headerdesktop corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Art-terapia in educatia si recuperarea copilului

De (autor): Cristina Georgina Eftimie

0
(0 review-uri)
Art-terapia in educatia si recuperarea copilului - Cristina Georgina Eftimie

Art-terapia in educatia si recuperarea copilului

De (autor): Cristina Georgina Eftimie

0
(0 review-uri)
Cartea "Art-terapia in educatia si recuperarea copilului" este rezultatul unui efort inovativ deosebit, cu consecinte deosebit de benefice in realitatea scolara. Ea prezinta valoarea art-terapiei in educatie, dar si obiectivele si activitatile care dezvolta abilitatile si insusirile psihice ale copiilor. Fiecare elev a fost antrenat: sa picteze liber, sa participe activ la dansul terapeutic in perechi, sa ruleze fasiile de hartie, sa modeleze figurine, din plastilina si lut, sa picteze prin procedee spontane sa interpreteze roluri in scenete, sa confectioneze marionete, jocuri si jucarii, sa sculpteze in materiale moi, sa participe activ la activitati, sa realizeze obiecte prin tehnica Origami, sa se miste cu voaluri colorate, sa cante utilizand instrumentele de percutie, sa realizeze colaje colective tematice, sa participe activ la jocuri muzicale.

Ea demonstreaza ca in urma aplicarii procedeelor specifice art-terapiei, orice copil poate inregistra progrese semnificative in sferele psihomotricitatii, ale comportamentului si o armonizare la nivelul personalitatii. La copiii din scoala in care preda schimbarea cea mai mare se realizeaza in sfera comportamentului si a activitatii de joc. S-au imbunatatit adaptabilitatea, echilibrul, imaginea pozitiva de sine si autonomia. Au scazut agresivitatea, dependenta, regresia, sentimentul de inferioritate si imaginea negativa de sine. S-au modificat agilitatea, dexteritatea, rapiditatea, mobilitatea, comportamentul aberant, realismul, dorinta de a fi remarcat, anxietatea si depresia.


Fragment din volumul "Art-terapia in educatia si recuperarea copilului" de Cristina Georgina Eftimie:

“Capitolul 2. Educatia si recuperarea prin art-terapie

2.1. Evaluarea nivelului de dezvoltare
Dezvoltarea normala reprezinta cadrul pentru intelelgerea si interventia in cazul copiilor a caror dezvoltare nu are loc conform asteptarilor. Pentru o interventie reusita trebuie sa se cunoasca nivelul optim de abordare al copilului. Ne intereseaza legatura dintre varsta, achizitii si aptitudini care poate fi ilustrata sub forma unei paralele intre stadiile de dezvoltare cognitive ale lui Piaget, psihosociale ale lui Erickson, ale dezvoltarii normale in arta - Lowenfeld, Golumb, Rubin, stadiile lui Hartley, Frank si Goldenson in ceea ce priveste intelegerea jocului si stadiile lui Williams si Wood.
Intre 0-2 ani, Erickson descrie stadiul caracterizat prin incredere/neincredere si consistenta experientei de separare. Piaget il denumeste drept stadiul senzoriomotor, de explorare prin intermediul corpului, caracterizat prin procesul de incercare si eroare, de dobandire a per-manentei obiectului. Hartley, Frank si Golderson considera ca la aceasta varsta au loc explorarea, experimentarea, manipularea, jocul cu apa si cuburile. Golumb subliniaza placerea actiunii, interesul pentru felul in care se misca, si se simte materialul. Rubin caracterizeaza stadiul cu accent pe actiuni ca: manipularea, gustarea materialelor, formarea unui control mai constient. Williams si Wood considera ca, stadiul 0-2 ani este cel de raspuns la mediu cu placere senzoriala si invatarea increderii.
Perioada 2-4 ani este caracterizata de Erickson ca autonomie versus impartasire, cand copilul invata sa controleze si sa renunte, perioada care este inclusa de Piaget in stadiul preoperational, cand copilul este egocentric, invata sa foloseasca substitute simbolice, sa clasifice. Lowenfeld caracterizeaza copilul prin atributul de manipulativ, apare mazgaleala la intamplare. Hardey, Frank si Golderson descriu faza de proces-produs, proces de manipulare fara intentie, crearea unei forme accidentale, produsul este important in sine, nu reprezentarea lui. Golumb considera acest stadiu ca fiind narativ, cu folosirea mediilor ca si cum ar avea forma, talmacirea scenelor, cautarea formelor, numirea partilor. Rubin considera ca se realizeaza o asociere intre denumire si forma, apare reprezentarea, se disting calitatile obiectelor si limitele. Williams si Wood descriu stadiul 2 prin aptitudini de invatare care aduc succes, capacitatea de a folosi instrumente artistice de baza, forme care incep sa se iveasca."
Citeste mai mult

