Dezvoltarea organizatiilor scolare. Managementul proiectelor
Primele capitole ale lucrarii sunt consacrate clarificarilor teoretice si terminologice. Se prezinta, cu limitele si avantajele lor, cele mai importante teorii privind organizatiile, in general, si posibilitatea folosirii lor in analiza scolii ca organizatie. Autoarea insista, in mod special, asupra teoriei privind dezvoltarea organizationala, considerand-o, pe buna dreptate, cea mai cuprinzatoare, oferind posibilitatea decriptarii principalelor variabile care intervin in schimbarea si progresul scolii, precum si interactiunea acestora in cadrul proiectului institutional. Se evidentiaza in mod special cele doua componente majore ale dezvoltarii organizationale si anume school development si staff development, subliniind nevoia realizarii unei relatii optime a acestora. Cartea consacra o mare parte unor raspunsuri analitice si argumentate la intrebari precum: poate fi considerata scoala o organizatie si, daca da, in ce consta specificul sau in raport cu alte organizatii? In ce masura abordarea scolii ca organizatie permite largirea cadrului teoretic si mai ales practic al analizelor referitoare la functionarea optima a acesteia? Ce rol joaca managementul strategic in dezvoltarea organizatiei scolare prin proiecte?
Descrierea produsului
Primele capitole ale lucrarii sunt consacrate clarificarilor teoretice si terminologice. Se prezinta, cu limitele si avantajele lor, cele mai importante teorii privind organizatiile, in general, si posibilitatea folosirii lor in analiza scolii ca organizatie. Autoarea insista, in mod special, asupra teoriei privind dezvoltarea organizationala, considerand-o, pe buna dreptate, cea mai cuprinzatoare, oferind posibilitatea decriptarii principalelor variabile care intervin in schimbarea si progresul scolii, precum si interactiunea acestora in cadrul proiectului institutional. Se evidentiaza in mod special cele doua componente majore ale dezvoltarii organizationale si anume school development si staff development, subliniind nevoia realizarii unei relatii optime a acestora. Cartea consacra o mare parte unor raspunsuri analitice si argumentate la intrebari precum: poate fi considerata scoala o organizatie si, daca da, in ce consta specificul sau in raport cu alte organizatii? In ce masura abordarea scolii ca organizatie permite largirea cadrului teoretic si mai ales practic al analizelor referitoare la functionarea optima a acesteia? Ce rol joaca managementul strategic in dezvoltarea organizatiei scolare prin proiecte?
Detaliile produsului