Categorii:
inchide meniul
-
2+1 GRATIS
Bestselleruri
L-V 08:00 - 20:00 0371.781.781
Andreas iunie reduceri Andreas iunie reduceri

Adam si Eva - Liviu Rebreanu

3.7

13  Lei

sau 1300 de puncte. Detalii.

Indisponibil

Cod: ADR978-606-765-085-3

An aparitie: 2019

Autor: Liviu Rebreanu

Categoria: Literatura Romana

Colectie: Clasici romani

Editie: Necartonata

Editura: ANDREAS

Format: 200 x 130 x 13 mm

Nr. pagini: 212

Adauga in wishlist

Trebuie sa fii logat

Luna aceasta ai 2+1* GRATIS la peste 10.000 DE TITLURI! *Comanzi 3,6,9 carti, iar 1,2, respectiv 3 sunt gratis. Gratuit se ofera titlurile cu valoarea cea mai mica.
Transport Gratuit peste 90 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur
 

Intre marile romane (Liviu Rebreanu), obisnuia sa se destinda realizand scrieri epice de dimensiuni mai reduse. Dupa Ion si Padurea spanzuratilor, a publicat (in 1925) Adam si Eva, o carte careia i-a pastrat o afectiune speciala. E un roman al iubirii, vazuta ca forma esentiala de viara cosmica. Sunt urmarite doua suflete, cautandu-se prin epoci istorice diferite, in intruchipari succesive. Reconstituirile de civilizatii apuse releva o putere imaginativa flaubertiana, care face din episoadele naratiunii nuvele relativ autonome, cu numeroase scene crude... si culoare locala. - Dictionarul General al Limbri Romane - Academia Romana

Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 90 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...

De acelasi autor

commentarii
Rating general al produsului
3.7 (3 review-uri)

Ai cumparat acest produs? Spune-ti parerea!

