' cat si sistemul lui conceptual, cu intentia de a evidentia relevanta actuala a 'modelului critic' de tip umanist-burghez. Am pretentia ca interpretarea pe care o propun rastoarna multe clisee referitoare atat la opera lovinesciana cat si la conditia criticii literare in genere.
PRP: 26.97 Lei

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
22.92Lei
22.92Lei
26.97 LeiIn stoc

Comanda pana la 14:00:
Descrierea produsului
◊ Memoria, istoria, uitarea. De la romanul vietii la romanul literaturii
◊ Arta de a (nu) scrie un roman
◊ Lecturi infidele
◊ Romanul eminescian. Un proiect abandonat
◊ Mitul eminescian. Reconfigurari polemice
◊ Erotism si creativitate. Legaturi primejdioase
Studiul de fata demonstreaza ca E. Lovinescu si-a propus sa reinvie genul desuet al biografiei romantate, dar cu mijloacele moderne ale prozatorului trecut prin scoala lui Proust. In felul acesta, Lovinescu propune un model romanesc foarte original, de factura teatral-melodramatica, intr-un context (cel interbelic) in care cele mai importante 'modele' erau furnizate de proza de analiza psihologica si de romanul existentialist, care miza pe autenticitate. Optiunea romancierului Lovinescu pentru biografia romantata si pentru melodrama indica insa existenta unui foarte puternic etos burghez, relevabil si in practica literara propriu-zisa, si nu doar in 'teoriile' criticului de la 'Sburatorul'.
Volumul de fata (E. Lovinescu. Scriitorul si umbra sa) readuce in discutie atat personalitatea criticului de la 'Sburatorul' cat si sistemul lui conceptual, cu intentia de a evidentia relevanta actuala a 'modelului critic' de tip umanist-burghez. Am pretentia ca interpretarea pe care o propun rastoarna multe clisee referitoare atat la opera lovinesciana cat si la conditia criticii literare in genere.
Detaliile produsului