Auxiliarul Dezvoltare personala pentru clasa a I-a este avizat de Ministerul Educatiei Nationale
• Unitatile de invatare gandite din perspectiva invatariii prin joc;
• Diversitate a tipurilor de exercitii si jocuri realizate intr-o grafica foarte atractiva;
• Ilustratii ce sugereaza continuturile;
• Dezvoltarea capacitatii elevului de a se autocunoaste si de a-si exprima intr-o maniera pozitiva interesele, aptitudinile, trairile personale, abilitatile de relationare si comunicare, reflectie cu privire la invatare;
• Adaptarea exercitiilor si jocurilor de dezvoltare personala pentru varsta scolarului mic;
• Texte suport pentru insusirea cunostintelor care se gasesc in Ghidul cadrului didactic special conceput pentru a oferi o imagine asupra abordarii interdisciplinare;
• Jocuri ce vizeaza dezvoltarea personala si identificarea unor eventuale probleme specifice, precum si experimentarea potentialului si a resurselor proprii pentru a deveni o persoana responsabila, autonoma, creativa si independent;
• Solicitarea, sub diferite forme de lucru, a exprimarii trairilor si intereselor specifice scolarului mic in scopul obtinerii unui feed-back permanent;
• Oportunitati de joc si invatare care sa-i permita elevului sa-si descopere si sa experimenteze propriile abilitati si atitudini de a particulariza si facilita transferul in viata reala;
• Exercitii cu caracter explorator, practic-aplicativ, cu implicarea directa a elevilor – elevul este elemental central;
• Sarcini de lucru realizate individual, in echipa sau facilitate de cadrul didactic;
• Exercitii care permit copiilor sa invete si sa valorizeze atat experienta personala, cat si experientele colegilor;
• Concordanta cu unitatile de invatare ale celorlalte discipline.