Primul obiectiv declarat al lucrării Drept administrativ este să sistematizeze și să prezinte într-o manieră cât mai clară și mai simplă noțiunile de bază, cu trimitere la dreptul comun și cu încadrarea permanentă în dialectica lege generală - lege specială. Așadar, într-o primă fază, noțiunile trebuie să le fie studenților clare. Acesta e terenul ferm pe care se pot apoi întemeia discuțiile, teoriile, controversele, nuanțările. De aceea am favorizat simplitatea, care e, uneori, suprema complexitate, iar în tot cazul, am încercat să evit distincțiile exclusiv sau preponderent scolastice.
Ca orice teoretician care practică dreptul în calitate de avocat sau arbitru, am tendința să mă raportez mereu la interpretarea și aplicarea normelor în situații concrete, care rămâne scopul ultim și testul suprem al oricărei norme. Practica are, însă, limitele ei. Drept urmare, interpretarea și aplicarea legii de către instanțele de judecată e supusă unei priviri critice și uneori e nevoie să refacem drumul invers, de la soluțiile pronunțate în cazuri concrete către fundamentele lor teoretice. În condițiile unei ordini juridice pluraliste, analiza cadrului normativ adoptat la nivelul statului național nu mai este suficientă, de aici raportarea constantă la Convenția Europeană a Drepturilor Omului și la dreptul Uniunii Europene, două surse de reconfigurare permanentă a dreptului intern. Totodată, m-am raportat și la proiectul Codului de procedură administrativă, aflat de ceva vreme în dezbatere publică, dar a cărui calendar de adoptare a fost amânat sine die din cauza priorităților electorale și bugetare.
Am scris această lucrare de Drept administrativ, gândindu-mă, cu un optimism angajat, la studenții mei, pentru că standardele de calitate a științei de carte nu trebuie, în vremuri de schimbare radicală, în niciun caz scăzute, ci dimpotrivă, reafirmate. - Autorul