headerdesktop ziuacartii23apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile ziuacartii23apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

CARTE CADOU la

toate comenzile peste 50 lei!

Alege-ti preferatele si

bucura-te de cadou.

Continuturile si formele generale ale educatiei

De (autor): Sorin Cristea

0
(0 review-uri)
Continuturile si formele generale ale educatiei - Sorin Cristea
Rasfoieste

Continuturile si formele generale ale educatiei

De (autor): Sorin Cristea

0
(0 review-uri)
Continuturile si formele generale ale educatiei constituie doua concepte pedagogice fundamentale, confirmate: a) istoric, in diferite variante terminologice, adaptabile si in prezent (educatie religioasa/spirituala - educatie morala; educatie politehnica - educatie tehnologica; educatie corporala - educatie fizica etc.; educatie intentionata - educatie formala; educatie neintentionata - educatie informala etc.); b) logistic, ca axiome ale educatiei, abordate specific, separate sau/si complementare, in functie de paradigma afirmata in procesul de evolutie a teoriei si a practicii pedagogice.
In cazul continuturilor generale, in limbajul de specialitate identificam mai multe formule pedagogice, utilizate in timp, care fac referinta la disciplinele educative, dimensiunile educatiei, laturile educatiei, componentele educatiei, domeniile educatiei. Formula „discipline educative", avansata de R. Hubert (1965), are in vedere educatia intelectuala, educatia, morala, educatia estetica, educatia profesionala, educatia corporala (fizica). - autorul
Fragment din cartea "Continuturile si formele generale ale educatiei" de Sorin Cristea

"Caracteristicile principale ale continuturilor generale ale educatiei
 
In cadrul acestui capitol ne propunem doua obiective: a) sa evidentiem caracteristicile principale ale continuturilor generale ale educatiei; b) sa analizam in mod special caracterul deschis al continuturilor generale spre „noile educatii", afirmate in mod special in secolul XXI.
 
2.1. Evidentierea caracteristicilor principale ale continuturilor generale ale educatiei
 
Continuturile generale ale educatiei sustin, la nivel axiologic, calitatea fundamentala a educatiei de activitate „care permite fiintei umane sa-si dezvolte aptitudinile sale fizice si intelectuale, ca si sentimentele sale sociale, estetice si morale, in scopul realizarii cat mai bine posibil a misiunii sale de om" (Olivier Reboul, 1976, p. 12, subl. ns.). Constituie o dimensiune definitorie a educatiei, confirmata axiomatic si la nivel de: a) limbaj specific al educatiei; b) valori generale ale educatiei; c) filozofie a educatiei (Ibidem, 1976, 1984, 1992).
Continuturile generale ale educatiei prezinta astfel un set de caracteristici principale comune, determinate de ansamblul valorilor pedagogice generale - binele moral, adevarul stiintific, utilitatea adevarului stlintific aplicat, frumosul, sanatatea psihofizica - angajate in proiectarea educatiei/instruirii la toate nivelurile sistemului si ale procesului de invatamant, in perspectiva educatiei permanente, realizabila in context deschis, scolar/ universitar si extrascolar/extrauniversitar, dar si postscolar/ postuniversitar, pe tot parcursul vietii.
Pe fondul interactiunilor realizate permanent in cadrul oricarei activitati de educatie/instruire, in context pedagogic si social, continuturile generale ale educatiei au un caracter: a) obiectiv; b) unitar; c) dinamic; d) deschis.
Caracterul obiectiv al continuturilor generale ale educatiei. Este determinat de valorile pedagogice generale, fundamentate psihologic si social, care exprima cerintele general-umane, de formare-dezvoltare morala, intelectuala, tehnologica, estetica, psihofizica a personalitatii educatului, pe termen scurt, mediu si lung, in perspectiva educatiei permanente si a autoeducatiei."
Citeste mai mult

18.00Lei

18.00Lei

Primesti 18 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Continuturile si formele generale ale educatiei constituie doua concepte pedagogice fundamentale, confirmate: a) istoric, in diferite variante terminologice, adaptabile si in prezent (educatie religioasa/spirituala - educatie morala; educatie politehnica - educatie tehnologica; educatie corporala - educatie fizica etc.; educatie intentionata - educatie formala; educatie neintentionata - educatie informala etc.); b) logistic, ca axiome ale educatiei, abordate specific, separate sau/si complementare, in functie de paradigma afirmata in procesul de evolutie a teoriei si a practicii pedagogice.
In cazul continuturilor generale, in limbajul de specialitate identificam mai multe formule pedagogice, utilizate in timp, care fac referinta la disciplinele educative, dimensiunile educatiei, laturile educatiei, componentele educatiei, domeniile educatiei. Formula „discipline educative", avansata de R. Hubert (1965), are in vedere educatia intelectuala, educatia, morala, educatia estetica, educatia profesionala, educatia corporala (fizica). - autorul
Fragment din cartea "Continuturile si formele generale ale educatiei" de Sorin Cristea

"Caracteristicile principale ale continuturilor generale ale educatiei
 
In cadrul acestui capitol ne propunem doua obiective: a) sa evidentiem caracteristicile principale ale continuturilor generale ale educatiei; b) sa analizam in mod special caracterul deschis al continuturilor generale spre „noile educatii", afirmate in mod special in secolul XXI.
 
2.1. Evidentierea caracteristicilor principale ale continuturilor generale ale educatiei
 
Continuturile generale ale educatiei sustin, la nivel axiologic, calitatea fundamentala a educatiei de activitate „care permite fiintei umane sa-si dezvolte aptitudinile sale fizice si intelectuale, ca si sentimentele sale sociale, estetice si morale, in scopul realizarii cat mai bine posibil a misiunii sale de om" (Olivier Reboul, 1976, p. 12, subl. ns.). Constituie o dimensiune definitorie a educatiei, confirmata axiomatic si la nivel de: a) limbaj specific al educatiei; b) valori generale ale educatiei; c) filozofie a educatiei (Ibidem, 1976, 1984, 1992).
Continuturile generale ale educatiei prezinta astfel un set de caracteristici principale comune, determinate de ansamblul valorilor pedagogice generale - binele moral, adevarul stiintific, utilitatea adevarului stlintific aplicat, frumosul, sanatatea psihofizica - angajate in proiectarea educatiei/instruirii la toate nivelurile sistemului si ale procesului de invatamant, in perspectiva educatiei permanente, realizabila in context deschis, scolar/ universitar si extrascolar/extrauniversitar, dar si postscolar/ postuniversitar, pe tot parcursul vietii.
Pe fondul interactiunilor realizate permanent in cadrul oricarei activitati de educatie/instruire, in context pedagogic si social, continuturile generale ale educatiei au un caracter: a) obiectiv; b) unitar; c) dinamic; d) deschis.
Caracterul obiectiv al continuturilor generale ale educatiei. Este determinat de valorile pedagogice generale, fundamentate psihologic si social, care exprima cerintele general-umane, de formare-dezvoltare morala, intelectuala, tehnologica, estetica, psihofizica a personalitatii educatului, pe termen scurt, mediu si lung, in perspectiva educatiei permanente si a autoeducatiei."
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one