De (autor): Gela Enea

0
Cartea de identitate critica - Gela Enea

Cartea de identitate critica

De (autor): Gela Enea

0
Poeta Gela Enea este cunoscuta pentru originalitatea aparte a versurilor sale. Acum ea ne apare in ipostaza de critic de intampinare, caracterizata mai ales de rigoarea si finetea interpretarii. Avantul liric nu transpare in textul ei critic, condus cu moderatie si atentie ce merita apreciate de cititori ca si de autorii la care se refera. - Horia Garbea

Cuvant din partea autorului

Dar ce-a vrut sa spuna scriitorul? este intrebarea care, intr-o oarecare masura, justifica aparitia acestor cronici pe care le-am publicat intre anii 2018-2022, urmare a dorintei mele de a patrunde in universul fiecarei opere, nu doar prin simplul act de lectura, ci si prin asumarea intelegerii unui mesaj. Fara pretentia de a fi critic literar, format intr-o anumita scoala si cu o anumita metoda de abordare a textului supus intelegerii mele, tot ceea ce am scris si propun ca posibila decriptare a textelor, este numai o abordare personala. Ca aceasta abordare se pliaza exact pe intentia autorilor sau nu, aceasta este o alta problema. Nimeni nu substituie pe nimeni, nici macar in literatura.
Cronicile prezentate in volumul Cartea de identitate critica au fost publicate in reviste ale Uniunii Scriitorilor din Romania sau aflate sub egida Uniunii, printre care se afla: Luceafarul de dimineata, Ramuri, Neuma, Poesis, Familia, Caiete Silvane, Ateneu, Nord Literar, Oltart, Spatii culturale, Autograf MJM, Portal-Maiastra, Caligraf, Algoritm literar, Hyperion, etc.
Am abordat volume continand poezii, proza, atat nuvele, cat si romane, si piese de teatru, care mi-au starnit curiozitatea si dorinta de a face pe mesagerul intre autor si cititor. Daca am reusit sau nu, asta vor aprecia toti cei care vor lectura acest volum, pe care l-am considerat eu Cartea de identitate critica.

48.00Lei

48.00Lei

Primesti 48 puncte