Manual de Istorie pentru clasa a VIII-a
Acest proiect de manual scolar este realizat in conformitate cu Programa scolara aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nr.3393 din 28.02.2017.
Textul utilizeaza numeroase conexiuni logice de tip cauza-efect, facilitand exercitiile necesare dezvoltarii gandirii critice la elevi.
Lectiile includ harti utile pentru surprinderea evolutiilor istorice. Grafica atractiva usureaza conceperea proiectului didactic si indeamna la utilizarea consistenta a manualului in cadrul procesului instructiv. Manualul ofera extrase din surse istorice relevante, stimuland astfel organizarea de scurte investigatii pentru intelegerea modalitatii de reconstituire a trecutului si de elaborare a discursului istoric.
Vocabularul istoric plasat la sfarsitul manualului ofera oportunitatea insusirii unei terminologii de calitate.
Manualul de istorie pentru clasa a VIII-a propune o abordare didactica moderna, centrata pe formarea competentelor cognitive si a valorilor atitudinale ale elevilor de gimnaziu. Continuturile dedicate istoriei romanilor sunt prezentate intr-un limbaj adecvat varstei, completate de surse istorice variate - harti, texte, ilustratii -, cu scopul de a cultiva capacitatea elevilor de a interpreta fenomene istorice, de a dezvolta gandirea critica si analitica si de a promova acceptarea diversitatii culturale, sociale, politice sau de gen. Manualul devine astfel un veritabil ghid intr-o calatorie prin epoci si spatii, oferind elevilor o perspectiva vie si structurata asupra trecutului.
Temele sunt ancorate in universul cotidian al elevilor de 13-15 ani si propun un parcurs atractiv,cu deschideri inter- si transdisciplinare (geografie, limba si literatura romana, educatie plastica etc.). Structura sa respecta atat logica interna a evenimentelor istorice, cat si principiile didactice, integrand activitati variate - aplicatii, teme de reflectie, proiecte, exercitii de sinteza si evaluari - adaptate competentelor prevazute in programa.
Recapitularea si evaluarea initiala, de capitol si finala permit identificarea cunostintelor si abilitatilor elevului pentru a adapta procesul de invatare la nevoie.