Descolarizarea Romaniei

Descolarizarea Romaniei - Mircea Platon
Rasfoieste

Descolarizarea Romaniei

Descolarizarea Romaniei. Scopurile, cartitele si arhitectii reformei invatamantului romanesc
 
Northrop Frye, vorbind despre o "etica a schimbarii", atragea atentia inca de la sfarsitul anilor '60 - ani in care s-au extins la scara larga multe dintre experimentele si ingineriile sociale importate si in Romania dupa 1989 - asupra importantei protejarii continuitatilor structurale, a liniilor de forta culturale ale unei societati: Adevaratul fundament al acestui sentiment al continuitatii timpului era, cred, sentimentul continuitatii institutiilor sociale. Secole la rand, omul occidental a fost sporit si civilizat de institutiile sale: doar continuitatea natiunii, a bisericii, a clasei sale sociale, a partidului, a genealogiei sau a breslei sale dadea vietii sale o dimensiune de mai mare importanta.
Pierderea increderii in permanenta acestor institutii, sau, mai degraba, in presupunerea ca sunt cumva mai bune tocmai pentru ca sunt permanente, a adus dupa sine o criza de stranie versatilitate. Nu e o criza politica sau intelectuala, sau religioasa: e toate aceste lucruri la un loc, o criza a spiritului. [...] Motorul continuitatii institutiilor sociale este continuitatea cunoasterii si a procesului de invatare si, intr-o epoca in care proiectiile sociale nu se mai bucura de loialitatea nimanui, nu putem decat sa ne intoarcem la aceasta sursa a lor.
Ceea ce a facut procesul de reforme (structurale si sistemice) ale invatamantului romanesc a fost, intr-o tara zguduita din temelii ca Romania trecuta printr-un comunism atroce pentru continuitatile istorice si un post-comunism haotic si iconoclast, tocmai sa ne rupa legatura cu acea sursa a proiectiilor sociale/ institutiilor permanente care e continuitatea cunoasterii si a invatarii. Ne-a taiat cu inconstienta sau cu sadism, deci, cu perversitate, ultima sansa de a redeveni o societate normala.
 
Cartea domnului Mircea Platon este o analiza si o descriere, totodata, a mecanismului "reformei permanente" din invatamantul romanesc. "Reforma permanenta" este, ca si "revolutia permanenta", o mostenire a comunismului progresist preluata ad litteram de noii progresisti globali si globalisti care au preluat fraiele societatilor noastre. Descolarizarea, dezindustrializarea, deculturalizarea, decrestinarea Romaniei sunt fenomene care conduc la dezvoltarea si stabilizarea statutului de colonie nesemnificativa, producatoare de forta de munca europeana, pe care il are la ora actuala Romania. O lectura necesara. - Mihai Gheorghiu
Citește mai mult

66.60Lei

66.60Lei

Primești 66 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Comandă până la 14:00:

Estimare livrare miercuri, 19 noiembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Descrierea produsului

Descolarizarea Romaniei. Scopurile, cartitele si arhitectii reformei invatamantului romanesc
 
Northrop Frye, vorbind despre o "etica a schimbarii", atragea atentia inca de la sfarsitul anilor '60 - ani in care s-au extins la scara larga multe dintre experimentele si ingineriile sociale importate si in Romania dupa 1989 - asupra importantei protejarii continuitatilor structurale, a liniilor de forta culturale ale unei societati: Adevaratul fundament al acestui sentiment al continuitatii timpului era, cred, sentimentul continuitatii institutiilor sociale. Secole la rand, omul occidental a fost sporit si civilizat de institutiile sale: doar continuitatea natiunii, a bisericii, a clasei sale sociale, a partidului, a genealogiei sau a breslei sale dadea vietii sale o dimensiune de mai mare importanta.
Pierderea increderii in permanenta acestor institutii, sau, mai degraba, in presupunerea ca sunt cumva mai bune tocmai pentru ca sunt permanente, a adus dupa sine o criza de stranie versatilitate. Nu e o criza politica sau intelectuala, sau religioasa: e toate aceste lucruri la un loc, o criza a spiritului. [...] Motorul continuitatii institutiilor sociale este continuitatea cunoasterii si a procesului de invatare si, intr-o epoca in care proiectiile sociale nu se mai bucura de loialitatea nimanui, nu putem decat sa ne intoarcem la aceasta sursa a lor.
Ceea ce a facut procesul de reforme (structurale si sistemice) ale invatamantului romanesc a fost, intr-o tara zguduita din temelii ca Romania trecuta printr-un comunism atroce pentru continuitatile istorice si un post-comunism haotic si iconoclast, tocmai sa ne rupa legatura cu acea sursa a proiectiilor sociale/ institutiilor permanente care e continuitatea cunoasterii si a invatarii. Ne-a taiat cu inconstienta sau cu sadism, deci, cu perversitate, ultima sansa de a redeveni o societate normala.
 
Cartea domnului Mircea Platon este o analiza si o descriere, totodata, a mecanismului "reformei permanente" din invatamantul romanesc. "Reforma permanenta" este, ca si "revolutia permanenta", o mostenire a comunismului progresist preluata ad litteram de noii progresisti globali si globalisti care au preluat fraiele societatilor noastre. Descolarizarea, dezindustrializarea, deculturalizarea, decrestinarea Romaniei sunt fenomene care conduc la dezvoltarea si stabilizarea statutului de colonie nesemnificativa, producatoare de forta de munca europeana, pe care il are la ora actuala Romania. O lectura necesara. - Mihai Gheorghiu
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Andreea5657575 19/10/2025 20:50
Cartea domnului Mircea Platon ofera o perspectiva cuprinzatoare a tot ce s-a întâmplat cu școala românească după 1989, a neîncetatelor reforme care au distrus bucată cu bucată trupul învățământului românesc. Cartea este una foarte tristă deoarece conștientizezi că fără un învățământ solid, care să producă, după cum spune autorul, români capabili să-și locuiască țara, România riscă să dispară cu totul de pe hartă. Mă întreb dacă mai este posibilă revenirea la învățământul clasic, haretian despre care vorbește atât de frumos autorul?
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

1 din 1 de rezultate

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo