Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Elemente de didactica a istoriei

De (autor): Felicia Adascalitei

0
(0 review-uri)
Elemente de didactica a istoriei - Felicia Adascalitei
Rasfoieste

Elemente de didactica a istoriei

De (autor): Felicia Adascalitei

0
(0 review-uri)
In ultimii douazeci de ani, poate mai mult ca niciodata, istoria ca obiect de studiu in scoala a devenit preocuparea tuturor: parinti, jurnalisti, politicieni etc. Bineinteles ca nu toti sunt specialisti.

Unii deplang asa zisa cadere in desuetudine a acestei materii, altii exalta virtutile sale educative, patriotice, generatoare de identitate nationala.

Exista si persoane care nu se sfiesc sa declare ca tanara generatie este mutilata, ca sa nu spunem amputata, intelectual si spiritual fie pentru ca nu studiaza trecutul, fie pentru ca dimpotriva il studiaza prea mult.

De fapt, majoritatea absoluta a celor care isi dau cu parerea uita lucrul fundamental si anume: indiferent cat de novatoare sau de depasite sunt programele si manuale, cel mai important este profesorul de istorie de la clasa si modul cum acesta interactioneaza cu elevii sai la firul ierbii.

Lucrarea de fata se doreste o pledoarie pentru o noua abordare a predarii istoriei, predare bazata pe competente, avand in vedere ca a preda istoria inseamna a promova principii fundamentale, precum: multiperspectivitatea, acceptarea diversitatii si incurajarea viziunii interdisciplinare, accentuarea invatarii active de catre elevi (pe baza unei varietati de ivoare istorice) si cultivarea deprinderilor lor critice, abordareaa continutului curriculum-ului de istorie in functie de credinta ca istoria nationala nu este sinonima cu istoria nationalista si ca istoria nu ar trebui sa incurajeze atitudini inguste, savine, intolerante ori sa conduca la sentimente de superioritate etnica, nationala sau rasiala.

Istoria este si trebuie predata in scoala romaneasca atat in scopul cultivarii valorilot civice, cat si pentru interesul sau intrisec si valoarea sa ca sursa de cunoastere si formare.
Fragment din cartea "Elemente de didactica a istoriei" de Felicia Adascalitei

"ISTORIA SI LOCUL SAU IN SISTEMUL DE INVATAMANT DIN EUROPA
 
Doru Dumitrescu
 
Statutul predarii istoriei in scoala
Studiului istoriei in Europa a fost reglementat prin Recomandarea Nr. 1283/1996 privind istoria si predarea istoriei in Europa, adoptata in sesiunea ordinara din 1996, a Adunarii Parlamentare a Consiliului Europei si prin Recomandarea 15(2001) privind predarea istoriei in Europa in secolul 21, adoptata de catre Comitetul de Ministri la 31 octombrie 2001, cu prilejul a celei de-a 771-a reuniuni a adjunctilor de ministri. Ambele documente, elaborate la nivel european, au precizat necesitatea cunoasterii istoriei si au recomandat guvernelor statelor membre, reformele ce ar trebui intreprinse de fiecare tara, atat in domeniul predarii istoriei, cat si in pregatirea profesorilor de istorie. Ultimul document mentionat, cuprinde si o anexa privind Scopurile predarii istoriei in secolul 21, in care, printre altele se precizeaza ca, „predarea istoriei intr-o Europa democratica ar trebui sa fie o componenta fundamentala a constructiei europene liber consimtite pe baza mostenirii istorice si culturale comune, imbogatita prin diversitate si care contine chiar si aspecte conflictuale si uneori dramatice". Mai mult, ea ar trebui „sa permita cetatenilor Europei sa isi formeze si sa isi afirme propria identitate individuala si colectiva prin cunoasterea mostenirii istorice comune in aspectele sale locale, regionale, nationale, europene si globale".
In demersul nostru, pe care l-am initiat dupa studierea surselor pe care le-am avut la dispozitie, incercam sa sintetizam, intr-un scurt eseu, studierea istoriei in Europa, fenomen complex si multilateral in acelasi timp. Majoritatea informatiilor privesc date de bilant, cantonate la nivelul anului 2002, 2003."
Citește mai mult

52.86Lei

52.86Lei

Primești 52 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

Indisponibil

Plasează rapid comanda

Important icon msg

Poți comanda acest produs introducând numărul tău de telefon. În cel mai scurt timp vei fi apelat de un operator Libris pentru preluarea datelor necesare.

