Prin conferintele selectate in acest volum Rudolf Steiner a intentionat extinderea intelegerii fenomenelor epocale legate de Evenimentul de pe Golgotha. Autorul a pornit de la cunoasterea oculta si legatura ei cu dezvoltarea fiintei omenesti. Conferintele prezinta actiunile (jertfele) Entitatii spirituale a lui Christos in procesul de evolutie si in relatie cu dezvoltarea constientei omenesti.
"Cititorul va gasi descrise in aceasta carte evenimente prin care Logosul divin echilibreaza fortele corpului fizic, pune in ordine fortele corpului eteric si aduce armonie in corpul astral, astfel ca omenirea sa-si poate continua evolutia etapa cu etapa. Aceste evenimente reprezinta, de fapt, trepte premergatoare Misteriului de pe Golgota." (Agenor Crisan)
Fragment din volum:
„Pe cat de imposibila este cunoasterea sensibila a vietii pe atat de imposibila este cunoasterea suprasensibila a mortii. In lumea spirituala exista stari de singuratate ingrozitoare ale constientei, exista cufundari temporare ale constientei ca intr-un somn, dar in lumile superioare nu exista moarte. Moartea este imposibila in lumile superioare.
Toate fiintele pe care am invatat sa le cunoastem drept fiinte ale ierarhiilor superioare se caracterizeaza prin faptul ca nu cunosc moartea, ca nu trec prin moarte. Asa cum se spune pe drept cu in Biblie ca ingerii isi acopera chipul in fata tainei nasterii, a incarnarii, tot astfel trebuie ei, ca si toate celelalte fiinte superioare, sa-si acopere chipul in fata mortii. Caci moartea este un eveniment posibil numai pentru lumea sensibila, si nu pentru cea suprasensibila.
Dintre toate fiintele lumilor superioare a existat una singura care a trebuit sa treaca prin moarte — noi putem spune: care a vrut sa treaca prin moarte si aceasta este Christos. Pentru aceasta, El a trebuit sa coboare pe Pamant.
Pentru ca o fiinta din lumile superioare sa poata implini ceea ce era necesar pentru evolutia Pamantului, Christos a trebuit sa coboare dintr-o lume in care nu exista moarte in lumea in care exista moarte.
Noi trebuie sa transformam aceste idei, chiar daca pentru inceput ele ne apar abstracte, in sentimente. Intelegerea deplina a ceea ce am caracterizat acum in mod abstract va deveni obiect al evolutiei omenirii. Noi ne apropiem astazi de taina Misteriului de pe Golgotha cu o anumita veneratie, smerenie si delicatete.
Ce s-a intamplat, de fapt, atunci? Noi am caracterizat adesea faptele. Christos a coborat din lumile suprasensibile in lumea in care traieste de atunci, ca putere tainica ce se va revela insa incepand din secolul nostru. El a coborat din lumea in care nu exista moarte in lumea mortii.”