Baal Sem-Tov
De (autor): Martin Buber
Baal Sem-Tov. Viata, faptele si invatatura sa repovestite de Martin Buber.
In Pantheonul marilor oameni ai neamului evreiesc, Baal Sem-Tov, intemeietorul Hasidismului, ocupa un loc vizibil. Oamenii vedeau in Baal Sem-Tov un soi de profet, un sfant trimis de Dumnezeu pe Pamant. Era rebe fara sa fie rabin, slujea pe Atotputernicul nu de la Amvonul Sinagogii, ci in mijlocul naturii, in coliba sa din padure, pe ulita. De tanar i se duse vestea ca ar fi vindecator de boli si facator de minuni. Avea obiceiul sa se retraga pentru scurte sau lungi perioade de reculegere religioasa pestera din Muntii Carpati. Am putea spune despre Baal Sem-Tov, imprumutand cuvintele lui Martin Buber, ca este un mare mistic iudaic, continuator si inovatorul unei traditii neintrerupte, al carui inceput nu-l cunoastem. Tot Martin Buber spune: "Hasidismul, aparut la mijlocul secolului XVIII, ultima si cea mai puternica dezvoltare a misticii iudaice, a continuat in acelasi timp traditiile misticii iudaice si i s-a impotrivit. Hasidismul este Cabala devenita ethos. Dar genul de viata pe care il recomanda nu este asceza, ci bucuria intru Domnul. Cuvantul "hasid" inseamna ,"pios", dar aici este vorba despre o pietate lumeasca; hasidismul nu inseamna pietism. El se dispenseaza de orice sentimentalism si ostentatie afectiva. El aduce lumea de dincolo in lumea aceasta si ii ofera prilejul de a o stapani si dc a o forma, dupa cum sufletui da forma corpului. Miezul hasidismului este indrumarea profund realista spre extaz, privit ca un punct culminant al existentei.
Traducere din limba ebraica de Dora Litani.
In Pantheonul marilor oameni ai neamului evreiesc, Baal Sem-Tov, intemeietorul Hasidismului, ocupa un loc vizibil. Oamenii vedeau in Baal Sem-Tov un soi de profet, un sfant trimis de Dumnezeu pe Pamant. Era rebe fara sa fie rabin, slujea pe Atotputernicul nu de la Amvonul Sinagogii, ci in mijlocul naturii, in coliba sa din padure, pe ulita. De tanar i se duse vestea ca ar fi vindecator de boli si facator de minuni. Avea obiceiul sa se retraga pentru scurte sau lungi perioade de reculegere religioasa pestera din Muntii Carpati. Am putea spune despre Baal Sem-Tov, imprumutand cuvintele lui Martin Buber, ca este un mare mistic iudaic, continuator si inovatorul unei traditii neintrerupte, al carui inceput nu-l cunoastem. Tot Martin Buber spune: "Hasidismul, aparut la mijlocul secolului XVIII, ultima si cea mai puternica dezvoltare a misticii iudaice, a continuat in acelasi timp traditiile misticii iudaice si i s-a impotrivit. Hasidismul este Cabala devenita ethos. Dar genul de viata pe care il recomanda nu este asceza, ci bucuria intru Domnul. Cuvantul "hasid" inseamna ,"pios", dar aici este vorba despre o pietate lumeasca; hasidismul nu inseamna pietism. El se dispenseaza de orice sentimentalism si ostentatie afectiva. El aduce lumea de dincolo in lumea aceasta si ii ofera prilejul de a o stapani si dc a o forma, dupa cum sufletui da forma corpului. Miezul hasidismului este indrumarea profund realista spre extaz, privit ca un punct culminant al existentei.
Traducere din limba ebraica de Dora Litani.
transport gratuit
110.25Lei
110.25Lei
Primesti 110 puncte
Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!
Indisponibil
X
Pentru a putea comanda rapid este nevoie sa introduceti numarul dvs de telefon in formatul 0xxxxxxxxx (10 cifre).Un operator Libris.ro va suna si va cere telefonic restul datelor necesare.
