Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Anatomia ambiguitatii

De (autor): Denisa Badea

0
(0 review-uri)
Anatomia ambiguitatii - Denisa Badea
Rasfoieste

Anatomia ambiguitatii

De (autor): Denisa Badea

0
(0 review-uri)
Anatomia ambiguitatii. Procesul estetizarii corpului in balet

Cand spectacolul s-a sfarsit si cade cortina, balerinului nu-i ramane decat nostalgia perfectiunii. Pentru o clipa, a evadat din istoria profana si s-a conectat la sacralitatea artei. "Iar restul e tacere", o tacere exploziva si populata de fantasme. - Violeta Zonte

Fragment din cartea "Anatomia ambiguitatii" de Denisa Badea

"Caracterul national al baletului nu este dat, asa cum s-ar putea crede, de o asociere directa si precisa a unei companii cu o natiune sau cu originea etnica a celor ce o compun, ci de o practica pornita dintr-un spatiu geografic si cultural, care poate ajunge sa stea pe propriile picioare.
Pastrand pasii si matricea baletului clasic, Ballets Russes si-a alimentat experimentele din practica teatrala a lui Stanislavski si Meyerhold (Garafola, 1998, viii), pentru a incerca includerea in repertoriu a formelor de expresie ale modernismului - simbolism, cubism, futurism, constructivism, ceea ce presupune impregnari estetice consistente din intreaga cultura europeana, Claude Debussy, Pablo Picasso, Henri Matisse fiind doar cateva nume care au colaborat cu compania formata de impresarul Serghei Diaghilev. Cautandu-si mereu echilibrul intre traditia din care provenea si formele avangardei de la inceputul secolului al XX-lea, este corect a afirma ca. Ballets Russes a fost o companie a intregului mapamond.
Revenind la "corpul profan", acest corp care ajunge sa fie selectat de marile scoli de balet ale lumii isi atribute, daca ne este permisa sintagma, o "a doua cetatenie", devenind un corp ce domiciliaza, din punct de vedere artistic, intr-un spatiu global al dansului, multietnic si multicultural, si care are, dincolo de denominatiile diferitelor traditii de practica, granite fluide.
Asa cum am observat pana in acest moment, „corpul profan" nu poate fi tabula rasa, ci este un corp cu un anumit construct psiho-emotional, social, cultural, cu elemente favorizante baletului, chiar daca, din punct de vedere genetic si estetic, aceste elemente pot fi puse sub semnul intrebarii. Subiectul atras de arta dansului clasic, doritor in a urma o cariera artistica, isi va supune "corpul profan" la o serie de preselectii, in vederea admiterii la o scoala profesionista de balet, lasandu-se supus analizei critice."
Citeste mai mult

-20%

PRP: 30.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

24.00Lei

24.00Lei

30.00 Lei

Primesti 24 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Anatomia ambiguitatii. Procesul estetizarii corpului in balet

Cand spectacolul s-a sfarsit si cade cortina, balerinului nu-i ramane decat nostalgia perfectiunii. Pentru o clipa, a evadat din istoria profana si s-a conectat la sacralitatea artei. "Iar restul e tacere", o tacere exploziva si populata de fantasme. - Violeta Zonte

Fragment din cartea "Anatomia ambiguitatii" de Denisa Badea

"Caracterul national al baletului nu este dat, asa cum s-ar putea crede, de o asociere directa si precisa a unei companii cu o natiune sau cu originea etnica a celor ce o compun, ci de o practica pornita dintr-un spatiu geografic si cultural, care poate ajunge sa stea pe propriile picioare.
Pastrand pasii si matricea baletului clasic, Ballets Russes si-a alimentat experimentele din practica teatrala a lui Stanislavski si Meyerhold (Garafola, 1998, viii), pentru a incerca includerea in repertoriu a formelor de expresie ale modernismului - simbolism, cubism, futurism, constructivism, ceea ce presupune impregnari estetice consistente din intreaga cultura europeana, Claude Debussy, Pablo Picasso, Henri Matisse fiind doar cateva nume care au colaborat cu compania formata de impresarul Serghei Diaghilev. Cautandu-si mereu echilibrul intre traditia din care provenea si formele avangardei de la inceputul secolului al XX-lea, este corect a afirma ca. Ballets Russes a fost o companie a intregului mapamond.
Revenind la "corpul profan", acest corp care ajunge sa fie selectat de marile scoli de balet ale lumii isi atribute, daca ne este permisa sintagma, o "a doua cetatenie", devenind un corp ce domiciliaza, din punct de vedere artistic, intr-un spatiu global al dansului, multietnic si multicultural, si care are, dincolo de denominatiile diferitelor traditii de practica, granite fluide.
Asa cum am observat pana in acest moment, „corpul profan" nu poate fi tabula rasa, ci este un corp cu un anumit construct psiho-emotional, social, cultural, cu elemente favorizante baletului, chiar daca, din punct de vedere genetic si estetic, aceste elemente pot fi puse sub semnul intrebarii. Subiectul atras de arta dansului clasic, doritor in a urma o cariera artistica, isi va supune "corpul profan" la o serie de preselectii, in vederea admiterii la o scoala profesionista de balet, lasandu-se supus analizei critice."
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one