Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Catre o istorie a cartii: carte, lectura si comert in Romania secolului XX

Catre o istorie a cartii: carte, lectura si comert in Romania secolului XX - Sebastian-Raul Pavel
Rasfoieste

Catre o istorie a cartii: carte, lectura si comert in Romania secolului XX

Lucrarea de fata constituie o relevanta contributie la cercetarea dezvoltarii pietei de carte din Romania secolului XX, cu implicatii profunde pentru viitorul acestui sector important. - Prof univ. dr. Delia Cristina Balaban, Facultatea de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii, UBB, Cluj-Napoca
 
Tema generala a cercetarii este destinul cartii in cultura noastra moderna, autorul ramificand-o si urmarind diversele ei filoane, influente si implicatii in tesuturile adanci ale societatii, conjugand astfel multiple perspective de analiza: sociologice, economice, politice, institutionale, administrative, educative si culturale. Astfel ca formarea si evolutia pietei de carte in spatiul romanesc, in perioada de timp care face obiectul cercetarii, sunt analizate printr-o raportare sistematica la tranzitia structurilor politice si economice spre modernitate, la conditiile sociale in care a avut loc acest proces, la dificultatile si obstacolele, de tot felul, pe care le-a intampinat in diferite momente. Asadar, autorul reuseste sa proiecteze asupra temei o perspectiva realmente interdisciplinara, sa articuleze intr-o imagine complexa informatii si analize despre contextele economice, sociale, educationale si institutionale care influentau si conditionau productia de carte, difuzarea si consumul ei.
Lucrarea de fata impresioneaza prin bogatia si varietatea surselor studiate si invocate, prin modul adecvat in care plaseaza istoria cartii in istoria sociala, economica si politica a societatii romanesti, prin deplasarea explicatiei din sfera strict spirituala si culturala spre conditiile economice si sociale care influenteza productia si distributia cartii, cele care incurajeaza si descurajeaza achizitia de carte, precum si motivatiile care stimuleaza lectura. Judecatile autorului asupra unor situatii istorice problematice, asupra unor personalitati din istoria cartii romanesti, sunt echilibrate dar nu lipsite de critica, autorul delimitandu-se, nuantat, de cliseele si etichetele simpliste, de interpretarile care generalizeaza nefiresc. - Prof. univ. dr. Grigore Georgiu, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA
Citește mai mult

51.81Lei

51.81Lei

Primești 51 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

Indisponibil

Plasează rapid comanda

Important icon msg

Poți comanda acest produs introducând numărul tău de telefon. În cel mai scurt timp vei fi apelat de un operator Libris pentru preluarea datelor necesare.

Completează mai jos numărul tău de telefon

Descrierea produsului

Lucrarea de fata constituie o relevanta contributie la cercetarea dezvoltarii pietei de carte din Romania secolului XX, cu implicatii profunde pentru viitorul acestui sector important. - Prof univ. dr. Delia Cristina Balaban, Facultatea de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii, UBB, Cluj-Napoca
 
Tema generala a cercetarii este destinul cartii in cultura noastra moderna, autorul ramificand-o si urmarind diversele ei filoane, influente si implicatii in tesuturile adanci ale societatii, conjugand astfel multiple perspective de analiza: sociologice, economice, politice, institutionale, administrative, educative si culturale. Astfel ca formarea si evolutia pietei de carte in spatiul romanesc, in perioada de timp care face obiectul cercetarii, sunt analizate printr-o raportare sistematica la tranzitia structurilor politice si economice spre modernitate, la conditiile sociale in care a avut loc acest proces, la dificultatile si obstacolele, de tot felul, pe care le-a intampinat in diferite momente. Asadar, autorul reuseste sa proiecteze asupra temei o perspectiva realmente interdisciplinara, sa articuleze intr-o imagine complexa informatii si analize despre contextele economice, sociale, educationale si institutionale care influentau si conditionau productia de carte, difuzarea si consumul ei.
Lucrarea de fata impresioneaza prin bogatia si varietatea surselor studiate si invocate, prin modul adecvat in care plaseaza istoria cartii in istoria sociala, economica si politica a societatii romanesti, prin deplasarea explicatiei din sfera strict spirituala si culturala spre conditiile economice si sociale care influenteza productia si distributia cartii, cele care incurajeaza si descurajeaza achizitia de carte, precum si motivatiile care stimuleaza lectura. Judecatile autorului asupra unor situatii istorice problematice, asupra unor personalitati din istoria cartii romanesti, sunt echilibrate dar nu lipsite de critica, autorul delimitandu-se, nuantat, de cliseele si etichetele simpliste, de interpretarile care generalizeaza nefiresc. - Prof. univ. dr. Grigore Georgiu, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Review-uri

TCristina 02/08/2023 12:44
green icon awesome check Achiziție verificată
O lucrare-compendiu extraordinară care printr-o gamă largă de resurse prețioase reușește să imerseze cititorul în tainele „obsedantului deceniu”. Aduce cu siguranță o contribuție relevantă în ceea ce privește cercetarea pieții de carte din România.
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

1 din 1 de rezultate

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X