Dreptul De Acces La Informatiile De Interes Public
Lucrarea, constituind un demers stiintific valoros, de o certa actualitate si evidenta interdisciplinaritate, este fascinanta nu doar prin documentatia utilizata, cu accent pe doctrina anglo-saxona, aspect demn de apreciere intr-o tara in care sistemul de drept este coplesit de influenta modelului francez, ci si prin identificarea de catre autor a celor mai elocvente sustineri doctrinare sau jurisprudentiale, in argumentarea propriilor puncte de vedere sau propuneri de lege ferenda, exprimate succint, concis si la obiect, dar extrem de convingator”.
Prof. univ. dr. Dana Tofan, Facultatea de Drept, Universitatea din Bucuresti
„Lucrarea de fata, rezultat al unui studiu aprofundat si elaborata la un nivel stiintific deosebit, dispune de un aparat bibliografic bogat, cuprinzand atat lucrari din doctrina romana si straina, cat si reglementarile actuale in materie. In sustinerea ideilor si propunerilor prezentate pe parcursul lucrarii, autorul foloseste cu abilitate atat literatura de specialitate, cat si jurisprudenta instantelor din Romania. Prin intermediul acestei lucrari, domnul Marius Petroiu ajunge la concluzii remarcabile, care pot fi utile atat pentru modificarea legislatiei, cat si pentru perfectionarea activitatii in administratie”.
Prof. univ. dr. Irina Moroianu Zlatescu, Facultatea de Administratie Publica, Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative
„Demersul temerar al autorului, de a analiza obligatiile ce revin autoritatilor si institutiilor publice in privinta accesului publicului la informatiile pe care acestea le detin si le utilizeaza, se dovedeste a fi o noutate in doctrina juridica romana, fiind rezultatul unei cercetari exhaustive, realizata in baza unei documentari impresionante, a unei analize si sinteze deosebite, cu multe elemente de originalitate.
Dincolo de complexitatea temei, care l-a determinat pe autor sa recurga la o abordare interdisciplinara, remarcam abordarea critica a acestuia, care s-a concretizat, printre altele, intr-un numar impresionant de propuneri de lege ferenda, a caror pertinenta rezulta dintr-o cunoastere temeinica a legislatiei si care, in masura receptarii si valorificarii lor, ar determina eliminarea multor antinomii existente in sistemul juridic romanesc”.
Conf. univ. dr. Alexandrina Serban, Facultatea de Administratie si Afaceri, Universitatea din Bucuresti
Cuprins
PARTEA I. INFORMATIA. NOTIUNE. FUNDAMENT JURIDIC. MODALITATI ADMINISTRATIVE DE PROTECTIE
Capitolul I. Notiunea de informatie
Sectiunea 1. Sensul general al notiunii de informatie
Sectiunea a 2-a. Sensul specific al notiunii de informatie
Sectiunea a 3-a. Rolul informatiei
Capitolul II. Fundamente constitutionale ale dreptului la informatie
Sectiunea 1. Dreptul de acces la informatia de interes public
Sectiunea a 2-a. Informatii la care nu se poate conferi un drept de acces
§ 1. Datele cu caracter personal
§ 2. Informatii care pot prejudicia masurile de protectie a tinerilor
§ 3. Informatii care pot prejudicia securitatea nationala
Sectiunea a 3-a. Autoritati ce trebuie sa permita accesul la informatiile de interes public
Sectiunea a 4-a. Protectia juridica la nivelul Uniunii Europene
Capitolul III. Identificarea modalitatilor administrative de protectie a informatiei
Sectiunea 1. Notiunea de modalitati administrative
Sectiunea a 2-a. Semnificatia notiunilor de autoritate publica si institutie publica
§ 1. Notiunile de autoritate publica si institutie publica
§ 2. Notiunile de regie autonoma si companie nationala
§ 3. Notiunea de societate comerciala aflata sub controlul unei autoritati publice
Sectiunea a 3-a. Autoritati administrative autonome centrale
Sectiunea a 4-a. Modalitatile administrative de protectie a informatiei
§ 1. Consideratii generale
§ 2. Evolutia doctrinei cu privire la actiunile administratiei
§ 3. Tipuri de acte administrative care fac obiectul cercetarii
§ 4. Operatiuni administrative care fac obiectul cercetarii
PARTEA a II-a. PROTECTIA INFORMATIILOR PRIN MODALITATILE ADMINISTRATIVE CONFERITE DE LEGEA-CADRU
