Membru din 21/10/2014

5

30

de comentarii

Cum sa fii si una, si alta - Ali Smith

Cum sa fii si una, si alta - Ali Smith

O carte interesanta, daca ai timp de ea. Risca sa iti piarda interesul daca nu ai alte informatii despre carte inainte de a o citi. Descrierea de pe spate m-a facut sa o aleg, am crezut ca trateaza subiectul mortii. Pe masura ce am citit-o am crezut ca este despre sexualitate, transgender si lesbianism. Apoi am crezut ca este despre feminism si arta. Nu am aflat pana la final despre ce este dar are ceva captivant. Secretul de marketing al acestei carti a fost ca are doua versiuni de publicare. Nu stiu daca au procedat la fel si în România. Cartea are doua parti, care pot fi citite în orice ordine, astfel unele carti aveau prima parte sau a doua la început, în functie de norocul cititorului.
Nu mi-a placut deloc coperta, nu stiu cum a fost aleasa dar e clar ca alegerea a fost superficială. Pe mine nu m-ar fi atras sa o cumpar. Eu am descoperit cartea in biblioteca si astfel am ajuns sa o citesc. Cred ca este utila celor pasionati de arta si poate de scriitura lui Ali Smith. Altfel cred că e ușor sa iti pierzi interesul pe măsura ce citesti.

2021-06-03 07:00:01

0

Testamentele - Margaret Atwood

Testamentele - Margaret Atwood

Minunată, la fel ca și prima carte :) A fost o reală plăcere să parcurg această carte. Îmi place stilul de scriere al doamnei Atwood, foarte vizuală întreaga narațiune. Cred că a reușit să păstreze suspansul până la ultimele pagini. O carte de citit și recitit peste ani.

2020-05-04 12:13:06

2

Ferma animalelor. Roman grafic - George Orwell

Am intrebat copilul de 10 ani cum i s-a părut cartea și am notat exact ce a declarat :)
"Eu am citit aceasta carte si v-o recomand. Este o carte emotionanta in care treci foarte usor de la o stare la alta. Consider ca un copil o poate intelege foarte usor si repede. Ilustratiile sunt superbe si se potrivesc foarte bine cu textul."

2020-03-23 05:38:19

0

Cum iti poate schimba Proust viata - Alain De Botton

Alain de Botton are un stil aparte de scriere. Mi-a plăcut analiza făcută și gândurile impărtășite. Mi se pare că nu are un ritm clar, nu e o carte pe care o citești pe nerăsuflate dar este o companie plăcută. Referințele sunt utile pentru că te fac să descoperi universuri noi, în special în zona artistică.

2020-03-23 01:38:19

0

Neverland - Radu Gavan

Neverland - Radu Gavan

Am sorbit fiecare pagină cu entuziasm și curiozitate. Povestea care îmbină viața de părinte, profesor și îndrăgostit te ține captiv pânâ la ultima pagină. Eu nu am putut da drumul cărții până ce nu am ajus la final. Pasajele pastelate, dezvăluirea iubirii și a greșelilor în cuplu se împletesc intrigant cu descrierea copilăriei traumantizante a unui om devenit violent, care este gata de sacrificiul suprem pentru cel mai bun prieten. Vă recomand să citiți cartea fără a descoperi înainte prea multe review-uri și critici, lâsați-vă surprinși de poveste.

2017-01-28 02:36:23

1

Despre curajul de a ne lasa vazuti - Dragos Bucurenci

O carte pe care am citit-o dintr-o bucată. Nu am putut să o mai las din mâini. Dezbate mai multe teme recurente din literatura românească a zilelor noastre: comunismul și copilăria cu cheia de gât, educația, libertatea și democrația dar și câteva subiecte inedite precum voluntariatul, umanitatea și transparența sentimentelor. O lectură ușoară dar care îți dă referințe importante pentru aprofundarea subiectelor tratate.

2017-01-23 09:10:02

0

Ferma Animalelor - George Orwell

Ferma Animalelor - George Orwell

O carte de referință despre viața politică și leaderii comuniști. Nu mi-a fost prea ușor să o parcurg fiind mereu în căutarea substraturilor poveștii din carte. O recomand pasionaților de istorie și politică.

2016-12-05 07:14:25

0

Pretul aurului. Sinceritate incomoda. Memoriile unei campioane olimpice - Maria Olaru

Cartea este o analiză sinceră a experienței gimnastei Maria Olaru. Deși părerile în media românească sunt împărțite și multe dintre colegele Mariei nu vor să admită trecutul, pentru a își păstra aprecierea antrenorilor sau pentru că sunt extrem de recunoscătoare pentru rezultatele obținute alături de cuplul Bitang-Bellu, am certitudinea că paginile scrise nu sunt pure invenții. Recunosc modul de educație din școala românească, cu motivații negative, jigniri, pedepse și capricii inexplicabile ale formatorilor. Deși cu toții apreciem rezultatele gimnasticii românești la nivel internațional, Maria Olaru dezvăluie ceea ce a resimțit de-a lungul a 11 ani - era doar materia primă a antrenorilor, nu a primit compasiune în momentele critice din punct de vedere medical și trebuia să se teamă pentru părerile proprii, chiar și atunci când nu mai era un copil. Mi-ar fi plăcut totuși ca doamna Olaru să permită unui autor să scrie această carte pentru a da mai multă greutate cuvintelor și pentru a face conținutul mai captivant pentru cititori.

