Mai sunt
00
00
00
00
X
Categorii:
inchide meniul
Lecturi pentru Mini Cititori
Bestselleruri
L-V 08:00 - 20:00 0371.781.781

Eminescu orator. Strategii retorice in publicistica - Daniel Ciurel

5

31.2  Lei 39  Lei

sau 3120 de puncte. Detalii.

In stoc

Cod: TRO978-606-749-432-7

An aparitie: 2019

Autor: Daniel Ciurel

Categoria: Publicistica

Colectie: Comunicare media

Editie: Necartonata

Editura: TRITONIC

Format: 200 x 130 x 20 mm

Nr. pagini: 310



Adauga in wishlist

Trebuie sa fii logat

Transport Gratuit peste 90 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur
 

Daniel Ciurel abordeaza, intr-o maniera proaspata si tentanta, un sector relativ putin investigat al creatiei eminesciene: cel publicistic. Inarmat cu achizitiile criticismului retoric traditional si ale neoretoricii, cu lecturi extinse in domeniul argumentarii mediatice, cu o cunoastere exemplara a tehnicilor jurnalistice de persuasiune, Daniel Ciurel identifica intr-un corpus vast de texte strategiile retorice abordate de Mihai Eminescu de-a lungul carierei sale de publicist. Forta persuasiva a articolelor eminesciene, demonstreaza autorul, provine din credibilitatea si autoritatea discursului (ethos), din apelurile la pasiunile audientei (pathos) si din structurarea logica a argumentelor (logos). Ethos-ul se manifesta prin strategii retorice precum: asumarea diverselor persona, argumentele autoritatii, strategiile citarii si strategiile prevenirii. Cititorul acestei carti poate descoperi cum Eminescu isi asuma diverse ipostaze retorice, intre dimensiunea stiintifica, pozitiva, savanta, cu trimitere la logos, cea vizionara, profetica, tributara pathos-ului si pana la atitudinea satirica sau didactica, vizand ethos-ul. Pathos-ul se manifesta prin procedee precum sermo (oralitatea), strategiile dialogice si interogative, strategiile comuniunii, amplificarea retorica si strategiile reprosului si amenintarii. Argumentarea retorica (logos) apeleaza la rationamente verosimile prin deductie, inductie, analogie si metafora. Cele trei mari articole de doctrina (Influenta austriaca asupra romanilor din Principate, Icoane vechi si icoane noua si Studii asupra situatiei) corespund celor trei etape ale publicisticii eminesciene, continand esenta gandirii lui sociale si politice, dar cuprind si principalele structuri retorice din opera jurnalistica. Demersul critic se incheie cu analiza strategiilor satirice, polemice si pamfletare, partea cea mai vie a publicisticii eminesciene, o adevarata literatura de idei. Din perspectiva apelurilor persuasive, satira mizeaza prioritar pe ethos, polemica este centrata pe logos, in timp ce pamfletul recurge prioritar la pathos. - Maria Cernicova-Buca

Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 90 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...

commentarii
Rating general al produsului
5 (4 review-uri)

Ai cumparat acest produs? Spune-ti parerea!

Acorda o nota produsului

Review-uri
dmari 10/24/2020
Eminescu's Linden Tree is one of the country's most famous natural landmarks, while many schools and other institutions are named after him.
mira7 10/24/2020
Caragiale stated that Eminescu's characteristic feature was the fact that "he had an excessively unique nature"

Dmd7 10/22/2020
Impressed by one of Eminescu's poems, Venere şi Madonă (Venus and Madonna), Iacob Negruzzi, the editor of Convorbiri Literare,

miha23 10/22/2020
In 1867, he joined Iorgu Caragiale's troupe as a clerk and prompter; the next year he transferred to Mihai Pascaly's troupe.

sus
Feedback Wishlist
// // //