Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Educatia in adolescenta

De (autor): Rudolf Steiner

0
(0 review-uri)
Educatia in adolescenta - Rudolf Steiner

Educatia in adolescenta

De (autor): Rudolf Steiner

0
(0 review-uri)
In aceste  opt conferinte referitoare la educatia adolescentilor, Rudolf Steiner s-a adresat profesorilor primei Scoli Waldorf la doi ani dupa inaugurarea acesteia. Era nevoie de un liceu, iar Steiner a dorit sa ofere o baza de studiu si un ghid pentru profesorii deja familiarizati cu abordarea fiintei umane, cu dezvoltarea si educatia copilului in lumina stiintei spiritului.

Educatia fundamentata de Steiner deschide fiintei fiecarui copil calea spre lumea spiritului. Aceasta abordare functioneaza in contextul intrarii treptate a copilului in viata pamanteasca, ajutat de fortele spirituale, si raportata la nevoia copiilor pentru o educatie care sa coopereze cu aceste forte.
Fragment din carte:

"A DOUA PRELEGERE
13 iunie 1921
 
Ieri, in cuvintele introductive, am vrut sa fac sa se inteleaga cat de mult conteaza, cat de important este sa ne incadram in intregul proces de invatamant cu o simtire de baza referitoare la om sau despre om si, intr-o anumita masura, despre scoala, cu tot ceea ce reprezinta aceasta, ca despre un organism unitar. Si as dori sa va prezint astazi cateva elemente principiale, pe baza carora vom putea apoi sa cladim in continuare.
Caci foarte important este ca, in cazul in care dorim cu adevarat sa ne reprezentam in modul corespunzator, corect, fiinta omului, sa ne luam ramas bun de la orice fel de prejudecati, pe care le-a adus deja la suprafata analiza stiintifica mai recenta a lumii. Daca auziti astazi pe cineva vorbind despre om si despre ceea ce intreprinde el in mod logic, despre ceea ce dezvolta el ca fiind logic, atunci veti auzi parerea conform careia omul, in general — prin urmare chiar si parerea unor oamenii care nu sunt materialisti gandeste cu un organism sufletesc, ca el executa, indeplineste functiunile logice cu ajutorul organismului sufletesc si ca, pentru aceasta indeplinire a functiunilor logice, se foloseste de creierul sau ca de un fel de mecanism. Se considera ca toate functiunile de gandire, toate realizarile logice ar fi legate de creier. Se incearca apoi sa se deosebeasca, sa se clasifice aceste realizari logice in reprezentare, judecata, concluzionare. Nu-i asa, la fel este si in cadrul procesului de invatamant; inca de aici trebuie, impreuna cu copiii, sa ne reprezentam, sa judecam, sa conchidem si sa tragem concluzii.
Ei bine, acum acest mod de a vedea lucrurile, acest punct de vedere conform caruia tot ceea ce este logic ar fi, anumita masura, o functiune a capului, s-a incetatenit in asa fel incat omul a pierdut cu adevarat privirea dezinvolta, lipsita de idei preconcepute, pentru realitatea acestui domeniu. Si, daca se vorbeste despre aceasta realitate, oamenii vor spune: Dovedeste-mi acest lucru. insa dovada se afla cu adevarat intr-un mod de observare, de analiza, nepartinitor, dezinvolt, lipsit de idei preconcepute, sesizare a modului in care se dezvaluie la om acest element logic. Dintre functiunile logice: reprezentarea, judecata, conchiderea, de fapt numai reprezentarea este o adevarata functiune a capului. Si de acest fapt ar trebui sa fim foarte constienti, si anume ca, de fapt, numai formarea de reprezentari este o functiune a capului, nu insa si judecarea si concluzionarea. "
Citește mai mult

-5%

PRP: 26.43 Lei

!

Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.

25.11Lei

25.11Lei

26.43 Lei

Primești 25 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

Indisponibil

Plasează rapid comanda

Important icon msg

Poți comanda acest produs introducând numărul tău de telefon. În cel mai scurt timp vei fi apelat de un operator Libris pentru preluarea datelor necesare.

Completează mai jos numărul tău de telefon

Descrierea produsului

In aceste  opt conferinte referitoare la educatia adolescentilor, Rudolf Steiner s-a adresat profesorilor primei Scoli Waldorf la doi ani dupa inaugurarea acesteia. Era nevoie de un liceu, iar Steiner a dorit sa ofere o baza de studiu si un ghid pentru profesorii deja familiarizati cu abordarea fiintei umane, cu dezvoltarea si educatia copilului in lumina stiintei spiritului.

Educatia fundamentata de Steiner deschide fiintei fiecarui copil calea spre lumea spiritului. Aceasta abordare functioneaza in contextul intrarii treptate a copilului in viata pamanteasca, ajutat de fortele spirituale, si raportata la nevoia copiilor pentru o educatie care sa coopereze cu aceste forte.
Fragment din carte:

"A DOUA PRELEGERE
13 iunie 1921
 
Ieri, in cuvintele introductive, am vrut sa fac sa se inteleaga cat de mult conteaza, cat de important este sa ne incadram in intregul proces de invatamant cu o simtire de baza referitoare la om sau despre om si, intr-o anumita masura, despre scoala, cu tot ceea ce reprezinta aceasta, ca despre un organism unitar. Si as dori sa va prezint astazi cateva elemente principiale, pe baza carora vom putea apoi sa cladim in continuare.
Caci foarte important este ca, in cazul in care dorim cu adevarat sa ne reprezentam in modul corespunzator, corect, fiinta omului, sa ne luam ramas bun de la orice fel de prejudecati, pe care le-a adus deja la suprafata analiza stiintifica mai recenta a lumii. Daca auziti astazi pe cineva vorbind despre om si despre ceea ce intreprinde el in mod logic, despre ceea ce dezvolta el ca fiind logic, atunci veti auzi parerea conform careia omul, in general — prin urmare chiar si parerea unor oamenii care nu sunt materialisti gandeste cu un organism sufletesc, ca el executa, indeplineste functiunile logice cu ajutorul organismului sufletesc si ca, pentru aceasta indeplinire a functiunilor logice, se foloseste de creierul sau ca de un fel de mecanism. Se considera ca toate functiunile de gandire, toate realizarile logice ar fi legate de creier. Se incearca apoi sa se deosebeasca, sa se clasifice aceste realizari logice in reprezentare, judecata, concluzionare. Nu-i asa, la fel este si in cadrul procesului de invatamant; inca de aici trebuie, impreuna cu copiii, sa ne reprezentam, sa judecam, sa conchidem si sa tragem concluzii.
Ei bine, acum acest mod de a vedea lucrurile, acest punct de vedere conform caruia tot ceea ce este logic ar fi, anumita masura, o functiune a capului, s-a incetatenit in asa fel incat omul a pierdut cu adevarat privirea dezinvolta, lipsita de idei preconcepute, pentru realitatea acestui domeniu. Si, daca se vorbeste despre aceasta realitate, oamenii vor spune: Dovedeste-mi acest lucru. insa dovada se afla cu adevarat intr-un mod de observare, de analiza, nepartinitor, dezinvolt, lipsit de idei preconcepute, sesizare a modului in care se dezvaluie la om acest element logic. Dintre functiunile logice: reprezentarea, judecata, conchiderea, de fapt numai reprezentarea este o adevarata functiune a capului. Si de acest fapt ar trebui sa fim foarte constienti, si anume ca, de fapt, numai formarea de reprezentari este o functiune a capului, nu insa si judecarea si concluzionarea. "
Citește mai mult

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X