Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

CADOU CITY BREAK la LISABONA

Decorul ideal pentru lectura

Carti, jocuri, filme, accesori

Comanda si castiga!
Close

Euharistia ca jertfa

De (autor): Olimp N. Caciula

0
(0 reviews)
Euharistia ca jertfa - Olimp N. Caciula
Rasfoieste

Euharistia ca jertfa

De (autor): Olimp N. Caciula

0
(0 reviews)
    La doar 26 de ani tanarul teolog buzoian Olimp Caciula sustinea in 1931 la facultatea de teologie din Atena un stralucit doctorat. Continutul lui amplificat aparea in acelasi an sub forma unei voluminoase carti scrise cu remarcabila eruditie si cuprindere teologica intr-o limba greaca apropiata de cea clasica (katharevusa) cu titlul Dumnezeiasca Euharistie ca jertfa. Olimp Caciula publica astfel o monografie de pionierat care avea meritul de a fi introdus pentru prima data in dezbaterea teologica ortodoxa contemporana tema centrala a jertfei euharistice.
    Prompt semnalata si elogios recenzata indata de la aparitie atat la Atena, cat si la Paris, cartea a ramas practic necunoscuta si nereceptata in Romania. Valul nedrept al uitarii s-a asternut in perioada comunista si peste acest moment de referinta din istoria teologiei ortodoxe romane contemporane.
    Restituirea ei integrala nu este insa doar un gest obligatoriu de dreptate recuperatoare si de pioasa recunostinta fata de luminoasa figura a autorului ei, preotul Olimp Caciula. Asa cum arata in prefata sa pr. prof. Ioan Ica sr, Olimp Caciula face parte din constelatia de mari teologi ai Romanei Mari ca reprezentant de seama al „interbelicului” teologic romanesc, iar lucrarea sa - exemplara pentru nivelul intelectual al „generatiei de aur” a teologiei ortodoxe romanesti din care facea parte - e o contributie romaneasca vizionara la reorientarea liturgic-euharistica a teologiei ortodoxe contemporane.
     Fragment din volum:
 
    “1. Jertfa prefigurativa a lui Melchisedec
    Faptul a avut loc cu doua mii de ani inainte de Hristos, si pe scurt este acesta: la intoarcerea lui Avram din campania sa impotriva lui Kedarlaomer si a regilor aliati cu el, si care prin atacurile lor repetate au facut foarte grea situatia fratelui sau, Loti, gasindu-se in valea Save, Melchisedec, regele Salemului, a adus paine si vin si l-a binecuvantat pe Avram si pe Dumnezeu Care i-a dat pe vrajmasi in mainile lui, iar Avram i-a dat lui Melchisedec zeciuiala din toate prazile lui (Fc 14, 20). Contrar obiceiului ei, Scriptura nu spune nimic despre provenienta acestui barbat, ci doar ca „era preot al Dumnezeului Celui Preainalt" (Fc 14, 18). Acest adaos intercalat mai mult ca sa ne atraga atentia importantei actului lui Melchisedec decat sa rezolve problema acestui paradoxal personaj, ne da dreptul sa presupunem ca aici nu e vorba de o simpla prietenie si de aducerea unei paini si vin lui Avram si slujitorilor lui spre hrana lor, intrucat Melchisedec nu i-a dus la Avram painile si vinul, ci aducandu-le l-a binecuvantat pe Avram, dar si pe Dumnezeu Care i-a dat in maini pe vrajmasii sai. Din toate acestea e limpede ca acest act al lui Melchisedec, legat fiintial de calitatea lui de preot al Dumnezeului Preainalt, a fost un act prin excelenta preotesc. Ca atare, ofranda lui Melchisedec alcatuita din paine si vin era poate singura victima sacra potrivita cultului Dumnezeului Preainalt, al carui preot era.
    Mai tarziu, distingand in personajul Melchisedec icoana lui Mesia-Arhiereu, atat Sfanta Scriptura, cat si traditia iudaica n-au mai facut nici o mentiune de jertfa lui. Astfel, prin adresarea cu care raspunde Dumnezeu lui Mesia-Arhiereu (Ps 109, 4) Vechiul Testament il numeste „preot in veac dupa randuiala lui Melchisedec", iar Epistola catre Evrei compara prin expresii foarte reusite preotia levitica cu cea a Marelui Arhiereu Iisus Hristos, descriind insuficienta si nedesavarairea celei dintai si prezentand prerogativele, maretia si superioritatea celei de-a doua, aratand astfel pe Iisus drept cel care a ajuns Mare Arhiereu dupa randuiala lui Melchisedec in acord cu Psalmul 109, 4.”
Citeste mai mult

30.00Lei

Sau 3000 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Stiai ca in luna august ai Ridicare Personala Gratuita, indiferent de optiunea selectata?
Ridicare Personala GRATUITA!

easybox / Ship&Go TOATA luna August!

