grapo

Membru din 02/08/2019

0

1

Stiinta schimbarii - Dan Hulea

Stiinta schimbarii - Dan Hulea

Stiinta schimbarii adapteaza in mod fluent principiile generale ale Programarii neurolingvistice la situatiile concrete ale vietii cotidiene dintr-o perspectiva stiintifica, culturala si practica. Componenta stiintifica (stiinta) este adaptata publicului larg cu explicatii clare la care se adauga experiente traite. Ochiul cititorului este ghidat de caracterele cursive care pun in evidenta elementele de retinut din pasaj, de graficele si desenele bine alese si chiar si de emoticons! Componenta practica vine din explicarea unor cazuri reale din viata publica sau privata si dintr-o experienta umana dublata de observatia atenta a oamenilor si a emotiilor acestora. Autorul nu uita sa adauge la sfarsitul fiecarui argument o referinta culturala milenara (din religie sau istorie) sau contemporana (spre exemplu condusul masinii noaptea, intr-un oras prost luminat). Capitolele dedicate explicarii emotiilor si limbajului ne sunt cele favorite deoarece autorul se implica atat ca subiect observator cat si ca obiect observat. Alternarea pronumelor eu, noi, tu, voi, are efectul de a angaja cititorul, studentul si publicul. Pentru autor, schimbarea este o necesitate biologica. Ca organisme sau sisteme vii, nu supravietuim daca nu ne schimbam. Schimbarea insa, nu este un proces simplu si presupune o cunoastere, o disciplina, o formare, sau asa cum spune titlul, o stiinta. Schimbarea este asadar primul pas al depasirii limitelor personale si marcheaza cresterea si ameliorarea individului uman. In explicarea acestui proces, autorul acorda o mare atentie limbajui, ca forma de comunicare si autodepasire. Chiar daca nu explicit declarata, intentia autorului de a forma si de a educa publicul in aceasta directie este evidentiata de suportul vizual si explicativ, ca de exemplu glosarul de termeni NLP, definitiile conceptelor si relatarea experimentelor conduse in NLP . Cititorul ramane tot timpul angajat, antrenat si chiar se simte motivat sa inceapa procesul schimbarii, incepand cu sine. Se recomanda atat celor interesati si angajati in autocunoastere si depasire personala dar si celor deja formati in coaching, resurse umane si proiecte manageriale.

2019-08-04 09:00:21

0