headerdesktop transpgratuittimer04dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile transpgratuittimer04dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Livrare: 0 lei

3-4 decembrie

❤️ transport gratuit ❤️

la orice comanda in Romania 🚚

Patologia vietii sociale

De (autor): Honore De Balzac

0
(0 review-uri)
Patologia vietii sociale - Honore de Balzac

Patologia vietii sociale

De (autor): Honore De Balzac

0
(0 review-uri)
"Soarta unui neam depinde si de hrana, si de oranduirea politica de care are parte. Cerealele au dat popoarele de artisti. Rachiul a dus la pierzanie semintiile indiene. Pentru mine, Rusia este o autocratie care se sprijina pe alcool. Tutunul le-a venit de hac turcilor, olandezilor si-i pandeste si pe nemti. Niciunul dintre oamenii nostri de stat, indeobste mai grijulii cu ei insisi decat cu chestiunile publice - asta daca nu socotim vanitatile, amantele si averile lor ca pe niste chestiuni publice nu stie incotro se indreapta Franta prin abuzul de tutun, prin folosirea zaharului, a cartofilor care iau locul graului, a rachiului s.a.m.d."

"Omul se imbraca, are o locuinta, vorbeste, umbla, mananca, merge calare sau cu trasura, furneaza, se hnbata si se dezbata, actioneaza dupa reguli date si invariabile, in ciuda diferentelor destul de neinsemnate ale modei, care mareste sau simplifica lucrurile, insa rareori le desflinteaza. De aceea, codificarea legilor acestei existente exterioare, aflarea expresiei ei ftlosofice, constatarea neoranduiefflor dintr-'insa era o lucrare de cea mai mare insemnatate. Starea societatii ne transforma nevoile, trebuintele, preferintele in rani, in boli, prin excesele la care ne dedam, manati de dezvoltarea pe care le-o imprima gandirea. De aici si ridul, preluat din stiinta medicala : unde nu exista boala flzica, exista boala morala. Patologia sociale este o Antropologie completa, de care lumea stiintifica, eleganta, literara si familiala duce lipsa."

Fragment din cartea "Patologia vietii sociale" de Honore de Balzac

"Bogat devii, elegant te nasti.
Intocmit pe asemenea baze, vazut de la asemenea inaltime, acest mod de existenta nu mai este deci o gluma efemera, o vorba goala, nemailuata in seama de ganditori, ca un ziar citit. Dimpotriva, viata eleganta se sprijina pe deductiile cele mai severe ale alcatuirii sociale. Nu inseamna ea obisnuinta si moravurile oamenilor superiori, care stiu sa se bucure de bogatie si sa capete de la popor iertare pentru ridicarea lor, in numele binefacerilor aduse de lor luminate? Nu este ea expresia propasirii unei tari, de vreme ce reprezinta toate genurile de lux? Si, nu in ultimul rand, daca viata eleganta este indiciul unei naturi perfectionate, nu trebuie oare ca orice om sa doreasca sa-i studieze si sa-i patrunda tainele?
Inseamna deci ca nu mai este totuna sa dispretuiesti sau sa urmezi fugarele prescriptii ale MODEI; caci mens molem agitat unui om i se recunoaste spiritul din felul in care isi tine bastonul. Distinctiile se depreciaza, sau pier devenind comune; exista insa o putere menita sa impuna distinctii noi - opinia publica; or, moda nu a fost niciodata decat opinia publica in materie de costum. Intrucat costumul este cel mai energic dintre toate simbolurile, revolutia a fost si o chestiune de moda, o infruntare intre matase si postav. Astazi insa, MODA nu se mai restrange la luxul persoanei. Devenind obiect al progresului general, materialul vietii s-a dezvoltat imens. Chiar si cea mai marunta dintre nevoile noastre a produs o enciclopedie, iar viata noastra animala este strans legata de universalitatea cunostintelor omenesti. De aceea moda, care dicteaza legile elegantei, imbratiseaza toate artele. Moda este principiul si al operelor, si al lucrarilor. Nu este ea pecetea pe care consimtamantul unanim o pune pe o descoperire, sau pe inventiile ce sporesc bunastarea omului? Nu constituie ea rasplata intotdeauna lucrativa si omagiul pe care le primeste geniul? Primind si semnaland progresul, moda sta in fruntea a toate cate sunt: revolutioneaza muzica, literele, desenul si arhitectura. Or, un tratat despre viata eleganta, care aduna laolalta principiile inalienabile ce trebuie sa calauzeasca manifestarea gandirii noastre prin viata exterioara, este intrucatva metafizica lucrurilor."
Citește mai mult

transport gratuit

31.71Lei

31.71Lei

Primești 31 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Comandă până la 14:00:

Estimare livrare vineri, 5 decembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Plasează rapid comanda

Important icon msg

Poți comanda acest produs introducând numărul tău de telefon. În cel mai scurt timp vei fi apelat de un operator Libris pentru preluarea datelor necesare.

