headerdesktop englezawk14noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile englezawk14noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

🍂English Books -𝟐𝟎% -𝟑𝟎% ☁︎‎‎꙳❅

& 🚚Transport GRATUIT peste 50 lei!

Răsfoiește și comandă»

Identitatea melancolica la Soren Kierkegaard

De (autor): Flaviu Campean

0
(0 review-uri)
Identitatea melancolica la Soren Kierkegaard - Flaviu Campean

Identitatea melancolica la Soren Kierkegaard

De (autor): Flaviu Campean

0
(0 review-uri)
Autorul surprinde cum anume, prin Kierkegaard, se contureaza inchiderea unui amplu ciclu, in acelasi timp istoric si tematic, marcat prin punerea in oglinda a inceputului destinal al melancoliei – survenit prin tragedia greaca – cu sfarsitul acesteia, marcat si el de suprimarea si conservarea posibilitatilor pe care melancolia moderna – mai ales cea romantica – le ofera prin functia sublimatoare a propriului ei vid. In acest sens, Kierkegaard reprezinta un moment de cotitura, desi nu spre „altceva”, spre un „nou sens”, de pilda. El opereaza o deschidere spre Clipa – cea singulara – care se temporalizeaza, la randu-i, in calitate de „pura” clipa, goala de determinatii. O dubla deschidere devine astfel posibila, o deschidere survenita in chiar deschiderea initiala. Nu e vorba despre un sfarsit melancolic al timpului, ci de un fel de timp al sfarsitului, melancolic. - Virgil Ciomos
 
Melancolia la Kierkegaard nu implica o „vampirizare” introiectiva a lumii, ci o autoexcludere a unicului – den Enkelte – care se distinge de individul romantic modern(ist) prin intrepiditatea alegerii de sine si angajarea sa asumata ca exceptie fata de raul multimii, cel secular si al secolului. Metamorfoza salturilor si dinamica stadiilor existentiale sunt sub priza vertijului melancolic deoarece interioritatea este deja melancolica, mai mult, melancolia constituie identitatea sa; interioritatea se reconstituie in stadiile existentiale tocmai pentru ca este deja divizata, purtatoare de rana, de unde rezulta ca fiecare individ este deja melancolic, adica totodata „daruit” si responsabil de propria-i trauma: vinovat/nevinovat pe fondul unei melancolii „atmosferice”, al pacatului instar omnium care survine la nivel existential prin angoasa si prin disperare. - Flaviu Campean
 
 
Flaviu Campean este lector asociat la Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie si Filosofie, unde preda Filosofie moderna si contemporana. Detine un doctorat in filosofie la aceeasi universitate, absolvit Summa cum laude, cu o teza despre melancolie la Søren Kierkegaard. A beneficiat de mobilitati de cercetare la Lyon (Universitatea „Jean Moulin” Lyon III) si la Copenhaga (Centrul de Cercetari „Søren Kierkegaard”). Este membru al Forumului Campului Lacanian din Romania. Interesele sale de cercetare includ Filosofia moderna si contemporana, cu accent pe secolele al XIX-lea si al XX-lea, Psihanaliza, Teologia clasica si contemporana, Fenomenologia franceza, Filosofia politica, abordarile filosofice si psihanalitice ale cinematografiei si ale literaturii.
 
Omul contemporan va trebui sa gaseasca un alt Rasarit – cel „de sus”. E ceea ce Colectia Oriens va propune: recuperarea unei anume verticalitati. Ea promoveaza apropierea dintre doua discipline ale Spiritului – filosofia si psihanaliza –, mizand pe adagiul din Exod care ne avertizeaza ca Fiinta este Persoana. Si invers.
Citește mai mult

47.58Lei

47.58Lei

Primești 47 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

Indisponibil

Descrierea produsului

Autorul surprinde cum anume, prin Kierkegaard, se contureaza inchiderea unui amplu ciclu, in acelasi timp istoric si tematic, marcat prin punerea in oglinda a inceputului destinal al melancoliei – survenit prin tragedia greaca – cu sfarsitul acesteia, marcat si el de suprimarea si conservarea posibilitatilor pe care melancolia moderna – mai ales cea romantica – le ofera prin functia sublimatoare a propriului ei vid. In acest sens, Kierkegaard reprezinta un moment de cotitura, desi nu spre „altceva”, spre un „nou sens”, de pilda. El opereaza o deschidere spre Clipa – cea singulara – care se temporalizeaza, la randu-i, in calitate de „pura” clipa, goala de determinatii. O dubla deschidere devine astfel posibila, o deschidere survenita in chiar deschiderea initiala. Nu e vorba despre un sfarsit melancolic al timpului, ci de un fel de timp al sfarsitului, melancolic. - Virgil Ciomos
 
Melancolia la Kierkegaard nu implica o „vampirizare” introiectiva a lumii, ci o autoexcludere a unicului – den Enkelte – care se distinge de individul romantic modern(ist) prin intrepiditatea alegerii de sine si angajarea sa asumata ca exceptie fata de raul multimii, cel secular si al secolului. Metamorfoza salturilor si dinamica stadiilor existentiale sunt sub priza vertijului melancolic deoarece interioritatea este deja melancolica, mai mult, melancolia constituie identitatea sa; interioritatea se reconstituie in stadiile existentiale tocmai pentru ca este deja divizata, purtatoare de rana, de unde rezulta ca fiecare individ este deja melancolic, adica totodata „daruit” si responsabil de propria-i trauma: vinovat/nevinovat pe fondul unei melancolii „atmosferice”, al pacatului instar omnium care survine la nivel existential prin angoasa si prin disperare. - Flaviu Campean
 
 
Flaviu Campean este lector asociat la Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie si Filosofie, unde preda Filosofie moderna si contemporana. Detine un doctorat in filosofie la aceeasi universitate, absolvit Summa cum laude, cu o teza despre melancolie la Søren Kierkegaard. A beneficiat de mobilitati de cercetare la Lyon (Universitatea „Jean Moulin” Lyon III) si la Copenhaga (Centrul de Cercetari „Søren Kierkegaard”). Este membru al Forumului Campului Lacanian din Romania. Interesele sale de cercetare includ Filosofia moderna si contemporana, cu accent pe secolele al XIX-lea si al XX-lea, Psihanaliza, Teologia clasica si contemporana, Fenomenologia franceza, Filosofia politica, abordarile filosofice si psihanalitice ale cinematografiei si ale literaturii.
 
Omul contemporan va trebui sa gaseasca un alt Rasarit – cel „de sus”. E ceea ce Colectia Oriens va propune: recuperarea unei anume verticalitati. Ea promoveaza apropierea dintre doua discipline ale Spiritului – filosofia si psihanaliza –, mizand pe adagiul din Exod care ne avertizeaza ca Fiinta este Persoana. Si invers.
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo