Jocul didactic este o activitate de invatare al carei efort, datorita atractivitatii, elevii nu il simt, ci dimpotriva, il doresc. El poate fi folosit atat ca metoda de predare-invatare, dar mai ales ca mijloc util de consolidare si aplicare a cunostintelor insusite. Avand in vedere coborarea varstei de scolarizare, jocul didactic trebuie folosit ora de ora, mai ales la cls. I si a II a, el actionand favorabil si asupra elevilor care intampina greutati in insusirea cunostintelor.
Urmarind cu precadere dezvoltarea gandirii, a inteligentei, a spiritului de observatie, exersand operatiile de analiza, sinteza, comparatie, generalizare, jocul didactic matematic constituie o baza reala pentru intelegerea conceptelor matematice. Jocul didactic matematic ofera prescolarilor numeroase si variate ocazii de depasire a stadiului de concret si face mai usoara si placuta „urcarea” catre general si abstract! (Autoarea)
CUPRINS:
CAPITOLUL I PREFATA
CAPITOLUL II JOCUL - FORMA DE ACTIVITATE INSTRUCTIV-EDUCATIVA
II. 1. Definirea si caracterizarea jocului
II.2. Importanta si functiile jocului
II.3.Clasificarea jocurilor
CAPITOLUL III JOCUL DIDACTIC MATEMATIC IN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV
III.1 Conceptul de joc didactic. Definire si caracterizare
III.2. Clasificarea jocurilor didactice
III.3. Jocul didactic matematic: III.3.1. Conceptul de joc didactic matematic III.3.2. Clasificarea jocurilor didactice matematice III.3.3. Consideratii metodice privind organizarea si desfasurarea jocurilor didactice matematice in gradinita III.3.4 Consideratii metodice privind organizarea si desfasurarea jocurilor didactice matematice in invatamantul primar III.3.5. Locul, rolul si importanta jocului didactic matematic
CAPITOLUL IV
IV.1 Set de tipuri de jocuri didactice in invatamantul prescolar
IV.2 Set de tipuri de jocuri didactice in invatamantul primar
CAPITOLUL V Concluzii si propuneri
BIBLIOGRAFIE