headerdesktop  engleza13mai

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile engleza13mai

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Eminescu orator. Strategii retorice in publicistica

De (autor): Daniel Ciurel

5
(4 reviews)
Eminescu orator. Strategii retorice in publicistica - Daniel Ciurel
Rasfoieste

Eminescu orator. Strategii retorice in publicistica

De (autor): Daniel Ciurel

5
(4 reviews)
Daniel Ciurel abordeaza, intr-o maniera proaspata si tentanta, un sector relativ putin investigat al creatiei eminesciene: cel publicistic. Inarmat cu achizitiile criticismului retoric traditional si ale neoretoricii, cu lecturi extinse in domeniul argumentarii mediatice, cu o cunoastere exemplara a tehnicilor jurnalistice de persuasiune, Daniel Ciurel identifica intr-un corpus vast de texte strategiile retorice abordate de Mihai Eminescu de-a lungul carierei sale de publicist. Forta persuasiva a articolelor eminesciene, demonstreaza autorul, provine din credibilitatea si autoritatea discursului (ethos), din apelurile la pasiunile audientei (pathos) si din structurarea logica a argumentelor (logos). Ethos-ul se manifesta prin strategii retorice precum: asumarea diverselor persona, argumentele autoritatii, strategiile citarii si strategiile prevenirii. Cititorul acestei carti poate descoperi cum Eminescu isi asuma diverse ipostaze retorice, intre dimensiunea stiintifica, pozitiva, savanta, cu trimitere la logos, cea vizionara, profetica, tributara pathos-ului si pana la atitudinea satirica sau didactica, vizand ethos-ul. Pathos-ul se manifesta prin procedee precum sermo (oralitatea), strategiile dialogice si interogative, strategiile comuniunii, amplificarea retorica si strategiile reprosului si amenintarii. Argumentarea retorica (logos) apeleaza la rationamente verosimile prin deductie, inductie, analogie si metafora. Cele trei mari articole de doctrina (Influenta austriaca asupra romanilor din Principate, Icoane vechi si icoane noua si Studii asupra situatiei) corespund celor trei etape ale publicisticii eminesciene, continand esenta gandirii lui sociale si politice, dar cuprind si principalele structuri retorice din opera jurnalistica. Demersul critic se incheie cu analiza strategiilor satirice, polemice si pamfletare, partea cea mai vie a publicisticii eminesciene, o adevarata literatura de idei. Din perspectiva apelurilor persuasive, satira mizeaza prioritar pe ethos, polemica este centrata pe logos, in timp ce pamfletul recurge prioritar la pathos. - Maria Cernicova-Buca
Citeste mai mult

-20%

31.20Lei

39.00 Lei

Sau 3120 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

Daniel Ciurel abordeaza, intr-o maniera proaspata si tentanta, un sector relativ putin investigat al creatiei eminesciene: cel publicistic. Inarmat cu achizitiile criticismului retoric traditional si ale neoretoricii, cu lecturi extinse in domeniul argumentarii mediatice, cu o cunoastere exemplara a tehnicilor jurnalistice de persuasiune, Daniel Ciurel identifica intr-un corpus vast de texte strategiile retorice abordate de Mihai Eminescu de-a lungul carierei sale de publicist. Forta persuasiva a articolelor eminesciene, demonstreaza autorul, provine din credibilitatea si autoritatea discursului (ethos), din apelurile la pasiunile audientei (pathos) si din structurarea logica a argumentelor (logos). Ethos-ul se manifesta prin strategii retorice precum: asumarea diverselor persona, argumentele autoritatii, strategiile citarii si strategiile prevenirii. Cititorul acestei carti poate descoperi cum Eminescu isi asuma diverse ipostaze retorice, intre dimensiunea stiintifica, pozitiva, savanta, cu trimitere la logos, cea vizionara, profetica, tributara pathos-ului si pana la atitudinea satirica sau didactica, vizand ethos-ul. Pathos-ul se manifesta prin procedee precum sermo (oralitatea), strategiile dialogice si interogative, strategiile comuniunii, amplificarea retorica si strategiile reprosului si amenintarii. Argumentarea retorica (logos) apeleaza la rationamente verosimile prin deductie, inductie, analogie si metafora. Cele trei mari articole de doctrina (Influenta austriaca asupra romanilor din Principate, Icoane vechi si icoane noua si Studii asupra situatiei) corespund celor trei etape ale publicisticii eminesciene, continand esenta gandirii lui sociale si politice, dar cuprind si principalele structuri retorice din opera jurnalistica. Demersul critic se incheie cu analiza strategiilor satirice, polemice si pamfletare, partea cea mai vie a publicisticii eminesciene, o adevarata literatura de idei. Din perspectiva apelurilor persuasive, satira mizeaza prioritar pe ethos, polemica este centrata pe logos, in timp ce pamfletul recurge prioritar la pathos. - Maria Cernicova-Buca
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De acelasi autor

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
4
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one