Branding Romania

Branding Romania
„Branding Romania” este prima carte dedicata campaniilor de promovarea a imaginii tarii in strainatate. Nu se vrea o lectie despre brand si nici o culegere de bune practici pentru crearea unui brand de tara pentru Romania. „Branding Romania” propune un lucru mult mai onest si anume un punct de plecare, in urma unei analize atente a ceea ce s-a facut timp de 20 de ani de la revolutia identitara si politica a Romaniei. Demersul de a inventaria si de a analiza campaniile de branding de tara poate parea unul destul de usor la prima vedere. Insa nu mica le-a fost mirarea autoarelor cand au descoperit ca singura modalitate de a afla mai multe detalii despre majoritatea campanilor (uneori chiar perioada de timp in care s-au desfasurat) era recompunerea lor din articolele aparute in presa. De abia pentru campaniile din 2007 si 2008 a fost posibila o descriere detaliata plecand de la comunicatele de presa difuzate de institutiile organizatoare. De altfel, lipsa de informatii despre campaniile implementate de-a lungul timpului de autoritatile romane este si unul dintre motivele pentru care autoarele au decis sa publice aceasta carte.
Campaniile din 2008 ar trebui sa devina un reper pentru demersurile viitoare - guvernamentale sau non-guvernamentale - din care sa se pastreze elemente de succes, precum strategia integrata, si care sa apeleze cu mai mult curaj la altele noi, precum noile media si comunicarea mesajelor si catre publicul din tara. De fapt, cheia succesului, in opinia autoarelor, o poate reprezenta informarea corecta a cetatenilor propriei tari si obtinerea sustinerii din partea acestora. Constructia unui brand de tara trebuie sa inceapa cu romanii „de acasa”.
Multe dintre exemplele oferite de autoare vor fi familiare pentru unii cititori, interesati de noile media. Biblioteca Digitala Europeana si Bucurestiul virtual din Second Life sunt deja proiecte de notorietate, despre care s-a scris si in media traditionale si in blogosfera. Cu toate acestea, putini sunt cei care constientizeaza ca astfel de proiecte pot si chiar contribuie intr-un fel sau altul la conturarea imaginii Romaniei.
Descrierea produsului
„Branding Romania” este prima carte dedicata campaniilor de promovarea a imaginii tarii in strainatate. Nu se vrea o lectie despre brand si nici o culegere de bune practici pentru crearea unui brand de tara pentru Romania. „Branding Romania” propune un lucru mult mai onest si anume un punct de plecare, in urma unei analize atente a ceea ce s-a facut timp de 20 de ani de la revolutia identitara si politica a Romaniei. Demersul de a inventaria si de a analiza campaniile de branding de tara poate parea unul destul de usor la prima vedere. Insa nu mica le-a fost mirarea autoarelor cand au descoperit ca singura modalitate de a afla mai multe detalii despre majoritatea campanilor (uneori chiar perioada de timp in care s-au desfasurat) era recompunerea lor din articolele aparute in presa. De abia pentru campaniile din 2007 si 2008 a fost posibila o descriere detaliata plecand de la comunicatele de presa difuzate de institutiile organizatoare. De altfel, lipsa de informatii despre campaniile implementate de-a lungul timpului de autoritatile romane este si unul dintre motivele pentru care autoarele au decis sa publice aceasta carte.
Campaniile din 2008 ar trebui sa devina un reper pentru demersurile viitoare - guvernamentale sau non-guvernamentale - din care sa se pastreze elemente de succes, precum strategia integrata, si care sa apeleze cu mai mult curaj la altele noi, precum noile media si comunicarea mesajelor si catre publicul din tara. De fapt, cheia succesului, in opinia autoarelor, o poate reprezenta informarea corecta a cetatenilor propriei tari si obtinerea sustinerii din partea acestora. Constructia unui brand de tara trebuie sa inceapa cu romanii „de acasa”.
Multe dintre exemplele oferite de autoare vor fi familiare pentru unii cititori, interesati de noile media. Biblioteca Digitala Europeana si Bucurestiul virtual din Second Life sunt deja proiecte de notorietate, despre care s-a scris si in media traditionale si in blogosfera. Cu toate acestea, putini sunt cei care constientizeaza ca astfel de proiecte pot si chiar contribuie intr-un fel sau altul la conturarea imaginii Romaniei.
Detaliile produsului