headerdesktop tr50grpasti30apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile tr50grpasti30apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Transport GRATUIT peste 50 lei!

Carti / Jocuri/ English BOOKS/ Accesorii

Poposeste printre rafturile noastre

Comanda acum!

Drept financiar

De (autor): Cosmin Flavius Costas

0
(0 review-uri)
Drept financiar - Cosmin Flavius Costas

Drept financiar

De (autor): Cosmin Flavius Costas

0
(0 review-uri)
In Antichitate sau in Evul Mediu, activitatea financiara a statului era redusa ca amploare. Puteam vorbi despre un buget al statului si despre venituri ale bugetului doar in mod exceptional, atunci cand era nevoie de finantarea unei cruciade, a unei ceremonii de incoronare sau a unei sarbatori publice.

Odata cu aparitia si dezvoltarea statului modern, bugetul a devenit o constanta, iar autoritatile publice au inceput sa se preocupe de colectarea unor venituri indestulatoare si de gestionarea atenta a cheltuielilor publice. La inceputul mileniului al III-lea, in vremuri de criza economica, stabilitatea financiara, asigurata printr-o abordare prudenta a constructiei bugetare si printr-o procedura de sanctionare a deficitelor bugetare excesive, a devenit un obiect esential la nivelul Uniunii Europene.

In 2016, radiografiem Dreptul financiar din patru perspective – finantele nationale, finantele locale, finantele asigurarilor sociale si finantele Uniunii Europene – pentru a obtine cea mai buna imagine a activitatii financiare contemporane. Pentru domeniul contributiilor sociale obligatorii, avem in vedere inclusiv evolutiile recente, datorate intrarii in vigoare a noului Cod fiscal.

Fragment:

" Sectiunea a III-a

Funciile finantelor publice

31. Continutul complex si diversitatea sub care se prezinta in prezent finantele publice subliniaza necesitatea recunoasterii caracterului for obiectiv, rostul for in lumea contemporana find acela de a se constitui in parghii deosebit de eficiente — puse la dispozitia autoritatilor publice centrale, a autoritatilor publice locale si, mai recent, a organismelor de securitate sociala sau a institutiilor europene — pentru indeplinirea sarcinilor acestora. Finantele publice isi indeplinesc misiunea lor sociala prin fimctiile pe care le exercita. In procesul formarii, repartizarii si utilizarii mijloacelor banesti ale societatii, finantele publice indeplinesc, in principal, doua functii, functia de repartitie si functia de control.
32. Functia de repartitie a finantelor publice se realizeaza in procesul de formare si repartizare a mijloacelor banesti sau, mai concret spus, in momentul repartitiei produsului social si a venitului national (produsul social net). Dupa cum se poate lesne observa, functia de repartitie a fmantelor publice se realizeaza in doua momente distincte, dar organic legate intre ele: primul este acela al formkii resurselor (constituirea fondurilor banesti), iar cel de-al doilea, acela al repartizarii (distribuirii) lor.
33. In ceea ce priveste formarea resurselor necesare indeplinirii de care stat a sarcinilor sale, aceasta se realizeaza prin mobilizarea unei parti din sumele rezultate in urma repartitiei primare a venitului national. Pe seama veniturilor banesti primare, fmantele contribuie la formarea mijloacelor bane§ti destinate constituirii de fonduri in contul persoanelor juridice §i/sau al persoanelor fizice care participa direct la reproductia produsului social. La constituirea fondurilor banesti publice participa toate sectoarele economice (public, privat, mixt), precum §i populatia, evident, in proportii diferite, in raport cu puterea for financiara. Majoritatea resurselor fmanciare sunt mobilizate la fondurile publice cu titlu definitiv si fara vreo contraprestatie directa (ele provenind din impozite, taxe sau contributii); numai o mica parte — de regula — a fondurilor publice este rambursabila, respectiv acea parte care provine din imprumuturi publice.
34. Repartizarea mijloacelor banesti se realizeaza in cadrul sau prin intermediul repartitiei secundare (redistribuirea) a venitului national, pe categorii de beneficiari. Redistribuirea venitului national se inraptuieste preponderent prin sistemul de preturi tarife aplicat bunurilor serviciilor. Repartitia propriu-zisa este precedata de o inventariere a nevoilor social-economice existente in perioada de referinta (anul financiar), precum si de cuantificarea acestora in expresie baneasca si ierarhizarea for in functie de prioritati (determinate de acuitatea si importanta pe care unele o prezinta in raport cu allele).  "
Citeste mai mult

transport gratuit

60.00Lei

60.00Lei

Primesti 60 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

In Antichitate sau in Evul Mediu, activitatea financiara a statului era redusa ca amploare. Puteam vorbi despre un buget al statului si despre venituri ale bugetului doar in mod exceptional, atunci cand era nevoie de finantarea unei cruciade, a unei ceremonii de incoronare sau a unei sarbatori publice.

