Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Povesti si Jocuri de la Iepuras

-50% -20% -67% -45% -10%

Carti, Jocuri, Children's Books, Accesorii

Alege CADOUL cel mai coconas!

2CD Beethoven - Ioana Cristina Goicea (violin), Andrei Ionita (cello), Daria Tudor (piano)

0
(0 review-uri)
2CD Beethoven - Ioana Cristina Goicea (violin), Andrei Ionita (cello), Daria Tudor (piano)

2CD Beethoven - Ioana Cristina Goicea (violin), Andrei Ionita (cello), Daria Tudor (piano)

0
(0 review-uri)
 Sonata nr. 9 op. 47 in La major pentru pian si vioara „Kreutzer”
Beethoven a compus lucrarea in primavara lui 1803, fiind cantata pentru prima oara la 24 mai, la foarte scurt timp dupa ce fusese terminata. In chiar dimineata evenimentului, un copist a fost chemat la ora 4,30 sa realizeze stima pianului, ce i-a revenit autorului, iar in timpul concertului atat Beethoven cat si violonistul au fost nevoiti sa cante anumite pasaje apeland la manuscrisul original. Lucrarea ar fi trebuit sa se numeasca Sonata „Bridgetower”, dupa violonistul mulatru George Polgreen Bridgetower (1778-1860), interpret senzational al timpului care l-a inspirat pe Beethoven sa o compuna si care, in premiera, a si adus-o in atentia publicului. O cearta intre cei doi a facut ca sonata sa-i fie dedicata violonistului francez Rodolphe Kreutzer, care insa a considerat-o dincolo de puterea sa de intelegere si nu a cantat-o vreodata.
 
Sonata nr. 5, op. 102 nr. 2 in Re major pentru pian si violoncel
Cu acest ciclu op. 102, reunind doua sonate, ne aflam deja in ultima perioada creatoare a genialului muzician, marcata de surzenia tot mai accentuata, refugiul in propriul univers de sunete si tendinta evidenta catre concentrarea si esentializarea gestului componistic. Despre Sonata op. 102 nr. 2, Beethoven a notat ca a fost compusa „incepand din august 1815”. Aceste doua compozitii, impreuna cu Sonata op. 90, ciclul de lieduri „An die ferne Geliebte” si Sonata op. 101, etaleaza deja o profunzime de spirit romantic a substantei emotionale, experimentari formale, relationari subtile ale planurilor polifonice si armonii neasteptate care marcheaza pragul a ceea ce astazi este cunoscut ca „perioada tarzie” a „Titanului de la Bonn”.
 
Trio cu pian nr. 5, op. 70 nr. 1 in Re major „Fantoma”
Carl Czerny, cel mai cunoscut discipol pianist al lui Bethoven, nota in 1842 ca miscarea secunda din Trioul in Re major il trimite cu gandul la fantoma tatalui lui Hamlet. Lui Czerny i se datoreaza, astfel, numele sub care este cunoscuta, si azi, aceasta realizare dedicata trioului cu pian comparabila, ca faima, doar cu o alta realizare beethoveniana, Trioul „Arhiducele”. Czerny, fara a fi exact, nu era deloc departe de adevar: din insemnarile lui Beethoven reiese ca acesta discuta cu dramaturgul Heinrich von Collin, in chiar perioada compunerii Trioului de fata, proiectul unei opere dupa „Macbeth” de Shakespeare, neconcretizat. Cuvintele „Macbett” si „Ende” apar notate langa schite ale miscarii secunde, Largo assai ed espressivo.”
(Stefan Costache – extrase din prezentarea albumului)
 
Nascuta la Bucuresti intr-o familie de renumiti muzicieni, Ioana Cristina Goicea este laureata a Concursului Regina Elisabetha de la Bruxelles (2019), „o artista in adevaratul sens al cuvantului, cu potential de a deveni o stea”, asa cum o descria violonistul Vadim Repin. In octombrie 2020, la varsta de 27 de ani, Ioana Cristina Goicea a devenit profesor universitar la renumita Universitate de Muzica si Arte Performante din Viena. Artista canta pe o vioara G.B. Guadagnini (Parma, 1761) pusa la dispozitie de Fundatia Deutsche Stiftung Musikleben din Hamburg.
 