Completează mai jos numărul tău de telefon

Descrierea produsului

"Soarta unui neam depinde si de hrana, si de oranduirea politica de care are parte. Cerealele au dat popoarele de artisti. Rachiul a dus la pierzanie semintiile indiene. Pentru mine, Rusia este o autocratie care se sprijina pe alcool. Tutunul le-a venit de hac turcilor, olandezilor si-i pandeste si pe nemti. Niciunul dintre oamenii nostri de stat, indeobste mai grijulii cu ei insisi decat cu chestiunile publice - asta daca nu socotim vanitatile, amantele si averile lor ca pe niste chestiuni publice nu stie incotro se indreapta Franta prin abuzul de tutun, prin folosirea zaharului, a cartofilor care iau locul graului, a rachiului s.a.m.d."

"Omul se imbraca, are o locuinta, vorbeste, umbla, mananca, merge calare sau cu trasura, furneaza, se hnbata si se dezbata, actioneaza dupa reguli date si invariabile, in ciuda diferentelor destul de neinsemnate ale modei, care mareste sau simplifica lucrurile, insa rareori le desflinteaza. De aceea, codificarea legilor acestei existente exterioare, aflarea expresiei ei ftlosofice, constatarea neoranduiefflor dintr-'insa era o lucrare de cea mai mare insemnatate. Starea societatii ne transforma nevoile, trebuintele, preferintele in rani, in boli, prin excesele la care ne dedam, manati de dezvoltarea pe care le-o imprima gandirea. De aici si ridul, preluat din stiinta medicala : unde nu exista boala flzica, exista boala morala. Patologia sociale este o Antropologie completa, de care lumea stiintifica, eleganta, literara si familiala duce lipsa."

Fragment din cartea "Patologia vietii sociale" de Honore de Balzac

"Bogat devii, elegant te nasti.
Intocmit pe asemenea baze, vazut de la asemenea inaltime, acest mod de existenta nu mai este deci o gluma efemera, o vorba goala, nemailuata in seama de ganditori, ca un ziar citit. Dimpotriva, viata eleganta se sprijina pe deductiile cele mai severe ale alcatuirii sociale. Nu inseamna ea obisnuinta si moravurile oamenilor superiori, care stiu sa se bucure de bogatie si sa capete de la popor iertare pentru ridicarea lor, in numele binefacerilor aduse de lor luminate? Nu este ea expresia propasirii unei tari, de vreme ce reprezinta toate genurile de lux? Si, nu in ultimul rand, daca viata eleganta este indiciul unei naturi perfectionate, nu trebuie oare ca orice om sa doreasca sa-i studieze si sa-i patrunda tainele?
Inseamna deci ca nu mai este totuna sa dispretuiesti sau sa urmezi fugarele prescriptii ale MODEI; caci mens molem agitat unui om i se recunoaste spiritul din felul in care isi tine bastonul. Distinctiile se depreciaza, sau pier devenind comune; exista insa o putere menita sa impuna distinctii noi - opinia publica; or, moda nu a fost niciodata decat opinia publica in materie de costum. Intrucat costumul este cel mai energic dintre toate simbolurile, revolutia a fost si o chestiune de moda, o infruntare intre matase si postav. Astazi insa, MODA nu se mai restrange la luxul persoanei. Devenind obiect al progresului general, materialul vietii s-a dezvoltat imens. Chiar si cea mai marunta dintre nevoile noastre a produs o enciclopedie, iar viata noastra animala este strans legata de universalitatea cunostintelor omenesti. De aceea moda, care dicteaza legile elegantei, imbratiseaza toate artele. Moda este principiul si al operelor, si al lucrarilor. Nu este ea pecetea pe care consimtamantul unanim o pune pe o descoperire, sau pe inventiile ce sporesc bunastarea omului? Nu constituie ea rasplata intotdeauna lucrativa si omagiul pe care le primeste geniul? Primind si semnaland progresul, moda sta in fruntea a toate cate sunt: revolutioneaza muzica, literele, desenul si arhitectura. Or, un tratat despre viata eleganta, care aduna laolalta principiile inalienabile ce trebuie sa calauzeasca manifestarea gandirii noastre prin viata exterioara, este intrucatva metafizica lucrurilor."
Citește mai mult

Detaliile produsului

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X