Predarea matematicii in gradinita trebuie sa aiba in vedere  interesele si nevoile copilului, respectarea ritmului sau de lucru,  incurajarea initiativei, stimularea autoreflectiei, autoevaluarii si  autoreglarii comportamentului de invatare. Pornind de la aceste premise,  volumul ofera educatorilor informatii esentiale care ii vor ajuta sa-si  organizeze si sa-si imbunatateasca activitatea didactica. Cei  interesati gasesc atit o prezentare generala a curriculumului national  si a diferitelor tipuri de proiectare, invatare sau evaluare, cit si  sfaturi practice cu privire la organizarea activitatii didactice,  materialele utilizate, metodologia de invatare a numerelor na-turale, a  unitatilor de masura sau a elementelor de geometrie. Lucrarea propune de  asemenea o larga paleta de jocuri logico-matematice si numeroase  proiecte didactice ale unor activitati matematice sau integrate,  structurate pe grupe si niveluri, fiind un ghid util pentru desfasurarea  activitatilor matematice in invatamintul prescolar.
 
Din cuprins:
Specificul invatamintului prescolar • Formarea reprezentarilor si a  notiunilor matematice la prescolari • Mijloace si materiale didactice  specifice activitatilor matematice • Organizarea activitatii didactice  in perioada prenumerica • Activitati cu multimi • Orientarea in spatiu •  Aspecte privitoare la invatarea numerelor • Invatarea operatiilor cu  numere naturale • Notiunea de masura in invatamintul prescolar •  Invatarea elementelor de geometrie • Jocul didactic matematic • Jocul  logico-matematic • Tratarea diferentiata a prescolarilor in activitatile  matematice • Evaluarea in invatamintul prescolar