Andrei Ionita este unul din cei mai apreciati artisti ai generatiei sale. The Times l-a numit „unul dintre cei mai captivanti violoncelisti din ultima decada”, iar Gramophone, „un violoncelist a carui maiestrie artistica se imbina cu imaginatia muzicala”. In 2015 a castigat Medalia de aur la renumitul Concurs International Ceaikovski. Mai este laureat al concursurilor ARD, Haciaturian si Grand Prix Feuermann, iar in Marea Britanie a devenit celebru o data cu titlul de „New Generation Artist” al BBC (2016-2018). Andrei Ionita canta pe un violoncel Giovanni Battista Rogeri din 1671, pus la dispozitie sub forma de imprumut de Deutsche Stiftung Musikleben, fundatie al carei bursier este.
 
Daria Tudor a absolvit, in 2014, cursurile Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti. Un an mai tarziu, a inceput sa studieze la Universitatea de Arte din Berlin la clasa Prof. Pascal Devoyon si din octombrie 2018 studiaza la aceeasi universitate cu Prof. Björn Lehmann. In iunie 2019, Daria a primit premiul Enlight la Festivalul Art of the Piano (Cincinnati, SUA) pentru cel mai bun tanar artist al anului, iar in aprilie 2020 a debutat la Deutschlandfunk Kultur. In februarie 2021, Andrei Ionita si Daria Tudor au reprezentat Romania in seria de concerte Europe@Hope gazduita de Daniel Hope la ArteTV.

CD 1
1.Sonata nr. 9 op. 47 in La major pentru pian si vioara „Kreutzer”, Adagio sostenuto – Presto 
2.Sonata nr. 9 op. 47 in La major pentru pian si vioara „Kreutzer”, Andante con variazioni
3.Sonata nr. 9 op. 47 in La major pentru pian si vioara „Kreutzer”, Finale. Presto 
 
 
CD2
1.Sonata nr. 5, op. 102 nr. 2 in Re major pentru pian si violoncel, Allegro con brio  
2.Sonata nr. 5, op. 102 nr. 2 in Re major pentru pian si violoncel, Adagio con molto sentimento d’affetto 
3.Sonata nr. 5, op. 102 nr. 2 in Re major pentru pian si violoncel, Allegro 
4.Trio cu pian nr. 5, op. 70 nr. 1 in Re major „Fantoma”, Allegro vivace e con brio 
5.Trio cu pian nr. 5, op. 70 nr. 1 in Re major „Fantoma”, Largo assai ed espressivo 
6.Trio cu pian nr. 5, op. 70 nr. 1 in Re major „Fantoma”, Presto 


 
Citeste mai mult

63.00Lei

63.00Lei

Primesti 63 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

 Sonata nr. 9 op. 47 in La major pentru pian si vioara „Kreutzer”
Beethoven a compus lucrarea in primavara lui 1803, fiind cantata pentru prima oara la 24 mai, la foarte scurt timp dupa ce fusese terminata. In chiar dimineata evenimentului, un copist a fost chemat la ora 4,30 sa realizeze stima pianului, ce i-a revenit autorului, iar in timpul concertului atat Beethoven cat si violonistul au fost nevoiti sa cante anumite pasaje apeland la manuscrisul original. Lucrarea ar fi trebuit sa se numeasca Sonata „Bridgetower”, dupa violonistul mulatru George Polgreen Bridgetower (1778-1860), interpret senzational al timpului care l-a inspirat pe Beethoven sa o compuna si care, in premiera, a si adus-o in atentia publicului. O cearta intre cei doi a facut ca sonata sa-i fie dedicata violonistului francez Rodolphe Kreutzer, care insa a considerat-o dincolo de puterea sa de intelegere si nu a cantat-o vreodata.
 
Sonata nr. 5, op. 102 nr. 2 in Re major pentru pian si violoncel
Cu acest ciclu op. 102, reunind doua sonate, ne aflam deja in ultima perioada creatoare a genialului muzician, marcata de surzenia tot mai accentuata, refugiul in propriul univers de sunete si tendinta evidenta catre concentrarea si esentializarea gestului componistic. Despre Sonata op. 102 nr. 2, Beethoven a notat ca a fost compusa „incepand din august 1815”. Aceste doua compozitii, impreuna cu Sonata op. 90, ciclul de lieduri „An die ferne Geliebte” si Sonata op. 101, etaleaza deja o profunzime de spirit romantic a substantei emotionale, experimentari formale, relationari subtile ale planurilor polifonice si armonii neasteptate care marcheaza pragul a ceea ce astazi este cunoscut ca „perioada tarzie” a „Titanului de la Bonn”.
 
