Manual de Stiinte ale naturii pentru clasa a IV-a
Materialul este transpus in termeni de viata, fara teoretizari care sa fie paralele cu interesele elevilor prin cele 5 unitati de invatare.
Manualul asigura continuitatea intre experienta de viata a copilului si cerintele de ordin social, exprimata prin continutul programelor scolare. Conceptele teoretice sunt explicate in mod clar si propun aplicatii practice pentru a demonstra intelegerea.
Manualul are urmatoarele caracteristici:
• dezvolta, in cele 5 unitati de invatare, toate domeniile stiintei: Stiintele vietii, Stiintele Pamantului, Stiintele fizicii; respecta programa scolara si adapteaza continutul stiintific la nivelul intelegerii elevului;
• contribuie la educatia pentru dezvoltare durabila prin cresterea gradului de constientizare a problemelor actuale si viitoare;
• respecta etapele invatarii prin descoperire: identificarea situatiilor-problema, emiterea ipotezelor, observarea procesului sau fenomenului stiintific, investigare-explorare, experiment, stabilirea unor conexiuni intre date, formularea concluziilor;
• consolideaza competenta de comunicare prin intelegerea terminologiei specifice si stimularea interesului pentru lectura textelor cu continut stiintific;
• favorizeaza invatarea prin cooperare prin activitatile organizate in perechi si in echipe.