Capitolul I. Protectia informatiilor de interes public
Sectiunea 1. Cadrul normativ
Sectiunea a 2-a. Mecanismul legii
Sectiunea a 3-a. Modalitati administrative de protectie a informatiilor care nu sunt de interes public
§ 1. Acte administrative: lista documentelor de interes public, disponibila din oficiu
§ 2. Acte administrative: refuzul explicit sau tacit al comunicarii informatiilor solicitate
§ 3. Operatiuni administrative: taxa de copiere
§ 4. Operatiuni administrative: solicitarea de informatii de interes public
§ 5. Concepte juridice relativ determinate, respectiv nedeterminate
5.1. Concept juridic relativ determinat: notiunea de informatie de interes public
5.1.1. Ce nu include notiunea de informatie de interes public, in baza Legii-cadru
5.1.2. Ce nu include notiunea de informatie de interes public, in baza legislatiei in vigoare
5.2. Notiunea de persoana interesata, concept juridic nedeterminat
Sectiunea a 4-a. Accesul mijloacelor de informare in masa la informatiile de interes public
Sectiunea a 5-a. Stadiul implementarii Legii-cadru
Sectiunea a 6-a. Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisa
Sectiunea a 7-a. Concluzii
Capitolul II. Protectia informatiilor prin limitarea de catre CNSAS a accesului la propriul dosar
Sectiunea 1. Geneza Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii
§ 1. Introducere
§ 2. Infiintarea CNSAS
Sectiunea a 2-a. Modalitati administrative de protectie aflate la indemana CNSAS
§ 1. Protectie prin procedura de acces la cerere la propriul dosar
§ 2. Protectie prin procedura de acces din surse publice la informatiile detinute de CNSAS
§ 3. Protectie prin procedura de acces direct la informatiile detinute de CNSAS
Sectiunea a 3-a. Concluzii
Capitolul III. Protectia informatiilor prin clasificarea lor
Sectiunea 1. Cadrul normativ. Notiunea de informatii clasificate
Sectiunea a 2-a. Clasificarea informatiilor
§ 1. Criterii de clasificare a informatiilor
§ 2. Entitatile indreptatite sa clasifice informatiile secret de serviciu
§ 3. Interferenta nejustificata a legiuitorului in protectia informatiilor secret de serviciu
§ 4. Accesul nejustificat al demnitarilor la anumite informatii secret de serviciu
§ 5. Entitatile indreptatite sa clasifice informatiile secret de stat
Sectiunea a 3-a. Persoane juridice de drept public din Sistemul National de Protectie a Informatiilor
Sectiunea a 4-a. Comunitatea Nationala de Informatii si Departamentului Securitatii Nationale
Sectiunea a 5-a. Modalitati administrative de protectie a informatiilor clasificate
§ 1. Acte si operatiuni administrative aferente masurilor de protectie de tip juridic
1.1. Decizia de clasificare
1.1.1. Listele intocmite de persoanele juridice de drept public
1.1.2. Criterii obiective devenite evaluari subiective, in operatiunea de clasificare
1.1.3. Inutilitatea exemplificarii de informatii clasificate
1.2. Limitarea clasificarii arbitrare
1.3. Consecintele clasificarii
1.4. Declasificarea
§ 2. Masuri de protectie de tip procedural
§ 3. Masuri de protectie privind personalul
Sectiunea a 6-a. Critici aduse actualei institutii a clasificarii informatiilor
§ 1. Introducere
§ 2. Neconstitutionalitatea Legii nr. 182/2002
§ 3. Impedimente in exercitarea controlului judecatoresc in privinta clasificarii informatiilor, existente pana la 1 februarie 2014
§ 4. Argumentatia Curtii Constitutionale, intre greseala si suprarealism
§ 5. Controlul judecatoresc asupra clasificarii informatiilor, cu incepere de la 1 februarie 2014
5.1. Accesul direct al magistratilor la informatii clasificate
5.2. Incriminarea penala a divulgarii informatiilor clasificate
5.3. Autorizarea judiciara a accesului la anumite informatii
Sectiunea a 7-a. Concluzii
Capitolul IV. Protectia informatiilor privind activitatile comerciale sau financiare
Sectiunea 1. Notiunea de activitati comerciale sau financiare
Sectiunea a 2-a. Protectia informatiilor a caror publicitate ar aduce atingere unui drept de proprietate intelectuala ori industriala sau principiului concurentei loiale
§ 1. Protectia informatiilor de catre Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci
