headerdesktop engwktrgr9mai25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile engwktrgr9mai25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

🔥English Weekend

cu reduceri de până la -35%🔥

și TRANSPORT GRATUIT peste 75 lei! 🚀

Profită acum >>

Despre memorie

De (autor): Stefan Velovan

0
(0 review-uri)
Despre memorie - Stefan Velovan
Rasfoieste

Despre memorie

De (autor): Stefan Velovan

0
(0 review-uri)
Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogica

Lucrarea Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogica a reputatului psihopedagog Stefan Velovan (1852-1932) a vazut lumina tiparului la Craiova, acum mai bine de un secol unde el era profesor la Scoala Normala de Baieti. Urmand linia lui Herbart, Stefan Velovan a mentinut legile asocierii la baza vietii sufletesti, considerand ca fara existenta lor psihologia nu poate deveni o stiinta in sensul pozitiv al cuvantului, adica o stiinta de legi. Psihologul Stefan Velovan defineste memoria ca fiind "acea facultate sufleteasca sau acea putere a sufletului in care ideile produse sunt pastrate pana la reproducere. Memoria incepe de cand se produc ideile. [Acestea] se pastreaza in subconstient si se sfarsesc prin reproducerea lor in constient". In ceea ce priveste memoria, el a stabilit patru feluri de memorii: 1) Memoria deosebitoare sau analitica;  2) Memoria asemanatoare sau sintetica; 3) Memoria cuprinzatoare si credincioasa, si 4) Memoria usoara si trainica. In aceasta taxonomie a memoriilor, Velovan era convins ca "se cuprind toate exercitiile memoriale, judicioase (adica inteligente) si mecanice, psihologiceste posibile, pentru ca memoria sa se poata cultiva in mod desavarsit". Folosirea memorarii logice se bazeaza pe intelegerea relatiilor rationale, a cauzalitatii, a legilor, inlaturand invatarea formala, in sensul ca prin ea se memoreaza atat forma verbala, cat si continutul logic, este eficienta si mult mai necesara decat cea mecanica. In memorarea logica, gandirea este foarte activa, realizand asocieri intre date si integrarea lor in sisteme de cunostinte, priceperi si deprinderi care pentru elev nu va mai degenera in rutina ordinara, formalista a imitatiilor neintelese. - Adrian Michiduta
Citeste mai mult

30.00Lei

30.00Lei

Primesti 30 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogica

Lucrarea Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogica a reputatului psihopedagog Stefan Velovan (1852-1932) a vazut lumina tiparului la Craiova, acum mai bine de un secol unde el era profesor la Scoala Normala de Baieti. Urmand linia lui Herbart, Stefan Velovan a mentinut legile asocierii la baza vietii sufletesti, considerand ca fara existenta lor psihologia nu poate deveni o stiinta in sensul pozitiv al cuvantului, adica o stiinta de legi. Psihologul Stefan Velovan defineste memoria ca fiind "acea facultate sufleteasca sau acea putere a sufletului in care ideile produse sunt pastrate pana la reproducere. Memoria incepe de cand se produc ideile. [Acestea] se pastreaza in subconstient si se sfarsesc prin reproducerea lor in constient". In ceea ce priveste memoria, el a stabilit patru feluri de memorii: 1) Memoria deosebitoare sau analitica;  2) Memoria asemanatoare sau sintetica; 3) Memoria cuprinzatoare si credincioasa, si 4) Memoria usoara si trainica. In aceasta taxonomie a memoriilor, Velovan era convins ca "se cuprind toate exercitiile memoriale, judicioase (adica inteligente) si mecanice, psihologiceste posibile, pentru ca memoria sa se poata cultiva in mod desavarsit". Folosirea memorarii logice se bazeaza pe intelegerea relatiilor rationale, a cauzalitatii, a legilor, inlaturand invatarea formala, in sensul ca prin ea se memoreaza atat forma verbala, cat si continutul logic, este eficienta si mult mai necesara decat cea mecanica. In memorarea logica, gandirea este foarte activa, realizand asocieri intre date si integrarea lor in sisteme de cunostinte, priceperi si deprinderi care pentru elev nu va mai degenera in rutina ordinara, formalista a imitatiilor neintelese. - Adrian Michiduta
Citeste mai mult

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Istoricul tau de navigare

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one