Cum suntem imbecilizati
Cum suntem imbecilizati
Cea mai radicala critica a invatamantului public, in care John Taylor Gatto ajunge la concluzia ca scolarizarea obligatorie produce oameni care sa asculte si sa urmeze comenzi ca niste roboti industriali.
Odata cu Gatto, cred ca putem intelege ca educatia adevarata e o floare mai delicata, care nu creste pe tarlaua cooperativelor scolare de productie - "scolhozuri", daca-mi dati voie sa glumesc amar - care sunt scolile noastre publice si care sunt ca atare nereformabile. Solutiile pe care le intrevede merg in directia reintoarcerii educatiei in sfera cooperarii voluntare firesti si a comunitatilor organice: in familie (homeschooling), in parohie, in firma, in comunitatea locala (cata vreme exista si este autentica), in scoli private, organizatii profesionale etc. Adica acolo de unde a fost luata cu arcanul si mutata in universul cu aer concentrationar al invatamantului obligatoriu. - Mihai-Vladimir Topan
Eu predau cum toate lucrurile nu sunt legate intre ele, o fragmentare fara margini, opusul coeziunii; ceea ce fac este mai aproape de haosul programelor de televiziune decat de un sistem al ordinii. Intr-o lume in care acasa este doar o fantoma, din cauza ca ambii parinti lucreaza, sau din cauza prea multor mutari, ori prea multor schimbari ale locului de munca, ori ambitiilor prea mari, sau fiindca altceva i-a facut pe toti sa cada intr-o confuzie mult prea mare ca sa mai fie capabili sa intretina relatia cu familia, eu vin si ii invat pe elevi cum sa accepte confuzia ca pe destinul lor. Aceasta este prima lectie pe care o predau.
Traducere din limba engleza de Maria Comanescu.
Descrierea produsului
Cea mai radicala critica a invatamantului public, in care John Taylor Gatto ajunge la concluzia ca scolarizarea obligatorie produce oameni care sa asculte si sa urmeze comenzi ca niste roboti industriali.
Odata cu Gatto, cred ca putem intelege ca educatia adevarata e o floare mai delicata, care nu creste pe tarlaua cooperativelor scolare de productie - "scolhozuri", daca-mi dati voie sa glumesc amar - care sunt scolile noastre publice si care sunt ca atare nereformabile. Solutiile pe care le intrevede merg in directia reintoarcerii educatiei in sfera cooperarii voluntare firesti si a comunitatilor organice: in familie (homeschooling), in parohie, in firma, in comunitatea locala (cata vreme exista si este autentica), in scoli private, organizatii profesionale etc. Adica acolo de unde a fost luata cu arcanul si mutata in universul cu aer concentrationar al invatamantului obligatoriu. - Mihai-Vladimir Topan
Eu predau cum toate lucrurile nu sunt legate intre ele, o fragmentare fara margini, opusul coeziunii; ceea ce fac este mai aproape de haosul programelor de televiziune decat de un sistem al ordinii. Intr-o lume in care acasa este doar o fantoma, din cauza ca ambii parinti lucreaza, sau din cauza prea multor mutari, ori prea multor schimbari ale locului de munca, ori ambitiilor prea mari, sau fiindca altceva i-a facut pe toti sa cada intr-o confuzie mult prea mare ca sa mai fie capabili sa intretina relatia cu familia, eu vin si ii invat pe elevi cum sa accepte confuzia ca pe destinul lor. Aceasta este prima lectie pe care o predau.
Traducere din limba engleza de Maria Comanescu.
Detaliile produsului