§ 2. Protectia informatiilor de catre Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor
§ 3. Protectia informatiilor de catre Consiliul Concurentei
Sectiunea a 3-a. Protectia secretului fiscal de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala
§ 1. Scurt istoric al infiintarii ANAF
§ 2. Modalitati administrative de protectie
2.1. Concept juridic nedeterminat: notiunea de secret fiscal
2.2. Exceptiile de la regula nedivulgarii secretului fiscal, concepte juridice nedeterminate
Sectiunea a 4-a. Preeminenta secretului fiscal asupra secretului bancar
Sectiunea a 5-a. Concluzii
Capitolul V. Protectia informatiilor prin limitarea accesului la datele cu caracter personal
Sectiunea 1. Contextul legislativ, institutional si logistic al infiintarii ANSPDCP
§ 1. Contextul legislativ
§ 2. Contextul institutional
§ 3. Contextul logistic
Sectiunea a 2-a. Activitatea ANSPDCP
§ 1. Caracterul de autoritate publica al ANSPDCP. Consecinte
§ 2. Activitatea de lucru cu publicul a ANSPDCP
§ 3. Caracterul confidential al activitatii autoritatii
Sectiunea a 3-a. Modalitatile administrative de protectie a informatiilor, utilizate de ANSPDCP
§ 1. Deciziile presedintelui ANSPDCP
§ 2. Instructiunile presedintelui ANSPDCP
§ 3. Autorizatiile emise de presedintele ANSPDCP
§ 4. Avizele si recomandarile emise de presedintele ANSPDCP
Sectiunea a 4-a. Atributiile acordate ANSPDCP, in baza Legii-cadru
Sectiunea a 5-a. Alte atributii acordate ANSPDCP
Sectiunea a 6-a. Concluzii
Capitolul VI. Protectia informatiilor privind procedura in timpul anchetei penale sau disciplinare
Sectiunea 1. Exceptarea de la acces a informatiilor privind procedura in timpul anchetei penale
Sectiunea a 2-a. Exceptarea de la acces a informatiilor privind procedura in timpul anchetei disciplinare
§ 1. Relevanta cu privire la Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici
§ 2. Relevanta cu privire la Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici
Capitolul VII. Protectia informatiilor privind procedurile judiciare
Sectiunea 1. Notiunea de proceduri judiciare. Dreptul la un proces echitabil. Informatiile vizate
Sectiunea a 2-a. Protectia informatiilor prin procedurile jurisdictionale ale Consiliului Superior al Magistraturii
§ 1. Precizari preliminare
§ 2. Organizarea Consiliului Superior al Magistraturii
§ 3. CSM ca instanta disciplinara a judecatorilor si procurorilor
Sectiunea a 3-a. Modalitati administrative de protectie a anumitor informatii in procedurile CSM
§ 1. Obiectul cercetarii
§ 2. Modalitati administrative de protectie identificate
2.1. Sesizarea Inspectiei Judiciare
2.2. Verificarea prealabila a celor sesizate
2.3. Cercetarea disciplinara prealabila
2.4. Exercitarea actiunii disciplinare
2.5. Hotararea sectiilor CSM de solutionare a actiunii disciplinare
Sectiunea a 4-a. Concluzii
Capitolul VIII. Protectia informatiilor a caror publicare prejudiciaza masurile de protectie a tinerilor
Sectiunea 1. Cadrul general al informatiilor vizate
Sectiunea a 2-a. Autoritati si institutii publice cu atributii in domeniul protectiei acestor informatii
Sectiunea a 3-a. Cadrul specific al informatiilor vizate
§ 1. Informatiile protejate de Autoritatile cu atributii in baza Legii nr. 272/2004
§ 2. Informatiile protejate de CNA
Capitolul IX. Concluzii si sinteza propunerilor de lege ferenda
Anexa nr. 1
Anexa nr. 2
Anexa nr. 3
Anexa nr. 4
Anexa nr. 5
Anexa nr. 6
Anexa nr. 7
Anexa nr. 8
Anexa nr. 9
Anexa nr. 10
Bibliografie
Descrierea produsului
Lucrarea, constituind un demers stiintific valoros, de o certa actualitate si evidenta interdisciplinaritate, este fascinanta nu doar prin documentatia utilizata, cu accent pe doctrina anglo-saxona, aspect demn de apreciere intr-o tara in care sistemul de drept este coplesit de influenta modelului francez, ci si prin identificarea de catre autor a celor mai elocvente sustineri doctrinare sau jurisprudentiale, in argumentarea propriilor puncte de vedere sau propuneri de lege ferenda, exprimate succint, concis si la obiect, dar extrem de convingator”.
