Caiete de partituri inedite Enescu 8 - Muzica de camera

Caiete de partituri inedite Enescu 8 - Muzica de camera
Prelude et Gavotte
Nocturne „Villa d’Avrayen“
"De la Legende, compusa la noua ani, la Andantino malinconico, compus la saizeci, Enescu ne-a lasat o comoara muzicala constand in piese pentru vioara, precum si in lucrari de camera intr-o varietate de genuri pentru instrumentul sau preferat. George Enescu calatorea lungi perioade de timp in turnee de succes, dar istovitoare. Drept urmare, unele dintre lucrarile sale au ramas neterminate sau nerevizuite. Fiind un compozitor scrupulos si perfectionist, Enescu nu a considerat-o pe niciuna demna de a fi numerotata ca opus. Conform lui Malcolm MacDonald, „ele sunt aschii sarite de la masa de lucru. Dar ele sunt si exprimari minore ale unui compozitor si interpret debordand de muzicalitate, astfel incat n-ar fi putut scrie vreo piesa lipsita de interes sau farmec, sau care sa nu fi fost patrunsa intr-o oarecare masura de geniul sau si de bucuria de a canta. Ele confirma preferinta sa pentru anumite genuri – pastorala, nocturna, serenada – si capacitatea sa de a se misca fluent intre moduri de expresie franceze si romanesti“.
In unele cazuri, am putut dezvolta din schite sumare piese de concert pentru vioara solo pline de pasiune si virtuozitate, precum Impresii in stil romanesc (vol. 7), Arii in stil romanesc, sau Fantezie concertanta (vol. 2). In alte cazuri, precum Pastorala, Menuet trist si Nocturna (vol. 3), am preferat sa le aranjez pentru vioara si orchestra, fiindca aceasta a fost intentia compozitorului, iar manuscrisul original al aranjamentului s-a pierdut.
Toate piesele din cele opt volume ale acestei editii ajuta la o mai buna intelegere a lui Enescu, omul si compozitorul, contribuind totodata la largirea repertoriului pentru vioara si muzica de camera. “ – Sherban Lupu
Editie trilingva, romana- franceza- engleza
Editie ingrijita de Sherban Lupu
Descrierea produsului
Prelude et Gavotte
Nocturne „Villa d’Avrayen“
"De la Legende, compusa la noua ani, la Andantino malinconico, compus la saizeci, Enescu ne-a lasat o comoara muzicala constand in piese pentru vioara, precum si in lucrari de camera intr-o varietate de genuri pentru instrumentul sau preferat. George Enescu calatorea lungi perioade de timp in turnee de succes, dar istovitoare. Drept urmare, unele dintre lucrarile sale au ramas neterminate sau nerevizuite. Fiind un compozitor scrupulos si perfectionist, Enescu nu a considerat-o pe niciuna demna de a fi numerotata ca opus. Conform lui Malcolm MacDonald, „ele sunt aschii sarite de la masa de lucru. Dar ele sunt si exprimari minore ale unui compozitor si interpret debordand de muzicalitate, astfel incat n-ar fi putut scrie vreo piesa lipsita de interes sau farmec, sau care sa nu fi fost patrunsa intr-o oarecare masura de geniul sau si de bucuria de a canta. Ele confirma preferinta sa pentru anumite genuri – pastorala, nocturna, serenada – si capacitatea sa de a se misca fluent intre moduri de expresie franceze si romanesti“.
In unele cazuri, am putut dezvolta din schite sumare piese de concert pentru vioara solo pline de pasiune si virtuozitate, precum Impresii in stil romanesc (vol. 7), Arii in stil romanesc, sau Fantezie concertanta (vol. 2). In alte cazuri, precum Pastorala, Menuet trist si Nocturna (vol. 3), am preferat sa le aranjez pentru vioara si orchestra, fiindca aceasta a fost intentia compozitorului, iar manuscrisul original al aranjamentului s-a pierdut.
Toate piesele din cele opt volume ale acestei editii ajuta la o mai buna intelegere a lui Enescu, omul si compozitorul, contribuind totodata la largirea repertoriului pentru vioara si muzica de camera. “ – Sherban Lupu
Editie trilingva, romana- franceza- engleza
Editie ingrijita de Sherban Lupu
Detaliile produsului