Odata cu aparitia si dezvoltarea statului modern, bugetul a devenit o constanta, iar autoritatile publice au inceput sa se preocupe de colectarea unor venituri indestulatoare si de gestionarea atenta a cheltuielilor publice. La inceputul mileniului al III-lea, in vremuri de criza economica, stabilitatea financiara, asigurata printr-o abordare prudenta a constructiei bugetare si printr-o procedura de sanctionare a deficitelor bugetare excesive, a devenit un obiect esential la nivelul Uniunii Europene.

In 2016, radiografiem Dreptul financiar din patru perspective – finantele nationale, finantele locale, finantele asigurarilor sociale si finantele Uniunii Europene – pentru a obtine cea mai buna imagine a activitatii financiare contemporane. Pentru domeniul contributiilor sociale obligatorii, avem in vedere inclusiv evolutiile recente, datorate intrarii in vigoare a noului Cod fiscal.

Fragment:

" Sectiunea a III-a

Funciile finantelor publice

31. Continutul complex si diversitatea sub care se prezinta in prezent finantele publice subliniaza necesitatea recunoasterii caracterului for obiectiv, rostul for in lumea contemporana find acela de a se constitui in parghii deosebit de eficiente — puse la dispozitia autoritatilor publice centrale, a autoritatilor publice locale si, mai recent, a organismelor de securitate sociala sau a institutiilor europene — pentru indeplinirea sarcinilor acestora. Finantele publice isi indeplinesc misiunea lor sociala prin fimctiile pe care le exercita. In procesul formarii, repartizarii si utilizarii mijloacelor banesti ale societatii, finantele publice indeplinesc, in principal, doua functii, functia de repartitie si functia de control.
32. Functia de repartitie a finantelor publice se realizeaza in procesul de formare si repartizare a mijloacelor banesti sau, mai concret spus, in momentul repartitiei produsului social si a venitului national (produsul social net). Dupa cum se poate lesne observa, functia de repartitie a fmantelor publice se realizeaza in doua momente distincte, dar organic legate intre ele: primul este acela al formkii resurselor (constituirea fondurilor banesti), iar cel de-al doilea, acela al repartizarii (distribuirii) lor.
33. In ceea ce priveste formarea resurselor necesare indeplinirii de care stat a sarcinilor sale, aceasta se realizeaza prin mobilizarea unei parti din sumele rezultate in urma repartitiei primare a venitului national. Pe seama veniturilor banesti primare, fmantele contribuie la formarea mijloacelor bane§ti destinate constituirii de fonduri in contul persoanelor juridice §i/sau al persoanelor fizice care participa direct la reproductia produsului social. La constituirea fondurilor banesti publice participa toate sectoarele economice (public, privat, mixt), precum §i populatia, evident, in proportii diferite, in raport cu puterea for financiara. Majoritatea resurselor fmanciare sunt mobilizate la fondurile publice cu titlu definitiv si fara vreo contraprestatie directa (ele provenind din impozite, taxe sau contributii); numai o mica parte — de regula — a fondurilor publice este rambursabila, respectiv acea parte care provine din imprumuturi publice.
34. Repartizarea mijloacelor banesti se realizeaza in cadrul sau prin intermediul repartitiei secundare (redistribuirea) a venitului national, pe categorii de beneficiari. Redistribuirea venitului national se inraptuieste preponderent prin sistemul de preturi tarife aplicat bunurilor serviciilor. Repartitia propriu-zisa este precedata de o inventariere a nevoilor social-economice existente in perioada de referinta (anul financiar), precum si de cuantificarea acestora in expresie baneasca si ierarhizarea for in functie de prioritati (determinate de acuitatea si importanta pe care unele o prezinta in raport cu allele).  "
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one