Prof. univ. dr. Dana Tofan, Facultatea de Drept, Universitatea din Bucuresti
„Lucrarea de fata, rezultat al unui studiu aprofundat si elaborata la un nivel stiintific deosebit, dispune de un aparat bibliografic bogat, cuprinzand atat lucrari din doctrina romana si straina, cat si reglementarile actuale in materie. In sustinerea ideilor si propunerilor prezentate pe parcursul lucrarii, autorul foloseste cu abilitate atat literatura de specialitate, cat si jurisprudenta instantelor din Romania. Prin intermediul acestei lucrari, domnul Marius Petroiu ajunge la concluzii remarcabile, care pot fi utile atat pentru modificarea legislatiei, cat si pentru perfectionarea activitatii in administratie”.
Prof. univ. dr. Irina Moroianu Zlatescu, Facultatea de Administratie Publica, Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative
„Demersul temerar al autorului, de a analiza obligatiile ce revin autoritatilor si institutiilor publice in privinta accesului publicului la informatiile pe care acestea le detin si le utilizeaza, se dovedeste a fi o noutate in doctrina juridica romana, fiind rezultatul unei cercetari exhaustive, realizata in baza unei documentari impresionante, a unei analize si sinteze deosebite, cu multe elemente de originalitate.
Dincolo de complexitatea temei, care l-a determinat pe autor sa recurga la o abordare interdisciplinara, remarcam abordarea critica a acestuia, care s-a concretizat, printre altele, intr-un numar impresionant de propuneri de lege ferenda, a caror pertinenta rezulta dintr-o cunoastere temeinica a legislatiei si care, in masura receptarii si valorificarii lor, ar determina eliminarea multor antinomii existente in sistemul juridic romanesc”.
Conf. univ. dr. Alexandrina Serban, Facultatea de Administratie si Afaceri, Universitatea din Bucuresti
Cuprins
PARTEA I. INFORMATIA. NOTIUNE. FUNDAMENT JURIDIC. MODALITATI ADMINISTRATIVE DE PROTECTIE
Capitolul I. Notiunea de informatie
Sectiunea 1. Sensul general al notiunii de informatie
Sectiunea a 2-a. Sensul specific al notiunii de informatie
Sectiunea a 3-a. Rolul informatiei
Capitolul II. Fundamente constitutionale ale dreptului la informatie
Sectiunea 1. Dreptul de acces la informatia de interes public
Sectiunea a 2-a. Informatii la care nu se poate conferi un drept de acces
§ 1. Datele cu caracter personal
§ 2. Informatii care pot prejudicia masurile de protectie a tinerilor
§ 3. Informatii care pot prejudicia securitatea nationala
Sectiunea a 3-a. Autoritati ce trebuie sa permita accesul la informatiile de interes public
Sectiunea a 4-a. Protectia juridica la nivelul Uniunii Europene
Capitolul III. Identificarea modalitatilor administrative de protectie a informatiei
Sectiunea 1. Notiunea de modalitati administrative
Sectiunea a 2-a. Semnificatia notiunilor de autoritate publica si institutie publica
§ 1. Notiunile de autoritate publica si institutie publica
§ 2. Notiunile de regie autonoma si companie nationala
§ 3. Notiunea de societate comerciala aflata sub controlul unei autoritati publice
Sectiunea a 3-a. Autoritati administrative autonome centrale
Sectiunea a 4-a. Modalitatile administrative de protectie a informatiei
§ 1. Consideratii generale
§ 2. Evolutia doctrinei cu privire la actiunile administratiei
§ 3. Tipuri de acte administrative care fac obiectul cercetarii
§ 4. Operatiuni administrative care fac obiectul cercetarii
PARTEA a II-a. PROTECTIA INFORMATIILOR PRIN MODALITATILE ADMINISTRATIVE CONFERITE DE LEGEA-CADRU
Capitolul I. Protectia informatiilor de interes public
Sectiunea 1. Cadrul normativ
Sectiunea a 2-a. Mecanismul legii
Sectiunea a 3-a. Modalitati administrative de protectie a informatiilor care nu sunt de interes public
