Copiii Abandonati Ai Romaniei

Copiii Abandonati Ai Romaniei
Caderea regimului ceausist in 1989 a lasat in intreaga Romanie aproximativ 170 000 de copii in 700 de orfelinate supraaglomerate, pauperizate si cu personal insuficient. Acesta este contextul in care o echipa americana de specialisti in sanatate mentala a demarat cel mai complex studiu modern despre efectele institutionalizarii asupra starii de bine a copiilor. Copiii abandonati ai Romaniei, o descriere fidela a acestei cercetari, ilustreaza si eforturi de recuperare pretul devastator platit de copiii lipsiti de ingrijire empatica, de interactiune sociala, de stimulare si de siguranta. Demarat in 2000, Proiectul de Interventie Timpurie „Bucuresti" a reprezentat o analiza riguros controlata a plasamentului familial ca alternativa a institutionalizarii. In studiul lor desfasurat pe parcursul a 12 ani, cercetatorii americani au inclus 136 de copii orfani cu varsta de cel mult trei ani si i-au distribuit aleatoriu pe jumatate dintre ei in familii sociale, cealalta jumatate ramanand in institutiile de ocrotire. Pe langa faptul ca s-au dovedit a avea un IQ mult redus, copiii institutionalizati au prezentat o gama variata de tulburari sociale si emotionale, precum si modificari in dezvoltarea cerebrala. In schimb, in ceea ce-i priveste pe copiii ajunsi in familii sociale, cu cat acestia au fost plasati mai devreme, cu atat mai bine s-au recuperat. Cartea de fata reprezinta atat o contributie stiintifica remarcabila in domeniul psihologiei si neurostiintei dezvoltarii, cat si un indemn energic la adresa autoritatilor autohtone (si de pretutindeni) in a imbunatati soarta copiilor institutionalizati.
Charles A. Nelson este profesor de pediatrie si neurostiinte la Harvard Medical School. Nathan A. Fox este directorul Laboratorului de Dezvoltare a Copilului de la Universitatea din Maryland.
Charles H. Zeanah este profesor de psihiatrie a copilului si adolescentului la Universitatea Tulane.
Cuprins:
Prefata
Capitolul 1. Inceputul unei calatorii
Capitolul 2. Organizarea si demararea studiului
Capitolul 3. Istoria institutionalizarii copiilor in Romania
Capitolul 4. Considerente etice
Capitolul 5. Interventia prin plasament familial
Capitolul 6. Institutionalizarea si riscurile ei asupra dezvoltarii
Capitolul 7. Cognitie si limbaj
Capitolul 8. Institutionalizarea timpurie si dezvoltareacreierului
Capitolul 9. Crestere, motricitate si dezvoltare celulara
Capitolul 10. Dezvoltarea socioemotionala
Capitolul 11. Psihopatologie
Capitolul 12. O imagine de ansamblu
Multumiri
Referinte
Note
PRP: 37.57 Lei

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
9.90Lei
9.90Lei
37.57 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
Caderea regimului ceausist in 1989 a lasat in intreaga Romanie aproximativ 170 000 de copii in 700 de orfelinate supraaglomerate, pauperizate si cu personal insuficient. Acesta este contextul in care o echipa americana de specialisti in sanatate mentala a demarat cel mai complex studiu modern despre efectele institutionalizarii asupra starii de bine a copiilor. Copiii abandonati ai Romaniei, o descriere fidela a acestei cercetari, ilustreaza si eforturi de recuperare pretul devastator platit de copiii lipsiti de ingrijire empatica, de interactiune sociala, de stimulare si de siguranta. Demarat in 2000, Proiectul de Interventie Timpurie „Bucuresti" a reprezentat o analiza riguros controlata a plasamentului familial ca alternativa a institutionalizarii. In studiul lor desfasurat pe parcursul a 12 ani, cercetatorii americani au inclus 136 de copii orfani cu varsta de cel mult trei ani si i-au distribuit aleatoriu pe jumatate dintre ei in familii sociale, cealalta jumatate ramanand in institutiile de ocrotire. Pe langa faptul ca s-au dovedit a avea un IQ mult redus, copiii institutionalizati au prezentat o gama variata de tulburari sociale si emotionale, precum si modificari in dezvoltarea cerebrala. In schimb, in ceea ce-i priveste pe copiii ajunsi in familii sociale, cu cat acestia au fost plasati mai devreme, cu atat mai bine s-au recuperat. Cartea de fata reprezinta atat o contributie stiintifica remarcabila in domeniul psihologiei si neurostiintei dezvoltarii, cat si un indemn energic la adresa autoritatilor autohtone (si de pretutindeni) in a imbunatati soarta copiilor institutionalizati.
Charles A. Nelson este profesor de pediatrie si neurostiinte la Harvard Medical School. Nathan A. Fox este directorul Laboratorului de Dezvoltare a Copilului de la Universitatea din Maryland.
Charles H. Zeanah este profesor de psihiatrie a copilului si adolescentului la Universitatea Tulane.
Cuprins:
Prefata
Capitolul 1. Inceputul unei calatorii
Capitolul 2. Organizarea si demararea studiului
Capitolul 3. Istoria institutionalizarii copiilor in Romania
Capitolul 4. Considerente etice
Capitolul 5. Interventia prin plasament familial
Capitolul 6. Institutionalizarea si riscurile ei asupra dezvoltarii
Capitolul 7. Cognitie si limbaj
Capitolul 8. Institutionalizarea timpurie si dezvoltareacreierului
Capitolul 9. Crestere, motricitate si dezvoltare celulara
Capitolul 10. Dezvoltarea socioemotionala
Capitolul 11. Psihopatologie
Capitolul 12. O imagine de ansamblu
Multumiri
Referinte
Note
Detaliile produsului