Trio cu pian nr. 5, op. 70 nr. 1 in Re major „Fantoma”
Carl Czerny, cel mai cunoscut discipol pianist al lui Bethoven, nota in 1842 ca miscarea secunda din Trioul in Re major il trimite cu gandul la fantoma tatalui lui Hamlet. Lui Czerny i se datoreaza, astfel, numele sub care este cunoscuta, si azi, aceasta realizare dedicata trioului cu pian comparabila, ca faima, doar cu o alta realizare beethoveniana, Trioul „Arhiducele”. Czerny, fara a fi exact, nu era deloc departe de adevar: din insemnarile lui Beethoven reiese ca acesta discuta cu dramaturgul Heinrich von Collin, in chiar perioada compunerii Trioului de fata, proiectul unei opere dupa „Macbeth” de Shakespeare, neconcretizat. Cuvintele „Macbett” si „Ende” apar notate langa schite ale miscarii secunde, Largo assai ed espressivo.”
(Stefan Costache – extrase din prezentarea albumului)
 
Nascuta la Bucuresti intr-o familie de renumiti muzicieni, Ioana Cristina Goicea este laureata a Concursului Regina Elisabetha de la Bruxelles (2019), „o artista in adevaratul sens al cuvantului, cu potential de a deveni o stea”, asa cum o descria violonistul Vadim Repin. In octombrie 2020, la varsta de 27 de ani, Ioana Cristina Goicea a devenit profesor universitar la renumita Universitate de Muzica si Arte Performante din Viena. Artista canta pe o vioara G.B. Guadagnini (Parma, 1761) pusa la dispozitie de Fundatia Deutsche Stiftung Musikleben din Hamburg.
 
Andrei Ionita este unul din cei mai apreciati artisti ai generatiei sale. The Times l-a numit „unul dintre cei mai captivanti violoncelisti din ultima decada”, iar Gramophone, „un violoncelist a carui maiestrie artistica se imbina cu imaginatia muzicala”. In 2015 a castigat Medalia de aur la renumitul Concurs International Ceaikovski. Mai este laureat al concursurilor ARD, Haciaturian si Grand Prix Feuermann, iar in Marea Britanie a devenit celebru o data cu titlul de „New Generation Artist” al BBC (2016-2018). Andrei Ionita canta pe un violoncel Giovanni Battista Rogeri din 1671, pus la dispozitie sub forma de imprumut de Deutsche Stiftung Musikleben, fundatie al carei bursier este.
 
Daria Tudor a absolvit, in 2014, cursurile Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti. Un an mai tarziu, a inceput sa studieze la Universitatea de Arte din Berlin la clasa Prof. Pascal Devoyon si din octombrie 2018 studiaza la aceeasi universitate cu Prof. Björn Lehmann. In iunie 2019, Daria a primit premiul Enlight la Festivalul Art of the Piano (Cincinnati, SUA) pentru cel mai bun tanar artist al anului, iar in aprilie 2020 a debutat la Deutschlandfunk Kultur. In februarie 2021, Andrei Ionita si Daria Tudor au reprezentat Romania in seria de concerte Europe@Hope gazduita de Daniel Hope la ArteTV.

CD 1
1.Sonata nr. 9 op. 47 in La major pentru pian si vioara „Kreutzer”, Adagio sostenuto – Presto 
2.Sonata nr. 9 op. 47 in La major pentru pian si vioara „Kreutzer”, Andante con variazioni
3.Sonata nr. 9 op. 47 in La major pentru pian si vioara „Kreutzer”, Finale. Presto 
 
 
CD2
1.Sonata nr. 5, op. 102 nr. 2 in Re major pentru pian si violoncel, Allegro con brio  
2.Sonata nr. 5, op. 102 nr. 2 in Re major pentru pian si violoncel, Adagio con molto sentimento d’affetto 
3.Sonata nr. 5, op. 102 nr. 2 in Re major pentru pian si violoncel, Allegro 
4.Trio cu pian nr. 5, op. 70 nr. 1 in Re major „Fantoma”, Allegro vivace e con brio 
5.Trio cu pian nr. 5, op. 70 nr. 1 in Re major „Fantoma”, Largo assai ed espressivo 
6.Trio cu pian nr. 5, op. 70 nr. 1 in Re major „Fantoma”, Presto 


 
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one