Cornea Constantin Florin

Membru din 17/06/2020

0

6

Istoria loviturilor de stat. Vol. 4 ( Partea 1) Ed. 3 - Alex Mihai Stoenescu

O carte bine documentata cu surprinzator de multe detalii din care aflam multe amanunte ramase neclarificate despre revolutia din decembrie 1989.Analiza evenimentelor este realizata cu multa rigurozitate si obiectivitate.

2021-05-19 03:00:01

0

Razboiul Sovieto-Afgan 1979-1989 - Gregory Fremont-Barnes

Multe lucruri interesante despre un razboi mai putin cunoscut , cel sovieto-afgan din 1979-1989 si felul in care a contribuit la prabusirea imperiului sovietic in 1989 prin cheltuielile masive ocazionate de acest conflict.In putine pagini , nu mai mult de vreo 100 , se prezinta modul cu gherila afgana , a reusit sa hartuiasca timp de 10 ani armata sovietica dotata cu armament greu , tancuri , helicoptere moderne de atac , avioane de vinatoare , TAB-uri , etc. si in final sa determine retragerea rusilor din Afganistan.

2020-11-05 12:39:35

0

Razboiul secret al lui Hitler - Boguslaw Woloszanski

O carte interesanta despre culisele diplomatice si incercarile de a incheia un armistitiu de catre conducerea Reich-ului german.Detalii la care cercetatorii istoriei celui de al doilea razboi mondial au avut acces dupa deschiderea arhivelor.

2020-09-07 04:47:06

0

Stalin. O noua biografie a unui dictator - Oleg V. Khlevniuk

O carte bine documentata despre resorturile gindirii unui dictator care a influntat in mod decisiv secolul XX si istoria lumii.

2020-08-28 11:00:06

0

Stalingrad - Kurt Zeitzler

Stalingrad - Kurt Zeitzler

Din descrierea lui Kurt Zeitzler , cel care l-a inlocuit pe generalul Franz Halder la comanda Statului Major al OKH aflam modul cum Hitler a determinat in mod hotaritor , din motive politice, infringerea strategica de la Stalingrad si prin asta un moment decisiv de cotitura in mersul razboiului.Hitler intelegea foarte bine ratiunile politice care guverneaza evolutia aliatilor din cele doua tabere in conflict neglijind ceea ce este cel mai important insa intr-un razboi grija fata de propria armata de mentinerea capacitatii de lupta a acesteia.Cind lupti impotriva unui inamic mult superior numeric si incepind cu anul 1942 si superior din punct de vedere al inzestrarii cu tehnica de lupta si resurse materiale principala grija consta in grija fata de propriile trupe , nu cea pentru mentinerea teritoriilor cucerite.Fiindca atunci cind ai pierderi mari in trupe , cum a fost pierderea armatei a 6 germane si parti din armata a 4-a prinse in incercuirea de la Stalingrad , pierderi care nu pot fi inlocuite in ritmul in care o face un inamic mult superior numeric si material , atunci este si '' inceputul sfirsitului '' si infringerea definitiva se apropie inexorabil.

2020-08-27 03:39:22

0

Fiasco. Ultima batalie a maresalului Jukov - Victor Suvorov

Scrisa in stilul Vladimir Rezun fost lt.col. GRU alias Viktor Sovorov.Ofera multe referinte documentare si faciliteaza modul de functionare al birocratiei si puterii sovietice.Indirect intelegem si cum functiona birocratia comunista romaneasca de pina in 1989 Romania fiind direct influentata de URSS.URSS dupa ocuparea Romaniei dupa 23 august 1944 a replicat modelul lor de functionare atit in ce priveste aparatul comunist de stat cit si Directia Securitatii Statului si noua organizare a armatei numita dupa 1947 '' Armata populara '' a Republicii Pomuiere Romane si apoi a RSR.

2020-08-13 02:39:15

0