Mai sunt
00
00
00
00
X
Categorii:
inchide meniul
Craciunoteca
Bestselleruri
L-V 08:00 - 20:00 0371.781.781

Educatia. Concept si analiza - Sorin Cristea

5

14.4  Lei 18  Lei

sau 1440 de puncte. Detalii.

In stoc

Cod: DPH978-606-683-378-3

An aparitie: 2016

Autor: Sorin Cristea

Categoria: Pedagogie Metodica

Colectie: Concepte fundamentale in pedagogie

Editie: Necartonata

Editura: DIDACTICA PUBLISHING HOUSE

Format: 200x130

Nr. pagini: 118



Adauga in wishlist

Trebuie sa fii logat

Transport Gratuit peste 90 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur
 

    Colectia "Concepte fundamentale in pedagogie" propune o abordare sintetica a celor mai importante probleme ale educatiei, ale instruirii, ale proiectarii curriculare a educatiei si a instruirii la toate nivelurile sistemului si ale procesului de invatamant.

    Scopul general urmareste evidentierea statutului epistemologic al pedagogiei, de stiinta socio-umana specializata in studiul educatiei pe baza unor concepte pedagogice fundamentale, definite si analizate in cadrul teoriilor generale ale domeniului:
 • teoria generala a educatiei (fundamentele pedagogiei)
 • teoria generala a instruirii (didactica generala)
 • teoria generala a curriculumului (proiectarea curriculara a educatiei)

    Volumul 2 din Colectia „Concepte fundamentale in pedagogie", cu titlul “Educatia. Concept si analiza”, este structurat la nivelul a patru capitole, care au ca obiective specifice: a) definirea si analiza conceptului pedagogic de educatie; b) construirea unui model-ideal al structurii de functionare a educatiei; c) fixarea caracteristicilor generale ale educatiei; d) evidentierea directiilor principale de evolutie a educatiei: educatia permanenta, auto-educatia, valorificarea deplina a educabilitatii. Cele patru obiective specifice sunt abordate din perspectiva paradigmei curriculumului, afirmata istoric ca paradigma a pedagogiei postmoderne in societatea postmoderna - postindustriala/ informationala/bazata pe cunoastere.

     Fragment din volum:
 
    „Caracterul universal al educatiei este sustinut teoretic si ideologic prin lansarea a doua concepte pedagogice operationale: a) globalizarea educatiei; b) dimensiunea europeana a educatiei.
    Globalizarea educatiei defineste capacitatea sistemelor post-moderne de invatamant de adaptare la schimbarile sistemului social, acumulate in plan mondial la nivel: a) economic, prin modelul conducerii manageriale, bazata pe valorificarea deplina a resurselor existente, cu accent prioritar pe resursele informationale; b) politic, prin modelul democratiei sociale, propus ca strategie de valorificare a tuturor resurselor umane si de egalizare a sanselor de reusita ale tuturor „actorilor sociali"; c) cultural, prin modelul informatizarii, afirmat in zona produselor superioare (stiinta, arta, tehnologie a comunicarii etc.), a organizatiilor/institutiilor sociale (responsabile de crearea, difuzarea si valorificarea informatiei) si a conduitei fiecarei personalitati umane. Educatia devine astfel activitatea psihosociala universala cu functie de formare-dezvoltare a personalitatii educatului conform finalitatilor sistemului de invatamant care urmaresc selectarea si procesarea calitativa a informatillor de baza necesare pentru adaptarea continua, la scara mondiala, la cerintele unei noi civilizatii globale.
    Dimensiunea europeana a educatiei defineste un cadru mai restrans al globalizarii, dar esential pentru realizarea calitativa a acesteia prin „formarea cetatenilor europeni inzestrati cu informatii si competente europene, in spiritul valorilor europene, care au o cultura, constiinta si identitate europeana" (Dan Potolea, Ioan Neacsu, Romita B. Iucu, Ion-Ovidiu Panisoara, coordonatori, 2008, p. 14, subl. ns.). 
 
    3.3.4. Caracterul national al educatiei
    Reflecta specific capacitatea educatiei de organizare: a) macro-structurala, in raport de valorile culturii nationale, dezvoltate in contextul culturii universale tema abordata de antropologia culturala; b) microstructurala, in context teritorial si local, in cadrul concret al scolii si al clasei de elevi - tema abordata in cercetarile de etnometodologie (vezi Marie-Odile Uraud; Olivier Leservoisier, Richard Pottier, 2001, pp. 65-76; 89-113; 144-150; Tim O'Sullivan; John Hartley; Danny Saunders; Martin Montgomery; John Fiske, 2001, pag.128-129; Alain Coulon, 1993, pp. 14-23)."

Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 90 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...

De acelasi autor

commentarii
Rating general al produsului
5 (1 review-uri)

Ai cumparat acest produs? Spune-ti parerea!

Acorda o nota produsului

Review-uri
ionutgica 10/28/2020
There is nothing better than a friend, unless it is a friend with chocolate. Linda Grayson
The game of life is not so much in holding a good hand as playing a poor hand well. H.T. Leslie

sus
Feedback Wishlist
// // //