Acorda o nota produsului

Review-uri
Florina56 08/28/2020
Cele sapte vieti:I NavamalikaLocul: IndiaEl: Mahavira = marele erou (ucenicul marelui intelept, fiul lui Vasishta)Ea: Navamalika (cu ochii verzi ca pajistea spalata de roua)- i se taie/scoate/extrage piele si apoi este biciuit *shudders*II IsitLocul: EgiptEl: Unamonu (nomarh in Abotu)Ea: Isit (... ochii mari, albastri ca cerul diminetii, cu genele lungi incarcate de fard, cu o stralucire misterioasa si ispititoare in care scanteiau straluciri din alte lumi)- omorat cu o sageataIII HammaLocul: Sumer si Akkad (Mesopotamia)El: Gungunum (scrib?)Ea: Hamma (ochi albastri peste care genele lungi, negre aruncau umbre, dandu-le o intunecime viorie. In lumina lor era moliciune si o vapaie ciudata.)- injunghiat cu o sabie (prizonier)IV ServillaLocul: RomaEl: Axius (cavaler roman)Ea: Servilla- ea ucisa cu un pumnal de sotia lui Axius- el se sinucide (isi taie venele in timp ce face baie u0026lt;- profetie la nastere)V MariaLocul: GermaniaEl: Hans (calugar)Ea: Fecioara Maria (!)VI YvonneLocul: FrantaTimp: Revolutia francezaEl: Gaston Duhem (doctor)Ea: Yvonne- executati unul dupa altul (ghilotina)VII IleanaLocul: RomaniaEl: (Toma) Petre NovacEa: Ileana- impuscat de sotul Ileanei, PoplinskiAlerga dupa ea prin tari necunoscute, in epoci bizare, aci pastor indian, aci mare dregator egiptean, apoi scriitor intr-un templu babilonian, sau cavaler roman, calugar medieval, revolutionar provincial...Citate:Fericirea adevarata e totdeauna o clipa, se gandi bolnavul, cu amintirea ei proaspata in suflet. Mai multa n-ar indura firea omului care, deseori, intr-o viata de multi ani, nu are norocul sa intalneasca nici clipa aceasta, nici macar sa se apropie de ea. 37A recunoscut-o inainte de a se apropia de dansa, desi n-o vazuse niciodata. De cateva zile inima lui o astepta si o cauta. Si a gasit-o printre miile de oameni indiferenti. 37Naivitatea e virtute divina! 39Si de-atunci moartea nu ma mai spaimanta, caci viata adevarata e una si neintrerupta, dincolo de viata si moartea pamanteasca. Viata e Dumnezeu! 40metempsihoza improspatata 41Sugestie! Iar o vorba! Indata ce lipseste explicatia, vine un cuvant sec s-o inlocuiasca.-Cine vrea sa explice totul prin cuvinte ajunge curand sa nu poata explica nimic! Eroare incepe din clipa cand vrem sa identificam cuvantul cu spiritul. Sufletul n-are nevoie de cuvinte pentru a intelege. Sufletul comunica direct cu lumea spirituala, cu lumea lumilor. Si doar spiritul e esenta, spiritul etern, infinit, cuprinzator a toate. Insasi lumea materiala nu poate fi decat o fata a esentei divine. Vesnica materie e implicata de esenta ei. De altfel, materia si toata lumea materiala exista numai in functie de perceptia omeneasca. Densitate, coloare, caldura, toate atributele materiei exista numai pentru om. In fond nu e nicio deosebire intre eterul sideral si corpurile ceresti: toate sunt, in ultima analiza, o forma de manifestare a spiritului. Modificarile aparente alcatuiesc si intretin atributele fara numar. Precum materia se transforma neincetat, dobandind, prin aceasta, o existenta efectiva, si spiritul are sa-si asigure echilibrul atributelor printr-o perpetua regenerare. Licaririle spirituale trebuie sa se imbine permanent cu schimbarile din planul material. Regenerarea spiritului nu se poate savarsi decat prin identificarea cu materia. Transformarile materiei sunt astfel infatisari diverse ale spiritului animator, incepand cu cele mecanice si pana la cele biologice. Deosebirea e numai de grade, incat gradul suprem ar fi omul in care spiritul se recunoaste pe sine insusi dincolo de scoarta materiala.Daca materia e aceeasi in atomii ei, spiritul cuprinde virtual toata dumnezeirea. Intreg si parte sunt identice. Ca si atomii materiali, miliardele de miliarde de atomi spirituali se afla intr-o miscare eterna intre lumea materiala si cea spirituala. Viata unui atom e insasi viata universului. Unul e totul si totul e unul.Dar atomul material e echilibrul dintre doua energii. In atomul spiritual echilibrul il formeaza doua principii. Echilibrul principiilor e spiritualitatea. Cand atomul se rupe in planul spiritual, echilibrul i se frange, principiile se diferentiaza si se prabusesc in planul material. Timpul si spatiul devin realitati pentru partile intregului. Incepe viata materiala. Cele doua principii insa raman esenta spirituala si in transformarile pe care le indura ca animatori materiali. Spiritul pur palpita in ele ca un ideal spre care ravnesc necontenit. Intoarcerea in planul spiritual totusi e imposibila pana ce nu vor redobandi, prin unire, echilibrul pierdut. Ravna lor spre idealul spiritual se concretizeaza astfel in penibila incercare de a se regasi si de a se reuni. In planul material, cele doua principii reprezinta infinitele forme ale pozitivului si negativului, care, pe treptele mai de sus ale scarii vietii, se numesc masculin si feminin. Cand principiul isi recunoaste originea, apare sufletul si omul!Iata acua un atom spiritual pierzandu-si echilibrul. Cele doua principii se diferentiaza indata in doua suflete, barbat si femeie, sortite de-acum vietii materiale. Urmeaza cai diferite spre aceeasi tinta. Trebuie sa treaca prin toate planurile existentei pamantesti, purtand pretutindeni dorul lor de unire si permanenta nostalgie dupa lumea spirituala. In clipa cand sufletul gol se intrupeaza, incepe viata omului. Pentru suflet e incercarea suprema. Incatusat complet in coaja materiala, trebuie sarecucereasca anevoie cunostinta de sine, sa urmeze supus legile vietii materiale. Mereu treaza staruie doar trebuinta de-a gasi perechea lui de echilibru. Barbatul si femeia se cauta in valmasagul imens al vietii omenesti. Un barbat din milioane de barbati doreste pe o singura femeie din milioane de femei. Unl singur si una singura! Adam si Eva! Cautarea reciproca, inconstienta si irezistibila, e insusi rostul vietii omului. Pentru a inlesni cautarea aceasta se fac, se refac si se desfac toate legile si conventiile morale si sociale, tot ceea ce se numeste emfatic progresul omenirii. Instinctul iubirii e reminescenta originii divine. Prin iubire numai se poate uni sufletul barbatului cu sufletul femeii pentru a redeveni parte din lumea spirituala. Iubirea aceasta e rodul divin al sufletului omenesc. Dumnezeu sub chipul iubirii traieste in om.Iubire si Dumnezeu, constient sau inconstient, trebuie sa altcatuiasca suprema preocupare a sufletului omenesc. Fra de ele omul nici n-ar putea exista!O viata omeneasca nu ajunge insa pentru a prilejui intalnirea barbatului cu femeia. Spatiul si timpul sunt piedici pe care sufletul strans in obezile materiale numai treptat le poate invinge. Apoi, chiar cand le-a invins, intervin obstacolele conventiilor sociale care de multe ori sunt mai puternice decat puterile oricarui om.Avantul sufletului se sfarma in clipa prabusirii trupesti. Moartea materiala descatuseaza sufletul fara a- inlesni posibilitatea de unire cu sufletul pereche. Unirea lor numai in viata materiala poate fi mantuitoare. Asa sufletul slobozit dupa intaia incarnare va pluti in alte planuri ale lumii ca o sarmana constiinta pura, asteptand prilejul unei noi intrupari omenesti. A doua viata pe pamant incepe, si moartea o curma iar, si sufletul tot nu si-a dobandit perechea adevarata. Apoi urmeaza a treia viata, secerata de a treia moarte. Apoi alta si iar alta. Poate ca in timpul unei reincarnari celalalt suflet a ramas in vreo sfera indepartata; atunci omul simte cumplit zadarnicia vietii pamantesti si a tuturor zbuciumarilor sale, incercand sa se aproapie de Dumnezeu prin singuratate si meditatie. Cate vieti terestre alcatuiesc o viata adevarata?... Sapte!... De ce tocmai sapte? O, Doamne, Doamne, de ce sapte? Dar pentru ca sapte e numarul sfant! A fost sfant totdeauna, in toate sufletele! Fiecare moarte materiala pecetluieste regretul zadarniciei. In ochii muribundului, in lumina ultimei clipe, tremura durerea neputincioasa a sufletului. A trait in zadar.A saptea viata aduce de-abia fericirea unirii cu celalalt suflet. De aceea a saptea moarte cuprinde revelatia. Fiindca moartea a saptea inseamna sfarsitul existentei materiale si inceputul intoarcerii in lumea spirituala, sufletul retraieste intr-o strafulgerare toate vietile anterioare pentru a se putea bucura mai deplin de stralucirea vietii noi, eterne, ce-l asteapta. De-acumanu va mai rataci in sferele lumii materiale, ci, transformat in principiu pur, echilibrat iarasi in atom spirtiuat cu celalalt suflet, redevenit de asemenea principiu, isi va relua existenta divina in planul spiritual.Si iata cercul inchis! Spiritul regenerat prin materie, materia animata prin suflet! Unitatea desavarsita prin dualitate! 42-45

