Mai sunt
00
00
00
00
X
Categorii:
inchide meniul
-
2+1 GRATIS
Bestselleruri
L-V 08:00 - 20:00 0371.781.781

Istoria asediului Lisabonei - Jose Saramago

5

19.96  Lei 24.95  Lei

sau 1996 de puncte. Detalii.

In stoc

Cod: POL978-973-463-6817-

An aparitie: 2018

Autor: Jose Saramago

Categoria: Literatura Universala

Colectie: Top 10

Editie: Necartonata

Editura: POLIROM

Format: 180 x 110 mm

Nr. pagini: 392

Traducator: Mioara Caragea



Adauga in wishlist

Trebuie sa fii logat

Transport Gratuit peste 90 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur
 

• Autor distins cu Premiul Nobel pentru literatura

Dupa ani de zile de munca impecabila, corectorul de carte Raimundo Silva introduce intr-un text istoric o modificare, un nu care neaga un eveniment istoric real: participarea cruciatilor la asediul si cucerirea Lisabonei de catre Dom Afonso Henriques in 1147. Frauda este descoperita la timp, iar editia mincinoasa va contine o erata care va nega negatia. Desi se asteapta la sanctiuni severe, editura se va multumi sa numeasca o persoana insarcinata cu supravegherea si controlul activitatii corectorilor, Maria Sara, care il va indemna pe Raimundo Silva sa scrie o noua Istorie a asediului Lisabonei, in care insa cruciatii intra-devar nu ii vor fi ajutat pe portughezi sa cucereasca Lisabona. Crearea noii variante coincide cu nasterea si maturizarea treptata a unei legaturi amoroase intre editoare si corectorul pe cale sa devina autor.


Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 90 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...

De acelasi autor

commentarii
Rating general al produsului
5 (6 review-uri)

Ai cumparat acest produs? Spune-ti parerea!

Acorda o nota produsului

Review-uri
suntmariaaa 02/16/2021
Aflat sub înrâurirea unui impuls de nestăpânit, Raimundo Silva intervine în manuscrisul pe care-l detestă cu fiecare pagină mai mult, introducând un „nu” în fragmentul de text care menționează ajutorul dat de cruciați creștinilor în cucerirea Lisabonei. Istoria se modifică fundamental printr-un singur cuvânt, la fel cum i se va întâmpla și vieții corectorului.

cirtoajeteodor 01/13/2021
Romanul este plin de referințe la alți autori, cele la Fernando Pessoa fiind cele mai dese. Jocul metatextual nu este doar unul de detaliu, ci și unul extrem de evident dacă ne gândim la semnificațiile pe care titlul le dobândește în momentul în care tratatul de istorie cu același nume este corectat, urmând ca el să fie transformat într-o altă istorie, ficțională. Mai mult, având în vedere faptul că Raimundo susține că orice știință înseamnă literaturizare, dar și că povestea imaginată de acesta are consecințe în realitatea în care acesta trăiește, putem ajunge la concluzia că romanul este un fel de artă poetică a autorului. Literatura pornește din viață și viața este inevitabil literatură, omul neputându-se extrage acestui circuit al ficțiunii în nicio clipă a vieții sale, căci nimeni nu privește obiectiv și nimeni nu se poate eschiva subiectivității generatoare de ficțiune.

d3a 01/12/2021
Stilul narativ al lui Saramago, uneori comparat cu cel al lui Kafka, cu fraze lungi, deseori cuprinzând o pagină întreagă, cu reguli de punctuație proprii, cu propoziții scurte, ritmice, aproape ca într-o poezie

trandafirioana 12/15/2020
Cele două planuri evoluează în paralel, influențându-se, mai ales în privința poveștii de amor, unul pe altul, Raimundo reușind, prin acest tertip, să-și modifice existența mediocră și lipsită de sens pe care o ducea. Însă în acest mod se pune accentul și pe faptul că istoria Lisabonei, în mare necunoscută, care nu are parte de multe consemnări din perioada întemeierii cetății, dobândește abia acum, în contemporaneitate, printr-o istorie inventată de un corector blazat, dimensiunea vieții private. Lipsa unor dovezi reale referitoare la acest subiect poate fi dedusă din pasiunea cu care cei doi iubiți se plimbă pe srăzile orașului încercând să prelungească povestea lor într-o istorie a cetății.

trandafirani 12/15/2020
Întregul proces al scriiturii și al inventării intrigii se desfășoară sub ochii cititorului, care are acum acces și la un curs despre cum se scrie un roman. Narațiunea începe, din acest moment, să fie un continuu joc al planurilor temporale, personajele circulând fără probleme între contemporaneitate și 1147. Raimundo Silva simte nevoia identificării cu unul dintre participanții la asedierea Lisabonei pentru a putea scrie, la fel cum își găsește curajul de a-i mărturisi Mariei Sara sentimentele sale doar după ce inventează, și în romanul pe care-l scrie, o poveste de dragoste.

sus
Feedback Wishlist
// // //