2016-11-28 02:49:38

0

Calugarul care si-a vandut Ferrari-ul - Robin S. Sharma

Un must-read din punct de vedere al sfaturilor. Nu este nimic exagerat în recomandări, unele foarte ușor de implementat - precum timpul de relaxare, analiza interioară, respirația, stabilirea obiectivelor. Este o carte scrisă ca o poveste dar vă recomand să subliniați cele mai importante învățăminte și să țineți cartea la îndemână, pentru inspirație și motivație pe termen lung.

2016-11-28 02:41:28

0

Flash-uri din sens opus - Marian Godina

Flash-uri din sens opus - Marian Godina

O lectura usoara dar care reflecta realitatea din jurul nostru, pe care de prea multe ori ne dorim sa o ignoram. Construita din istorioarele prezentate si pe pagina de Facebook a lui Marian Godina, aceasta carte va deveni probabil un best-seller al anului 2016. Ma bucur ca am avut ocazia sa descopar perspectiva de dincolo de uniforma de politist si sa aflu cat de multi sunt cei care se cred superiori in fata legii.

2016-02-29 01:57:15

0

Hotul de carti - Markus Zusak

Hotul de carti - Markus Zusak

Vad ca sunt multe opinii contradictorii si mi-am permis sa adaug si parerea mea, pentru a contribui la iuresul de comentarii. Desi am cumparat cartea cu mai mult de un an in urma, cu greu m-am hotarat sa o citesc. Daca nu iti explica cineva cum este scrisa, ti se poate parea plictisitoare. Naratiunea este facuta de catre Moarte si trebuie sa intelegi succesiunea evenimentelor. Pe mine m-a captivat dupa aprox 20-30 de pagini si imi doream doar sa parcurg mai repede paginile pentru a descoperi destinele personajelor. Nu cred ca este o carte pentru copii asa cum s-a exprimat cineva, dar cred ca un copil ar putea sa o citeasca si ar reusi chiar sa inteleaga gravitatea unui razboi mondial. Este o poveste trista si evidentiaza ororile celui de-al doilea razboi mondial. Nu ai nevoie de prea multa imaginatie pentru a iti inchipui personajele, autorul te ajuta cu foarte multe detalii. Mi s-a parut o poveste impresionanta, plina de emotie si unica prin felul in care este scrisa. Recomand aceasta carte si singurul sfat este sa aveti rabdare pentru a va lasa prinsi de poveste. Sper sa va placa.

2016-02-29 01:42:04

2

Incredibila si trista poveste a candidei Erendira si a bunicii sale fara suflet - Gabriel Garcia Marquez

Impresionanta imaginatia lui Marquez: lumea marina, desertul, magia si nebunia personajelor. Trebuie sa te lasi purtat de poveste si sa intri in lumea fantastica creata de autor.

2015-12-01 07:22:11

0

Diana cu vanilie - Diana Sorescu

Diana cu vanilie - Diana Sorescu

Este o carte amuzanta, care exprima trairi pe care femeile le au dar nu le verbalizeaza. Usor de citit si cu istorioare contemporane, colectia de blog posturi te face sa constientizezi ca suntem atat de diferite si de asemanatoare in acelasi timp. Femeia, un mister permanent, fara instructiuni de utilizare si totusi in cautarea sufletului pereche.

2015-10-18 06:36:02

0

O sa te tin in brate cat vrei tu si inca o secunda - Ioana Chicet-Macoveiciuc

Am citit aceasta carte nu din pozitia de mama sau viitoare mama, ci dintr-o pozitie neutra, pentru a descoperi provocarile unei mame si povestea unei femei. Chiar daca subiectul nu ma pasioneaza in mod particular, ci doar pentru a imi intelege mai bine prietenii care devin sclavii propriilor copii, au fost pasaje in care m-am redescoperit pe mine in copilarie. M-am regasit de asemenea in relatarile despre copilaria autoarei, fiind parte din aceeasi generatie ca si scriitoarea, generatie care nu avea dreptul sa isi exprime sentimentele ci trebuia sa se supuna parintilor, nu existau drepturi, mai degraba obligatii. "Tu mie sa nu imi comentezi", "sa faci asa cand vei fi la casa ta" le-am auzit de prea multe ori pentru a ma face sa cresc corect, sa am incredere in mine si sa fiu suficient de puternica pentru viitor. Consider ca pentru a fi parinte ai nevoie de o educatie speciala in domeniu. A aduce pe lume un copil este o responsabilitate mult prea mare pentru a face cunostinta cu ea fara sa ai o pregatire suficient de solida. Am mai apreciat sfaturile despre alaptat pentru ca vad multe mamici care aleg laptele praf prea devreme si indicatiile despre cum trebuie sa iei in considerare parerea unui doctor mai mult decat blogurile si articolele disponibile pe internet.

2015-10-18 06:30:33

0

Noi suntem despre carti, si la fel este si Newsletter-ul nostru.