Cititorul DA5D9D

Membru din 07/01/2024

0

3

Doi ani de vacanta - Jules Verne

Doi ani de vacanta - Jules Verne

Verne Jules - Doi ani de vacanta - Daffi,s Book - 15 copii intre 10 si 15 ani de la un pension din Aukland -Noua Zeelanda in ajunul plecarii intr-o croaziera in jurul insulelor Noii Zeelande cu prilejul inceperii vacantei de vara,plutesc in deriva si esueaza pe o insula nelocuita la 51 grade latitudine sudica. Sunt nevoiti sa supravietuiasca singuri timp de doi ani. Spre deosebire de Insula misterioasa,de data aceasta copiii au la indemina toate proviziile,uneltele,hainele aflate pe ambarcatiunea care esueaza pe tarm si in care locuiesc o perioada pina descopera o grota in calcar ,pe care si-o amenajeaza pentru a trece peste iernile lungi si friguroase de pe insula. Copiii au si pusti,revolvere si munitie,necesare vinatorii.

2024-01-30 02:54:40

0

Castelul din Carpati - Jules Verne

Castelul din Carpati - Jules Verne

Verne Jules - Castelul din Carpati - Daffi,s Book - Sunt doua romane in aceasta carte : Castelul din Carpati si Intimplari neobisnuite. Castelul din Carpati are si o postfata in care se pune pe drept intrebarea de unde stia Jules Verne atitea amanunte despre Romania din acele vremuri,denumiri romanesti, zacaminte naturale din Valea jiului :carbuni, fier, aur,etc.Se pare ca a avut o prietena nascuta pe meleaguri romanesti care i-a furnizat multe amanunte legate de nume,obiceiuri,locuri si legende. Cea de-a doua carte este fantezista ,ca si De la Pamint la Luna.Clubul artileristilor isi propune sa schimbe axa Pamintului ,ca sa poata exploata presupusele zacaminte de carbuni aflate dincolo de paralela de 84 grade latitudine nordica pina la Polul Nord.

2024-01-30 02:47:41

0

Insula misterioasa - Jules Verne

Insula misterioasa - Jules Verne

Verne Jules - Insula misterioasa -Ed.Regis Cei cinci naufragiati ai aeului (alon cu nacela ) de pe insula misterioasa din Pacific au salvat un alt naufragiat de pe o insula invecinata,care se salbaticise.Apoi au fost atacati de pirati ,a caror corabie,brick,a fost spulberata de o torpila.Pina la urma au aflat cine era misteriosul lor salvator,insusi capitanul Nemo,a carui submarin nu mai putea iesi in larg din cauza configuratiei vulcanice a grotei in care se adapostise.Povestea insulei misterioase, distruse de eruptia vulcanului de pe insula,are legatura si cu Copiii Capitanului Grant. M-au impresionat informatiile stiintifice pe care le avea Jules Verne,legate de exemplu, de masurarea latitudinii si longitudinii locului in care se aflau naufragiatii ,fara instrumente,doar un ceas care indica ora locului de unde au plecat. Cartea abunda si in descrierea folrea,faunei si rezervelor de subsol,necesare supravietuirii ,precum si posibilitatea transformarii lor in substante utile.

2024-01-30 02:44:56

0