Manual de fizica pentru clasa a VI-a
Cinci motive pentru a alege manualul:
• Elevii cu inclinatii practice vor gasi in fiecare lectie experiente, aplicatii si curiozitati interesante, intrebari simple - dar relevante - prin care se pot autoevalua. Elevii cu o gandire mai abstracta vor gasi rationamente stiintifice, formule si demonstratii relevante, probleme rezolvate si propuse spre rezolvare, dar si subiecte complexe de reflectie.
• Manualul se bazeaza pe ideea ca "cea mai buna cale de a invata fizica este facand fizica". Suita de investigatii propuse in manual la rubrica "Experimenteaza" ii angajeaza pe elevi in a-si pune intrebari, a descoperi, a da raspunsuri. Astfel totul capata semnificatie pentru ei, provocandu-i sa aplice noile cunostinte in alte situatii, domenii si in propria lor viata.
• Informatiile transmise contribuie la formarea si dezvoltarea competentelor/aptitudinilor, a abilitatilor si a atitudinilor prevazute in programa scolara. Pentru cea mai mare parte a proprietatilor fenomenelor fizice sunt propuse experimente simple, care pot fi realizate de elevi cu mijloace usor de obtinut, prezentate explicit, cu intrebari ajutatoare.
• Metodele si instrumentele traditionale de evaluare (itemii si testele de evaluare) sunt distribuite echilibrat prin raportare la programa scolara. Pentru fiecare domeniu de continut sunt propuse cate doua teste de evaluare care au in proportii egale itemi obiectivi, subiectivi si semiobiectivi, pentru care sunt oferite si modele de rezolvare.
• Manualul contine foarte multe informatii legate de fenomene studiate in mai multe ramuri ale stiintelor naturii (fizica, biologie, astronomie, chimie). Elevii sunt indemnati sa se documenteze singuri pe teme multidisciplinare si sa scrie eseuri scurte pe temele respective.