Este  o carte de maturitate, a carei valoare se sustine prin indelungata  experienta a autoarei in cercetarea teoretica si aplicativa a  creativitatii. Constructia acestei carti se dezvolta pe cinci elemente  de structura ideatica, astfel imbinate incit sa asigure lecturii atit  consistenta teoretica de nivel academic, cit si accesibilitate si  atractivitate. Cititorul este invitat in universul fascinant al  creatologiei pentru a descoperi: istoria domeniului; factorii de  personalitate care genereaza creativitatea; cum trebuie evitate  blocajele creativitatii; profilul psihocomportamental al copilului  creativ; citeva modalitati inedite de stimulare a creativitatii la  elevi. Cititorul nefamiliarizat cu problematica creativitatii gaseste in  aceasta lucrare un ghid practic pentru evaluarea si stimularea  creativitatii adultului si a copilului normal si supradotat, pentru care  ii este necesara si cunoasterea factorilor interni si externi,  favorizanti si inhibitori. Cititorul initiat gaseste o actualizare a  informatiei, pe fondul acumularilor in timp si ca fundament al  cercetarilor viitoare.  
            
            S-a scris enorm de mult pe tema creativitatii. Nu credem ca mai exista  un alt domeniu al cercetarii stiintifice mai prolific cantitativ si cu o  istorie comparabil de scurta. Protagonistii individuali sau  institutionali ai comunitatii creativitatii vin din orizonturi  epistemologice extrem de diferite (psihologie cognitiva, psihologie  sociala, parapsihologie, pedagogie, psihopedagogia excelentei sau a  talentelor, critica artei, dar si afaceri, medicina, inginerie, stiinte  economice, religie etc.) sugerind un domeniu difuz, fie excesiv de  permisiv amatorilor, fie, dimpotriva, rezervat doar unora,  supra-specializati pe cite un aspect al fenomenului creativitatii. 
            Ca si cititor, este normal sa te intrebi, sub acest bombardament, ce fel  de carte este  aceasta pe care o tii in mina. Este o carte de  maturitate, a carei valoare se sustine prin indelungata experienta a  autoarei in cercetarea teoretica si aplicativa a creativitatii.
            Prof. Dr. Carmen Cretu
            
            Cititorul nefamiliarizat cu problematica creativitatii gaseste in  aceasta lucrare un ghid practic pentru evaluarea si stimularea  creativitatii adultului si a copilului normal si supradotat, pentru care  ii este necesara si cunoasterea factorilor interni si externi,  favorizanti si inhibitori. Cititorul initiat gaseste o actualizare a  informatiei, pe fondul acumularilor in timp si ca fundament al  cercetarilor viitoare.
            Prof. Dr. Ana Stoica-Constantin