Revenirea lumii lui Marco Polo
"Marco Polo, care si-a inceput calatoria de douazeci si patru de ani spre Asia navigand spre tarmul estic al Adriaticei in anul 1271, avea sa petreaca o lunga perioada in Palestina, Turcia, Irakul de nord, intregul Iran (de la nordul azer si kurd la Golful Persic), Afganistanul de nord si de est si provincia chineza de etnie turcica Xinjiang, inainte de a ajunge la curtea imparatului mongol Kubilai Han, in Cambulac (Beijingul de azi). Din Cambulac avea sa faca expeditii in toata China, in Vietnam si Myanmar. Drumul de intoarcere la Venetia avea sa-l poarte peste Oceanul Indian: prin stramtoarea Malacca in Sri Lanka, in susul coastei de vest a Indiei spre Gujarat si in calatorii colaterale prin Oman, Yemen si Africa de Est. Daca inceputul secolului XX ar avea un punct de reper geopolitic, acesta ar fi: marele Ocean Indian de la Golful Persic la Marea Chinei de Sud, incluzand Orientul Mijlociu, Asia Centrala si China. Drumul Matasii pe apa si pe uscat pe care l-a propus actualul regim al Chinei il reproduce exact pe al lui Marco Polo. Nu este o coincidenta. Mongolii, a caror dinastie Yuan a domnit peste China in secolele al XIII-lea si al XIV-lea, au fost de fapt „specialisti timpurii ai cautand sa inchege toata Eurasia locuibila intr-un adevarat imperiu multicultural. Iar arma cea mai convingatoare a dinastiei Yuan din China a fost - in ciuda reputatiei sangeroase a mongolilor - nu sabia, ci comertul: pietre pretioase, tesaturi, mirodenii, metale s.a.m.d. Rutele comerciale, nu proiectele de putere militara, au fost cele care au personificat „Pax Mongolica". Mareata strategie mongola a fost fondata pe comert mult mai mult decat pe razboi. Daca vrem sa intelegem marea strategie a Chinei de astazi, nu trebuie sa privim mai departe de imperiul lui Kubilai Han."
PRP: 47.00 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
44.65Lei
44.65Lei
47.00 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
"Marco Polo, care si-a inceput calatoria de douazeci si patru de ani spre Asia navigand spre tarmul estic al Adriaticei in anul 1271, avea sa petreaca o lunga perioada in Palestina, Turcia, Irakul de nord, intregul Iran (de la nordul azer si kurd la Golful Persic), Afganistanul de nord si de est si provincia chineza de etnie turcica Xinjiang, inainte de a ajunge la curtea imparatului mongol Kubilai Han, in Cambulac (Beijingul de azi). Din Cambulac avea sa faca expeditii in toata China, in Vietnam si Myanmar. Drumul de intoarcere la Venetia avea sa-l poarte peste Oceanul Indian: prin stramtoarea Malacca in Sri Lanka, in susul coastei de vest a Indiei spre Gujarat si in calatorii colaterale prin Oman, Yemen si Africa de Est. Daca inceputul secolului XX ar avea un punct de reper geopolitic, acesta ar fi: marele Ocean Indian de la Golful Persic la Marea Chinei de Sud, incluzand Orientul Mijlociu, Asia Centrala si China. Drumul Matasii pe apa si pe uscat pe care l-a propus actualul regim al Chinei il reproduce exact pe al lui Marco Polo. Nu este o coincidenta. Mongolii, a caror dinastie Yuan a domnit peste China in secolele al XIII-lea si al XIV-lea, au fost de fapt „specialisti timpurii ai cautand sa inchege toata Eurasia locuibila intr-un adevarat imperiu multicultural. Iar arma cea mai convingatoare a dinastiei Yuan din China a fost - in ciuda reputatiei sangeroase a mongolilor - nu sabia, ci comertul: pietre pretioase, tesaturi, mirodenii, metale s.a.m.d. Rutele comerciale, nu proiectele de putere militara, au fost cele care au personificat „Pax Mongolica". Mareata strategie mongola a fost fondata pe comert mult mai mult decat pe razboi. Daca vrem sa intelegem marea strategie a Chinei de astazi, nu trebuie sa privim mai departe de imperiul lui Kubilai Han."
Detaliile produsului