headerdesktop corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Teatru III

De (autor): Carlo Goldoni

0
(0 review-uri)
Teatru III - Carlo Goldoni
Rasfoieste

Teatru III

De (autor): Carlo Goldoni

0
(0 review-uri)
In secolul al XVIII-lea, perioadele si modalitatile de a calatori coincid cu raspandirea modelor si maniilor colective. Daca la nivelul aristocratiei si al marii burghezii aflam moda celebrului «grand tour», adica acel gen de «turism cultural» si monden care ii aducea pe nordicii Europei in cele mai vii orase ale insoritei Italii, iar pe italieni ii mana in marile capitale de peste Alpi, Paris, Londra, Viena, la nivelul burghezului mediu – la care se situeaza societatea trilogiei de fata –, moda se adapta posibilitatilor financiare si gustului local. De mai bine de un secol, societatea venetiana descoperise gustul vacantelor la tara, unde, in frumosul peisaj al regiunii Veneto, isi construise odinioara superbele sale vile nobiliare arhitectul Palladio si unde, in vremea lui Goldoni, inflorise moda micilor vile, a caselor de vacanta – cum le-am numi azi –, in care mica burghezie isi permitea si ea luxul trandaviei, al intalnirilor mondene si al conversatiei. Iar acest ragaz vacantier devenise o marca sociala, care garanta o anumita perceptie publica. Iar perceptia publica, «reputatia», este valoarea maxima a societatii venetiene din vremea lui Goldoni si principala obsesie a personajelor sale.
Citeste mai mult

37.57Lei

37.57Lei

Primesti 37 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

In secolul al XVIII-lea, perioadele si modalitatile de a calatori coincid cu raspandirea modelor si maniilor colective. Daca la nivelul aristocratiei si al marii burghezii aflam moda celebrului «grand tour», adica acel gen de «turism cultural» si monden care ii aducea pe nordicii Europei in cele mai vii orase ale insoritei Italii, iar pe italieni ii mana in marile capitale de peste Alpi, Paris, Londra, Viena, la nivelul burghezului mediu – la care se situeaza societatea trilogiei de fata –, moda se adapta posibilitatilor financiare si gustului local. De mai bine de un secol, societatea venetiana descoperise gustul vacantelor la tara, unde, in frumosul peisaj al regiunii Veneto, isi construise odinioara superbele sale vile nobiliare arhitectul Palladio si unde, in vremea lui Goldoni, inflorise moda micilor vile, a caselor de vacanta – cum le-am numi azi –, in care mica burghezie isi permitea si ea luxul trandaviei, al intalnirilor mondene si al conversatiei. Iar acest ragaz vacantier devenise o marca sociala, care garanta o anumita perceptie publica. Iar perceptia publica, «reputatia», este valoarea maxima a societatii venetiene din vremea lui Goldoni si principala obsesie a personajelor sale.
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one