Lau34 07/15/2020
Romanul "Adam si Eva" reprezinta o scriere atipica pentru viziunea despre lume a lui Liviu Rebreanu. Aspectele sociale, pe care le-am intalnit atat in "Ciuleandra" sau "Padurea spanzuratilor", cat si in "Ion", lipsesc cu desavarsire, esenta operei fiind data mai degraba de seva cosmologica, elementul transcendentei impunandu-se. *Este si motivul pentru care nu primeste 5 stelute, intrucat, in optica subsemnatului, poate una prea rigida, o opera de arta lipsita de orice dram de realism nu poate dainui istoriei. Reincarnarea, filosofia teista specifica Extremului Orient, este teza (justificata psihologic) in jurul careia planeaza actiunea romanului.Tema centrala, absoluta, este iubirea erotica, in forma ei pura, legenda greceasca potrivit careia iubirea reprezinta o sfera, divizata in doua emisfere aruncate pe pamant, care se cauta intre ele, fiind reprezentativa.Opera are la baza aspecte autobiografice: totul a pornit de la o intamplare, aparent banala, la care autorul fusese partas, si anume intalnirea fugara a privirilor unei doamne, la Iasi, iar apoi regretul de a nu se fi oprit.Justificand iubirea pierduta, cu note de absolut, Rebreanu cauta sa clarifice ideea potrivit careia forma pura a iubirii survine in a saptea (si ultima) viata, atat cate sunt necesare desavarsirii.Desi am afirmat ca opera nu are aspecte sociale concrete, cele sapte capitole se desfasoara cronologic: primul in preistorie, iar ultimul in perioada interbelica.Aspectul cu adevarat frapant al romanului consta in modul de redare al sperantei gasirii iubirii absolute.Pasajele intermediare care redau "emigratia" sufletului, concretizat, aici, in constiinta, sunt adevarate peisaje panoramice divine.Senzatia starnita in inima cititorului este inefabila. Daca as fi murit in clipele acelea, as fi facut-o fericit, cu speranta implinirii, intr-o viata viitoare.Daca volumul n-ar fi avut autorul scris pe coperta si daca n-as fi fost in relatii bune cu critica, as fi jurat ca romanul ii apartine lui Eliade.Recomandata celor "nemuritori si reci", pecetuiti emotional.

doarEU 03/03/2020
Dintre toate cartile minunate ale lui Liviu Rebreanu, Adam si Eva este pentru mine cartea de suflet. Atat de bine scrisa, cu personaje bine definite...

sus
Feedback Wishlist
// // //