Mai sunt
00
00
00
00
X
Categorii:
inchide meniul
Card Cadou
Ebooks
L-V 08:00 - 20:00 0371.781.781

Fratii Karamazov - F.M. Dostoievski

3.2

20.93  Lei 29.9  Lei

sau 2093 de puncte. Detalii.

In stoc

Cod: LIT978-606-33-3354-5

An aparitie: 2018

Autor: F.M. Dostoievski

Categoria: Literatura Universala

Colectie: Carte pentru toti

Editie: Necartonata

Editura: LITERA

Format: 170 x 110 mm

Nr. pagini: 1136

Titlu Original: Bratia Karamazovi

Traducator: Ovidiu Constantinescu, Isabella Dumbrava



Adauga in wishlist

Trebuie sa fii logat

Transport Gratuit peste 75 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur
 

Considerat de multi cel mai bun roman al lui Dostoievski, o capodopera a literaturii ruse si universale datorita complexitatii si ariei tematice extrem de largi pe care o acopera, Fratii Karamazov vorbeste despre iubire si ura, onoare si tradare, adevar si minciuna, trairi ce se afla intr-un permanent conflict in sufletul omului. Toate sentimentele umane sunt atent analizate cu un stralucit simt al observatiei psihologice. Intregul univers al romanului graviteaza in jurul destinelor fundamental deosebite a trei personaje care reprezinta fatete diferite ale sufletului uman: Aliosa, Dmitri si Ivan.
Toti fratii sunt in conflict cu tatal lor, Feodor Pavlovici Karamazov, si au fiecare o predispozitie patologica pentru patima.
Fresca a Rusiei secolului al XIX-lea, Fratii Karamazov este un roman care niciodata nu va fi depasit de timp, o gravura a sufletului omenesc.

Dostoievski picteaza ca Rembrandt, iar portretele sale sunt atat de puternice din punct de vedere artistic si, de cele mai multe ori, atat de perfecte, incat, chiar daca le-ar lipsi profunzimea de gandire care se afla in spatele si in jurul lor, cred ca Dostoievski tot ar ramane cel mai mare romancier. - Andre Gide

Autor recomandat de George Banu in cadrul proiectului Libris, "Oameni si carti".

Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 75 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...

De acelasi autor

commentarii
Rating general al produsului
3.2 (4 review-uri)

Ai cumparat acest produs? Spune-ti parerea!