§ 1. Acte administrative: lista documentelor de interes public, disponibila din oficiu
§ 2. Acte administrative: refuzul explicit sau tacit al comunicarii informatiilor solicitate
§ 3. Operatiuni administrative: taxa de copiere
§ 4. Operatiuni administrative: solicitarea de informatii de interes public
§ 5. Concepte juridice relativ determinate, respectiv nedeterminate
5.1. Concept juridic relativ determinat: notiunea de informatie de interes public
5.1.1. Ce nu include notiunea de informatie de interes public, in baza Legii-cadru
5.1.2. Ce nu include notiunea de informatie de interes public, in baza legislatiei in vigoare
5.2. Notiunea de persoana interesata, concept juridic nedeterminat
Sectiunea a 4-a. Accesul mijloacelor de informare in masa la informatiile de interes public
Sectiunea a 5-a. Stadiul implementarii Legii-cadru
Sectiunea a 6-a. Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisa
Sectiunea a 7-a. Concluzii
Capitolul II. Protectia informatiilor prin limitarea de catre CNSAS a accesului la propriul dosar
Sectiunea 1. Geneza Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii
§ 1. Introducere
§ 2. Infiintarea CNSAS
Sectiunea a 2-a. Modalitati administrative de protectie aflate la indemana CNSAS
§ 1. Protectie prin procedura de acces la cerere la propriul dosar
§ 2. Protectie prin procedura de acces din surse publice la informatiile detinute de CNSAS
§ 3. Protectie prin procedura de acces direct la informatiile detinute de CNSAS
Sectiunea a 3-a. Concluzii
Capitolul III. Protectia informatiilor prin clasificarea lor
Sectiunea 1. Cadrul normativ. Notiunea de informatii clasificate
Sectiunea a 2-a. Clasificarea informatiilor
§ 1. Criterii de clasificare a informatiilor
§ 2. Entitatile indreptatite sa clasifice informatiile secret de serviciu
§ 3. Interferenta nejustificata a legiuitorului in protectia informatiilor secret de serviciu
§ 4. Accesul nejustificat al demnitarilor la anumite informatii secret de serviciu
§ 5. Entitatile indreptatite sa clasifice informatiile secret de stat
Sectiunea a 3-a. Persoane juridice de drept public din Sistemul National de Protectie a Informatiilor
Sectiunea a 4-a. Comunitatea Nationala de Informatii si Departamentului Securitatii Nationale
Sectiunea a 5-a. Modalitati administrative de protectie a informatiilor clasificate
§ 1. Acte si operatiuni administrative aferente masurilor de protectie de tip juridic
1.1. Decizia de clasificare
1.1.1. Listele intocmite de persoanele juridice de drept public
1.1.2. Criterii obiective devenite evaluari subiective, in operatiunea de clasificare
1.1.3. Inutilitatea exemplificarii de informatii clasificate
1.2. Limitarea clasificarii arbitrare
1.3. Consecintele clasificarii
1.4. Declasificarea
§ 2. Masuri de protectie de tip procedural
§ 3. Masuri de protectie privind personalul
Sectiunea a 6-a. Critici aduse actualei institutii a clasificarii informatiilor
§ 1. Introducere
§ 2. Neconstitutionalitatea Legii nr. 182/2002
§ 3. Impedimente in exercitarea controlului judecatoresc in privinta clasificarii informatiilor, existente pana la 1 februarie 2014
§ 4. Argumentatia Curtii Constitutionale, intre greseala si suprarealism
§ 5. Controlul judecatoresc asupra clasificarii informatiilor, cu incepere de la 1 februarie 2014
5.1. Accesul direct al magistratilor la informatii clasificate
5.2. Incriminarea penala a divulgarii informatiilor clasificate
5.3. Autorizarea judiciara a accesului la anumite informatii
Sectiunea a 7-a. Concluzii
Capitolul IV. Protectia informatiilor privind activitatile comerciale sau financiare
Sectiunea 1. Notiunea de activitati comerciale sau financiare
Sectiunea a 2-a. Protectia informatiilor a caror publicitate ar aduce atingere unui drept de proprietate intelectuala ori industriala sau principiului concurentei loiale
