headerdesktop transportgr1aug25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile transportgr1aug25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Weekend fara taxa de livrare 🔥

Transport gratuit

1-3 august

la toate comenzile din tara »

Avataruri ale jazzului in literatura universala

De (autor): Cristina Petrescu

0
(0 review-uri)
Avataruri ale jazzului in literatura universala - Cristina Petrescu
Rasfoieste

Avataruri ale jazzului in literatura universala

De (autor): Cristina Petrescu

0
(0 review-uri)
Cristina Petrescu (n. 1987, Ploiesti) este cadru didactic asociat la Departamentul de Limbi si Literaturi Romanice al Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca (specializarea Limba si Literatura Portugheza) si doctor in filologie al aceleiasi universitati. Este licentiata in Litere (Literatura Universala si Comparata/ Limba si Literatura Engleza la Universitatea Babes-Bolyai) si Limbi Straine (Limba si Literatura Portugheza/ Limba si Literatura Engleza la Universitatea din Bucuresti) si absolventa a masteratului de literatura comparata din cadrul UBB (Istoria Imaginilor-Istoria Ideilor). A publicat un volum bilingv de traduceri (Carlos Fradique Mendes - Poezii/ Poesias) si numeroase articole in reviste internationale. Pasiunea sa pentru muzica jazz se reflecta nu numai in scrierile sale, ci si intr-o vasta activitate muzicala, incununata cu lansarea albumului de studio Aimna cu formatia Junetrip, a carei solista a fost timp de mai multi ani, si cu inregistrari ce vor figura pe un viitor album cu compozitii proprii.
 
Volumul de fata isi propune sa demonstreze ca jazzul a fost abordat, in literatura universala de secol XX si XXI, mai degraba ca metafora decat ca simpla expresie muzicala. Fiind o arta a transfigurarii, acesta s-a comportat, de-a lungul timpului, ca un catalizator al limbajului, al ideilor sau al unei anumite atmosfere, devenind astfel recognoscibil prin simbolurile culturale pe care le transmite. Pentru a ilustra aceasta teorie, am ales, atribuindu-le denumirea de "avataruri", patru dintre mastile preferate ale muzicii afro-americane: cea a primitivismului, a sexualitatii, a violentei si a libertatii. Am raspuns, de asemenea, nevoii firesti de a cunoaste principalul concept estetic al acestei cercetari, si anume jazzul, prezentat aici prin prisma numeroaselor sale valori simbolice si a controversatei sale relatii cu literatura. Ni s-a confirmat, la finalul acestui studiu, ca textul este cel care incarca jazzul cu semnificatie, muzica afro-americana devenind, in acest context, un depozitar de simboluri si un complex mecanism al posibilului.
Citeste mai mult

transport gratuit

42.30Lei

42.30Lei

Primesti 42 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Cristina Petrescu (n. 1987, Ploiesti) este cadru didactic asociat la Departamentul de Limbi si Literaturi Romanice al Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca (specializarea Limba si Literatura Portugheza) si doctor in filologie al aceleiasi universitati. Este licentiata in Litere (Literatura Universala si Comparata/ Limba si Literatura Engleza la Universitatea Babes-Bolyai) si Limbi Straine (Limba si Literatura Portugheza/ Limba si Literatura Engleza la Universitatea din Bucuresti) si absolventa a masteratului de literatura comparata din cadrul UBB (Istoria Imaginilor-Istoria Ideilor). A publicat un volum bilingv de traduceri (Carlos Fradique Mendes - Poezii/ Poesias) si numeroase articole in reviste internationale. Pasiunea sa pentru muzica jazz se reflecta nu numai in scrierile sale, ci si intr-o vasta activitate muzicala, incununata cu lansarea albumului de studio Aimna cu formatia Junetrip, a carei solista a fost timp de mai multi ani, si cu inregistrari ce vor figura pe un viitor album cu compozitii proprii.
 
Volumul de fata isi propune sa demonstreze ca jazzul a fost abordat, in literatura universala de secol XX si XXI, mai degraba ca metafora decat ca simpla expresie muzicala. Fiind o arta a transfigurarii, acesta s-a comportat, de-a lungul timpului, ca un catalizator al limbajului, al ideilor sau al unei anumite atmosfere, devenind astfel recognoscibil prin simbolurile culturale pe care le transmite. Pentru a ilustra aceasta teorie, am ales, atribuindu-le denumirea de "avataruri", patru dintre mastile preferate ale muzicii afro-americane: cea a primitivismului, a sexualitatii, a violentei si a libertatii. Am raspuns, de asemenea, nevoii firesti de a cunoaste principalul concept estetic al acestei cercetari, si anume jazzul, prezentat aici prin prisma numeroaselor sale valori simbolice si a controversatei sale relatii cu literatura. Ni s-a confirmat, la finalul acestui studiu, ca textul este cel care incarca jazzul cu semnificatie, muzica afro-americana devenind, in acest context, un depozitar de simboluri si un complex mecanism al posibilului.
Citeste mai mult

S-ar putea sa-ti placa si

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Istoricul tau de navigare

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one