Acorda o nota produsului

Review-uri
Lau34 07/03/2020
Sau, un subtitlu subiectiv: CONSECINTELE DRASTICE ALE RATIONALISMULUI, URMARILE DEZASTRUOASE ALE EMPIRISMULUI SI FERICITA CALE DE MIJLOC.... Incep cu puncte de suspensie, caci nu se poate altfel atunci cand INCERCI sa spui cateva cuvinte despre "Fratii Karamazov". Triunghiul Alexei-Ivan-Dimitri. Societatea ruseasca din secolul al XIX-lea?! No way. Timpul -secolul al XIX-lea- si spatiul -Rusia- nu reprezinta decat un fundal pe care Dostoievski isi asterne personajele, caci in cadrul operelor sale nu se poate vorbi de o dimensiune spatiala si una temporala decat daca privim opera dintr-un unghi pueril. Personajele lui Dostoievski -si implicit trairile lor- raman vesnice, anacronice, lipsite de spatiu, caci personalitatile complexe dainuiesc vesnic, indiferent de spatiu geografic ori de timp istoric, iar asta nu pentru ca le-a teoretizat geniul incontestabil al literaturii universale, ci pentru ca ele au existat de cand lumea si vor dainui tot atat, potentiala "nebunie" cu care sunt descrise nefiind altceva decat formele pasiunii intr-un anumit cadru istoric (pasiunea pentru Dumnezeu, pasiunea pentru stiinte -de orice ordin- si pasiunea pentru femeie, inoculate in Alexei, Ivan si Dimitri deopotriva). Desigur, aceste forme ale pasiunii nu tin de geneza ontologica a personajului, ele fiind cultivate de diversi factori ce se rasfrang asupra subiectului inzestrat cu o capacitate rationala (si, prin urmare, cu o capacitate de a discerne, subiectiv, anumite evenimente de care are cunostinta). Fara doar si poate, din acest motiv Dostoievski aloca o buna parte din filele romanului originii fratilor Karamazov. Cu discrepantele de varsta (faptul ca unul a avut o mama diferita nu constituie un argument pentru marea diferenta ideologica dintre dansii si, de asemenea, amprenta lui Feodor asupra fiilor sai nu a fost pusa decat prin propria-i sperma *cah*, dat fiind ca el nu voia sa aiba intr-adevar stiinta de rostul copiilor lui in lume), noile mladite ale Karamazovilor cresc -aparent!- armonios...Alexei nu este un "tinerel firav" si nu avea in el "ceva bolvavicios". Aspiratia sa demiurgica nu survine din nevoia vietii eterne, motiv pentru care Dostoievski da amanuntite explicatii: "... minunile nu vor reusi niciodata sa-l descumpaneasca pe un realist. Nu datorita minunilor un realist va ajunge credincios. [...] se va indoi de propriile lui simturi decat s-o admita ca atare. [...] minunea ia nastere din credinta".Despre Ivan -trecand peste considerentele evolutiei sale- ajunge sa spun ca, undeva in volumul doi, cand actiunea planeaza in jurul crimei odioase, spune: "Totul e permis!". Pentru Dimitri, "iubirea plateste totul, rascumpara totul". I. IUBIREA in "Fratii Karamazov".1. O interesanta remarca ce surprinde iluzia proiectarii omului in absolut prin iubire. Asadar, iluzia absolutului nu poate dainui in om decat atunci cand acesta este cuprins de o apoteotica "uitare de sine", de o pasiune mistuitoare, fie pentru Dumnezeu, fie pentru cunoastere, fie pentru femeie: "Pe masura ce iubirea va triumva, veti ajunge sa va convingeti de existenta lui dumnezeu si sa credeti in nemurirea sufletului". 2. "...cu cat urasc mai mult indivizii luati in parte, cu atat dragostea mea pentru umanitate in general e mai fierbinte." 3. "sa stii ca fata de iubirea contemplativa, dragostea activa pare apriga si infricosatoare."4. Definirea romantata a pasiunii omului de geniu, care -in mod absolut!- trebuie sa fie constient ca pasiunea, chiar si in stadiul embrionar fiind, stirbeste judecata: "... a fi amorezat e una si cu totul altceva e sa iubesti. Poti sa fii mort dupa o femeie si in acelasi timp sa o urasti." 5. "Mi-e mila de el si mila nu e chiar cea mai buna dovada de dragoste [...] l-as uri."II. EXISTENTIALISMUL (precoce) in "Fratii Karamazov".1. Titlu de capitol: "Degeaba mai face umbra pamantului omul acesta!" 2. "Nu putea sa suporte incertitudinea!"3. Inradacinata dainuire a iubirii dincolo de hotarele ratiunii: "Viata dumitale va fi preocupata cu contemplarea dureroasa a propriilor tale sentimente, a eroismului si a suferintei de care ai avut parte."4. Incontestabila cale a sentilui vietii: "Cred ca toata lumea trebuie sa iubeasca viata mai presus de orice. [...] s-o iubesti mai presus decat logica, caci numai asa ai sa-i intelegi rostul".5. "Taina existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti."6. Nevolnicul om in fata incognoscibilului adevar: "Totul pe lume este trecator, singur adevarul este vesnic."III. DIMENSIUNEA RELIGIOASA in "Fratii Karamazov". 1. "Daca nu exista nemurirea sufletului, nu exista nici virtute." Deductia aparent fara temei, are, in fapt, o insemnatate cosmica. Doar autoiluzionarea nemuririi il poate impinge pe om sa respecte riguroasa dogma a virtutii. Cred ca un exemplu arhicunoscut este cazul calugarilor catolici, care ori "cad in pacat", ori "se debaraseaza", cu brisca, de un deget al manii. Chiar autoflagelarea ("sa cauti fericirea in durere") acesta nu reprezinta altceva decat lupta omului cu virtutea. Desi, in plan obiectiv, nu are decat iluzia vietii eterne, el lupta cu flacarile pamantesti pentru ipoteitca (in plan obiectiv), dar sigura (in plan subiectiv) dobandire a vietii eterne.2. "... Nu-mi place ipocrizia, cuviosiilor-voastre, iubesc adevarul. Parinti monahi, de ce postiti, rogu-va? De ce asteptati rasplata in ceruri? Pentru o rasplata ca asta as fi in stare sa postesc si eu! Nu, cuvioase, cauta mai bine sa fii virtuos in viata si sa aduci folos societatii, nu te fereca in manastire ca sa stai acolo pe mancare si pe bautura si sa ai totul de-a gata, si nu astepta o rasplata de acolo, de sus, asta-i ceva mai greu de infaptuit."3. Nuantare a pragmatismului, cu iz de indolenta: ".. admit existenta lui dumnezeu, o admir pur si simplu fara niciun fel de complicatii."4. "Daca diavolul nu exista si este numai o nascocite a omului, atunci intr-adevar acesta l-a plasmuit dupa chipul si asemanarea lui. "Volumul II este o oglinda a celui dintai. In volumul II se contureaza, romantat, ideile filosofice expuse in primul. Daca primul arunca remarci asupra iubirii, in al doilea, procestul (nebunie!!! nebunie totaaaaallllaaa!!) in care Dimtri este acuzat de omucidere, reprezinta o "punere in practica" a iubirii infiripate in volumul I. De asemenea, Ivan pierde, buimacit -ca si mine!- de teroarea aia de proces. Smerdeakov este, de asemenea, o teroare, o intruchipare, in plan metafizic, a Diavolului. Alexei singur, tinand cu dintii de "calea lui Cristos", merge mai departe: "Mereu vom merge asa, toata viata, mana in mana! Traiasca Aleosa Karamazov!!"Ajunge! Sunt incapabil...Andrei Tamas,28 februarie 2016
O carte genială care expune povestea unei întregi familii, unei epoci fabuloase. Destine tragice, narațiune cursiv, o capodopera a autorului și a literaturii ruse și universale

Cuzmin Olimpia 05/08/2020
Foarte buna! O carte complexa, scrisa cu simt psihologic , complexa, din care toti avem cateva ceva de invatat. E genul din carte care iti ramane in memorie mult timp dupa ce o termini de citit.

Simona1234 09/02/2019
Dezamagitor, de la pagina 704 trece la 737. Iar de la pagina 768 se întoarce la 737.
nici_vorba
02/19/2020
Dar măcar are toate paginile

sus
Feedback Wishlist