§ 1. Protectia informatiilor de catre Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci
§ 2. Protectia informatiilor de catre Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor
§ 3. Protectia informatiilor de catre Consiliul Concurentei
Sectiunea a 3-a. Protectia secretului fiscal de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala
§ 1. Scurt istoric al infiintarii ANAF
§ 2. Modalitati administrative de protectie
2.1. Concept juridic nedeterminat: notiunea de secret fiscal
2.2. Exceptiile de la regula nedivulgarii secretului fiscal, concepte juridice nedeterminate
Sectiunea a 4-a. Preeminenta secretului fiscal asupra secretului bancar
Sectiunea a 5-a. Concluzii
Capitolul V. Protectia informatiilor prin limitarea accesului la datele cu caracter personal
Sectiunea 1. Contextul legislativ, institutional si logistic al infiintarii ANSPDCP
§ 1. Contextul legislativ
§ 2. Contextul institutional
§ 3. Contextul logistic
Sectiunea a 2-a. Activitatea ANSPDCP
§ 1. Caracterul de autoritate publica al ANSPDCP. Consecinte
§ 2. Activitatea de lucru cu publicul a ANSPDCP
§ 3. Caracterul confidential al activitatii autoritatii
Sectiunea a 3-a. Modalitatile administrative de protectie a informatiilor, utilizate de ANSPDCP
§ 1. Deciziile presedintelui ANSPDCP
§ 2. Instructiunile presedintelui ANSPDCP
§ 3. Autorizatiile emise de presedintele ANSPDCP
§ 4. Avizele si recomandarile emise de presedintele ANSPDCP
Sectiunea a 4-a. Atributiile acordate ANSPDCP, in baza Legii-cadru
Sectiunea a 5-a. Alte atributii acordate ANSPDCP
Sectiunea a 6-a. Concluzii
Capitolul VI. Protectia informatiilor privind procedura in timpul anchetei penale sau disciplinare
Sectiunea 1. Exceptarea de la acces a informatiilor privind procedura in timpul anchetei penale
Sectiunea a 2-a. Exceptarea de la acces a informatiilor privind procedura in timpul anchetei disciplinare
§ 1. Relevanta cu privire la Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici
§ 2. Relevanta cu privire la Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici
Capitolul VII. Protectia informatiilor privind procedurile judiciare
Sectiunea 1. Notiunea de proceduri judiciare. Dreptul la un proces echitabil. Informatiile vizate
Sectiunea a 2-a. Protectia informatiilor prin procedurile jurisdictionale ale Consiliului Superior al Magistraturii
§ 1. Precizari preliminare
§ 2. Organizarea Consiliului Superior al Magistraturii
§ 3. CSM ca instanta disciplinara a judecatorilor si procurorilor
Sectiunea a 3-a. Modalitati administrative de protectie a anumitor informatii in procedurile CSM
§ 1. Obiectul cercetarii
§ 2. Modalitati administrative de protectie identificate
2.1. Sesizarea Inspectiei Judiciare
2.2. Verificarea prealabila a celor sesizate
2.3. Cercetarea disciplinara prealabila
2.4. Exercitarea actiunii disciplinare
2.5. Hotararea sectiilor CSM de solutionare a actiunii disciplinare
Sectiunea a 4-a. Concluzii
Capitolul VIII. Protectia informatiilor a caror publicare prejudiciaza masurile de protectie a tinerilor
Sectiunea 1. Cadrul general al informatiilor vizate
Sectiunea a 2-a. Autoritati si institutii publice cu atributii in domeniul protectiei acestor informatii
Sectiunea a 3-a. Cadrul specific al informatiilor vizate
§ 1. Informatiile protejate de Autoritatile cu atributii in baza Legii nr. 272/2004
§ 2. Informatiile protejate de CNA
Capitolul IX. Concluzii si sinteza propunerilor de lege ferenda
Anexa nr. 1
Anexa nr. 2
Anexa nr. 3
Anexa nr. 4
Anexa nr. 5
Anexa nr. 6
Anexa nr. 7
Anexa nr. 8
Anexa nr. 9
Anexa nr. 10
Bibliografie
Detaliile produsului
- Categoria: Carte Juridica
- Autor: Marius Petroiu
- Editura: HAMANGIU
- Format: 210 x 140 mm Afiseaza mai mult