Descrierea produsului
Baal Sem-Tov. Viata, faptele si invatatura sa repovestite de Martin Buber.
In Pantheonul marilor oameni ai neamului evreiesc, Baal Sem-Tov, intemeietorul Hasidismului, ocupa un loc vizibil. Oamenii vedeau in Baal Sem-Tov un soi de profet, un sfant trimis de Dumnezeu pe Pamant. Era rebe fara sa fie rabin, slujea pe Atotputernicul nu de la Amvonul Sinagogii, ci in mijlocul naturii, in coliba sa din padure, pe ulita. De tanar i se duse vestea ca ar fi vindecator de boli si facator de minuni. Avea obiceiul sa se retraga pentru scurte sau lungi perioade de reculegere religioasa pestera din Muntii Carpati. Am putea spune despre Baal Sem-Tov, imprumutand cuvintele lui Martin Buber, ca este un mare mistic iudaic, continuator si inovatorul unei traditii neintrerupte, al carui inceput nu-l cunoastem. Tot Martin Buber spune: "Hasidismul, aparut la mijlocul secolului XVIII, ultima si cea mai puternica dezvoltare a misticii iudaice, a continuat in acelasi timp traditiile misticii iudaice si i s-a impotrivit. Hasidismul este Cabala devenita ethos. Dar genul de viata pe care il recomanda nu este asceza, ci bucuria intru Domnul. Cuvantul "hasid" inseamna ,"pios", dar aici este vorba despre o pietate lumeasca; hasidismul nu inseamna pietism. El se dispenseaza de orice sentimentalism si ostentatie afectiva. El aduce lumea de dincolo in lumea aceasta si ii ofera prilejul de a o stapani si dc a o forma, dupa cum sufletui da forma corpului. Miezul hasidismului este indrumarea profund realista spre extaz, privit ca un punct culminant al existentei.
Traducere din limba ebraica de Dora Litani.
In Pantheonul marilor oameni ai neamului evreiesc, Baal Sem-Tov, intemeietorul Hasidismului, ocupa un loc vizibil. Oamenii vedeau in Baal Sem-Tov un soi de profet, un sfant trimis de Dumnezeu pe Pamant. Era rebe fara sa fie rabin, slujea pe Atotputernicul nu de la Amvonul Sinagogii, ci in mijlocul naturii, in coliba sa din padure, pe ulita. De tanar i se duse vestea ca ar fi vindecator de boli si facator de minuni. Avea obiceiul sa se retraga pentru scurte sau lungi perioade de reculegere religioasa pestera din Muntii Carpati. Am putea spune despre Baal Sem-Tov, imprumutand cuvintele lui Martin Buber, ca este un mare mistic iudaic, continuator si inovatorul unei traditii neintrerupte, al carui inceput nu-l cunoastem. Tot Martin Buber spune: "Hasidismul, aparut la mijlocul secolului XVIII, ultima si cea mai puternica dezvoltare a misticii iudaice, a continuat in acelasi timp traditiile misticii iudaice si i s-a impotrivit. Hasidismul este Cabala devenita ethos. Dar genul de viata pe care il recomanda nu este asceza, ci bucuria intru Domnul. Cuvantul "hasid" inseamna ,"pios", dar aici este vorba despre o pietate lumeasca; hasidismul nu inseamna pietism. El se dispenseaza de orice sentimentalism si ostentatie afectiva. El aduce lumea de dincolo in lumea aceasta si ii ofera prilejul de a o stapani si dc a o forma, dupa cum sufletui da forma corpului. Miezul hasidismului este indrumarea profund realista spre extaz, privit ca un punct culminant al existentei.
Traducere din limba ebraica de Dora Litani.
Detaliile produsului
- Categoria: Dezvoltare Spirituala
- Autor: Martin Buber
- Editura: TESU
- An aparitie: 2022
- Editie: Necartonata
- Format: 290 x 200 x 8 mm
- Nr. pagini: 150
- Traducator: Dora Litani
- Cod: TES978-606-95323-0-0
De pe acelasi raft
De acelasi autor
Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!