Completează mai jos numărul tău de telefon

Descrierea produsului

In ultimii douazeci de ani, poate mai mult ca niciodata, istoria ca obiect de studiu in scoala a devenit preocuparea tuturor: parinti, jurnalisti, politicieni etc. Bineinteles ca nu toti sunt specialisti.

Unii deplang asa zisa cadere in desuetudine a acestei materii, altii exalta virtutile sale educative, patriotice, generatoare de identitate nationala.

Exista si persoane care nu se sfiesc sa declare ca tanara generatie este mutilata, ca sa nu spunem amputata, intelectual si spiritual fie pentru ca nu studiaza trecutul, fie pentru ca dimpotriva il studiaza prea mult.

De fapt, majoritatea absoluta a celor care isi dau cu parerea uita lucrul fundamental si anume: indiferent cat de novatoare sau de depasite sunt programele si manuale, cel mai important este profesorul de istorie de la clasa si modul cum acesta interactioneaza cu elevii sai la firul ierbii.

Lucrarea de fata se doreste o pledoarie pentru o noua abordare a predarii istoriei, predare bazata pe competente, avand in vedere ca a preda istoria inseamna a promova principii fundamentale, precum: multiperspectivitatea, acceptarea diversitatii si incurajarea viziunii interdisciplinare, accentuarea invatarii active de catre elevi (pe baza unei varietati de ivoare istorice) si cultivarea deprinderilor lor critice, abordareaa continutului curriculum-ului de istorie in functie de credinta ca istoria nationala nu este sinonima cu istoria nationalista si ca istoria nu ar trebui sa incurajeze atitudini inguste, savine, intolerante ori sa conduca la sentimente de superioritate etnica, nationala sau rasiala.

Istoria este si trebuie predata in scoala romaneasca atat in scopul cultivarii valorilot civice, cat si pentru interesul sau intrisec si valoarea sa ca sursa de cunoastere si formare.
Fragment din cartea "Elemente de didactica a istoriei" de Felicia Adascalitei

"ISTORIA SI LOCUL SAU IN SISTEMUL DE INVATAMANT DIN EUROPA
 
Doru Dumitrescu
 
Statutul predarii istoriei in scoala
Studiului istoriei in Europa a fost reglementat prin Recomandarea Nr. 1283/1996 privind istoria si predarea istoriei in Europa, adoptata in sesiunea ordinara din 1996, a Adunarii Parlamentare a Consiliului Europei si prin Recomandarea 15(2001) privind predarea istoriei in Europa in secolul 21, adoptata de catre Comitetul de Ministri la 31 octombrie 2001, cu prilejul a celei de-a 771-a reuniuni a adjunctilor de ministri. Ambele documente, elaborate la nivel european, au precizat necesitatea cunoasterii istoriei si au recomandat guvernelor statelor membre, reformele ce ar trebui intreprinse de fiecare tara, atat in domeniul predarii istoriei, cat si in pregatirea profesorilor de istorie. Ultimul document mentionat, cuprinde si o anexa privind Scopurile predarii istoriei in secolul 21, in care, printre altele se precizeaza ca, „predarea istoriei intr-o Europa democratica ar trebui sa fie o componenta fundamentala a constructiei europene liber consimtite pe baza mostenirii istorice si culturale comune, imbogatita prin diversitate si care contine chiar si aspecte conflictuale si uneori dramatice". Mai mult, ea ar trebui „sa permita cetatenilor Europei sa isi formeze si sa isi afirme propria identitate individuala si colectiva prin cunoasterea mostenirii istorice comune in aspectele sale locale, regionale, nationale, europene si globale".
In demersul nostru, pe care l-am initiat dupa studierea surselor pe care le-am avut la dispozitie, incercam sa sintetizam, intr-un scurt eseu, studierea istoriei in Europa, fenomen complex si multilateral in acelasi timp. Majoritatea informatiilor privesc date de bilant, cantonate la nivelul anului 2002, 2003."
Citește mai mult

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X