Descrierea produsului

    La doar 26 de ani tanarul teolog buzoian Olimp Caciula sustinea in 1931 la facultatea de teologie din Atena un stralucit doctorat. Continutul lui amplificat aparea in acelasi an sub forma unei voluminoase carti scrise cu remarcabila eruditie si cuprindere teologica intr-o limba greaca apropiata de cea clasica (katharevusa) cu titlul Dumnezeiasca Euharistie ca jertfa. Olimp Caciula publica astfel o monografie de pionierat care avea meritul de a fi introdus pentru prima data in dezbaterea teologica ortodoxa contemporana tema centrala a jertfei euharistice.
    Prompt semnalata si elogios recenzata indata de la aparitie atat la Atena, cat si la Paris, cartea a ramas practic necunoscuta si nereceptata in Romania. Valul nedrept al uitarii s-a asternut in perioada comunista si peste acest moment de referinta din istoria teologiei ortodoxe romane contemporane.
    Restituirea ei integrala nu este insa doar un gest obligatoriu de dreptate recuperatoare si de pioasa recunostinta fata de luminoasa figura a autorului ei, preotul Olimp Caciula. Asa cum arata in prefata sa pr. prof. Ioan Ica sr, Olimp Caciula face parte din constelatia de mari teologi ai Romanei Mari ca reprezentant de seama al „interbelicului” teologic romanesc, iar lucrarea sa - exemplara pentru nivelul intelectual al „generatiei de aur” a teologiei ortodoxe romanesti din care facea parte - e o contributie romaneasca vizionara la reorientarea liturgic-euharistica a teologiei ortodoxe contemporane.
     Fragment din volum:
 
    “1. Jertfa prefigurativa a lui Melchisedec
    Faptul a avut loc cu doua mii de ani inainte de Hristos, si pe scurt este acesta: la intoarcerea lui Avram din campania sa impotriva lui Kedarlaomer si a regilor aliati cu el, si care prin atacurile lor repetate au facut foarte grea situatia fratelui sau, Loti, gasindu-se in valea Save, Melchisedec, regele Salemului, a adus paine si vin si l-a binecuvantat pe Avram si pe Dumnezeu Care i-a dat pe vrajmasi in mainile lui, iar Avram i-a dat lui Melchisedec zeciuiala din toate prazile lui (Fc 14, 20). Contrar obiceiului ei, Scriptura nu spune nimic despre provenienta acestui barbat, ci doar ca „era preot al Dumnezeului Celui Preainalt" (Fc 14, 18). Acest adaos intercalat mai mult ca sa ne atraga atentia importantei actului lui Melchisedec decat sa rezolve problema acestui paradoxal personaj, ne da dreptul sa presupunem ca aici nu e vorba de o simpla prietenie si de aducerea unei paini si vin lui Avram si slujitorilor lui spre hrana lor, intrucat Melchisedec nu i-a dus la Avram painile si vinul, ci aducandu-le l-a binecuvantat pe Avram, dar si pe Dumnezeu Care i-a dat in maini pe vrajmasii sai. Din toate acestea e limpede ca acest act al lui Melchisedec, legat fiintial de calitatea lui de preot al Dumnezeului Preainalt, a fost un act prin excelenta preotesc. Ca atare, ofranda lui Melchisedec alcatuita din paine si vin era poate singura victima sacra potrivita cultului Dumnezeului Preainalt, al carui preot era.
    Mai tarziu, distingand in personajul Melchisedec icoana lui Mesia-Arhiereu, atat Sfanta Scriptura, cat si traditia iudaica n-au mai facut nici o mentiune de jertfa lui. Astfel, prin adresarea cu care raspunde Dumnezeu lui Mesia-Arhiereu (Ps 109, 4) Vechiul Testament il numeste „preot in veac dupa randuiala lui Melchisedec", iar Epistola catre Evrei compara prin expresii foarte reusite preotia levitica cu cea a Marelui Arhiereu Iisus Hristos, descriind insuficienta si nedesavarairea celei dintai si prezentand prerogativele, maretia si superioritatea celei de-a doua, aratand astfel pe Iisus drept cel care a ajuns Mare Arhiereu dupa randuiala lui Melchisedec in acord cu Psalmul 109, 4.”
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one