28.00Lei

28.00Lei

Primesti 28 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Cartea "Art-terapia in educatia si recuperarea copilului" este rezultatul unui efort inovativ deosebit, cu consecinte deosebit de benefice in realitatea scolara. Ea prezinta valoarea art-terapiei in educatie, dar si obiectivele si activitatile care dezvolta abilitatile si insusirile psihice ale copiilor. Fiecare elev a fost antrenat: sa picteze liber, sa participe activ la dansul terapeutic in perechi, sa ruleze fasiile de hartie, sa modeleze figurine, din plastilina si lut, sa picteze prin procedee spontane sa interpreteze roluri in scenete, sa confectioneze marionete, jocuri si jucarii, sa sculpteze in materiale moi, sa participe activ la activitati, sa realizeze obiecte prin tehnica Origami, sa se miste cu voaluri colorate, sa cante utilizand instrumentele de percutie, sa realizeze colaje colective tematice, sa participe activ la jocuri muzicale.

Ea demonstreaza ca in urma aplicarii procedeelor specifice art-terapiei, orice copil poate inregistra progrese semnificative in sferele psihomotricitatii, ale comportamentului si o armonizare la nivelul personalitatii. La copiii din scoala in care preda schimbarea cea mai mare se realizeaza in sfera comportamentului si a activitatii de joc. S-au imbunatatit adaptabilitatea, echilibrul, imaginea pozitiva de sine si autonomia. Au scazut agresivitatea, dependenta, regresia, sentimentul de inferioritate si imaginea negativa de sine. S-au modificat agilitatea, dexteritatea, rapiditatea, mobilitatea, comportamentul aberant, realismul, dorinta de a fi remarcat, anxietatea si depresia.


Fragment din volumul "Art-terapia in educatia si recuperarea copilului" de Cristina Georgina Eftimie:

“Capitolul 2. Educatia si recuperarea prin art-terapie

2.1. Evaluarea nivelului de dezvoltare
Dezvoltarea normala reprezinta cadrul pentru intelelgerea si interventia in cazul copiilor a caror dezvoltare nu are loc conform asteptarilor. Pentru o interventie reusita trebuie sa se cunoasca nivelul optim de abordare al copilului. Ne intereseaza legatura dintre varsta, achizitii si aptitudini care poate fi ilustrata sub forma unei paralele intre stadiile de dezvoltare cognitive ale lui Piaget, psihosociale ale lui Erickson, ale dezvoltarii normale in arta - Lowenfeld, Golumb, Rubin, stadiile lui Hartley, Frank si Goldenson in ceea ce priveste intelegerea jocului si stadiile lui Williams si Wood.
Intre 0-2 ani, Erickson descrie stadiul caracterizat prin incredere/neincredere si consistenta experientei de separare. Piaget il denumeste drept stadiul senzoriomotor, de explorare prin intermediul corpului, caracterizat prin procesul de incercare si eroare, de dobandire a per-manentei obiectului. Hartley, Frank si Golderson considera ca la aceasta varsta au loc explorarea, experimentarea, manipularea, jocul cu apa si cuburile. Golumb subliniaza placerea actiunii, interesul pentru felul in care se misca, si se simte materialul. Rubin caracterizeaza stadiul cu accent pe actiuni ca: manipularea, gustarea materialelor, formarea unui control mai constient. Williams si Wood considera ca, stadiul 0-2 ani este cel de raspuns la mediu cu placere senzoriala si invatarea increderii.
Perioada 2-4 ani este caracterizata de Erickson ca autonomie versus impartasire, cand copilul invata sa controleze si sa renunte, perioada care este inclusa de Piaget in stadiul preoperational, cand copilul este egocentric, invata sa foloseasca substitute simbolice, sa clasifice. Lowenfeld caracterizeaza copilul prin atributul de manipulativ, apare mazgaleala la intamplare. Hardey, Frank si Golderson descriu faza de proces-produs, proces de manipulare fara intentie, crearea unei forme accidentale, produsul este important in sine, nu reprezentarea lui. Golumb considera acest stadiu ca fiind narativ, cu folosirea mediilor ca si cum ar avea forma, talmacirea scenelor, cautarea formelor, numirea partilor. Rubin considera ca se realizeaza o asociere intre denumire si forma, apare reprezentarea, se disting calitatile obiectelor si limitele. Williams si Wood descriu stadiul 2 prin aptitudini de invatare care aduc succes, capacitatea de a folosi instrumente artistice de baza, forme care incep sa se iveasca."
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one