headerdesktop transpgratuittimer04dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile transpgratuittimer04dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Livrare: 0 lei

3-4 decembrie

❤️ transport gratuit ❤️

la orice comanda in Romania 🚚

Despre memorie

De (autor): Stefan Velovan

0
(0 review-uri)
Despre memorie - Stefan Velovan
Rasfoieste

Despre memorie

De (autor): Stefan Velovan

0
(0 review-uri)
Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogica

Lucrarea Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogica a reputatului psihopedagog Stefan Velovan (1852-1932) a vazut lumina tiparului la Craiova, acum mai bine de un secol unde el era profesor la Scoala Normala de Baieti. Urmand linia lui Herbart, Stefan Velovan a mentinut legile asocierii la baza vietii sufletesti, considerand ca fara existenta lor psihologia nu poate deveni o stiinta in sensul pozitiv al cuvantului, adica o stiinta de legi. Psihologul Stefan Velovan defineste memoria ca fiind "acea facultate sufleteasca sau acea putere a sufletului in care ideile produse sunt pastrate pana la reproducere. Memoria incepe de cand se produc ideile. [Acestea] se pastreaza in subconstient si se sfarsesc prin reproducerea lor in constient". In ceea ce priveste memoria, el a stabilit patru feluri de memorii: 1) Memoria deosebitoare sau analitica;  2) Memoria asemanatoare sau sintetica; 3) Memoria cuprinzatoare si credincioasa, si 4) Memoria usoara si trainica. In aceasta taxonomie a memoriilor, Velovan era convins ca "se cuprind toate exercitiile memoriale, judicioase (adica inteligente) si mecanice, psihologiceste posibile, pentru ca memoria sa se poata cultiva in mod desavarsit". Folosirea memorarii logice se bazeaza pe intelegerea relatiilor rationale, a cauzalitatii, a legilor, inlaturand invatarea formala, in sensul ca prin ea se memoreaza atat forma verbala, cat si continutul logic, este eficienta si mult mai necesara decat cea mecanica. In memorarea logica, gandirea este foarte activa, realizand asocieri intre date si integrarea lor in sisteme de cunostinte, priceperi si deprinderi care pentru elev nu va mai degenera in rutina ordinara, formalista a imitatiilor neintelese. - Adrian Michiduta
Citește mai mult

transport gratuit

31.72Lei

31.72Lei

Primești 31 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

Indisponibil

Plasează rapid comanda

Important icon msg

Poți comanda acest produs introducând numărul tău de telefon. În cel mai scurt timp vei fi apelat de un operator Libris pentru preluarea datelor necesare.

Completează mai jos numărul tău de telefon

Descrierea produsului

Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogica

Lucrarea Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogica a reputatului psihopedagog Stefan Velovan (1852-1932) a vazut lumina tiparului la Craiova, acum mai bine de un secol unde el era profesor la Scoala Normala de Baieti. Urmand linia lui Herbart, Stefan Velovan a mentinut legile asocierii la baza vietii sufletesti, considerand ca fara existenta lor psihologia nu poate deveni o stiinta in sensul pozitiv al cuvantului, adica o stiinta de legi. Psihologul Stefan Velovan defineste memoria ca fiind "acea facultate sufleteasca sau acea putere a sufletului in care ideile produse sunt pastrate pana la reproducere. Memoria incepe de cand se produc ideile. [Acestea] se pastreaza in subconstient si se sfarsesc prin reproducerea lor in constient". In ceea ce priveste memoria, el a stabilit patru feluri de memorii: 1) Memoria deosebitoare sau analitica;  2) Memoria asemanatoare sau sintetica; 3) Memoria cuprinzatoare si credincioasa, si 4) Memoria usoara si trainica. In aceasta taxonomie a memoriilor, Velovan era convins ca "se cuprind toate exercitiile memoriale, judicioase (adica inteligente) si mecanice, psihologiceste posibile, pentru ca memoria sa se poata cultiva in mod desavarsit". Folosirea memorarii logice se bazeaza pe intelegerea relatiilor rationale, a cauzalitatii, a legilor, inlaturand invatarea formala, in sensul ca prin ea se memoreaza atat forma verbala, cat si continutul logic, este eficienta si mult mai necesara decat cea mecanica. In memorarea logica, gandirea este foarte activa, realizand asocieri intre date si integrarea lor in sisteme de cunostinte, priceperi si deprinderi care pentru elev nu va mai degenera in rutina ordinara, formalista a imitatiilor neintelese. - Adrian Michiduta
Citește mai mult

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X